Ana içeriğe atla

Zhang Yixing'in Geçmişine Biraz Göz Atmaya Ne Dersiniz?


Anlatımlar 2005'ten bu yana Yixing'in sadık hayranı olan Tang Tang isimli bir kıza ait.

Lay 2005 yılında Çin'de Star Academy programında yer aldığı sıralarda kendi baidu forumuna sahipti. Bu kişi, forumu onca yıl boyunca yöneten hayran.

Hayranlarıyla buluşmada:

Lay ile birkaç kez buluştuk. Onlardan biri gerçekten sıcak bir gündü fakat akşam fazlasıyla rüzgarlı oldu.  Arkadaşımla ben epey gergindik ama Lay gerçekten uyumlu, sıcakkanlı ve arkadaş canlısıydı tüm o zaman boyunca gülümsedi. Oturdu ve bizimle bir süre arkadaş gibi sohbet etti, hiç de gösterişli bir tavır sergilemedi. Üstelik bizim ricamız üzerine gitar çaldı ve dans etti. Arkadaşım Changshalı olmadığından ona çevreyi göstermeye gidecektik, dışarı çıktığımızda havanın iyice soğuduğunu farkettik. (kısa kollu giyiyordum) Lay bize baktı ve ''Bugün rüzgar çok kuvvetli. TangTang (hayran) kısa kollu giymiş neden sana çevreyi daha sonra göstermiyoruz, hadi içeri girelim. Sizinle biraz daha sohbet edeceğim.'' dedi. Ansızın anladım ki Lay gerçekten detaylara önem veren ve çevresindekileri koruyan bir erkek.

Lay'i havaalanında uğurlarken:

Bir keresinde onu Kore'ye göndermek için havaalanına gittim. Bana nasıl cevap vereceğimi bilemediğim bir soru sordu. Oturmuş uçağı bekliyorduk, Lay Kore'ye götürmek için yanına aldığı atıştırmalıkları çıkardı ve benimle paylaştı, bana susayıp susamadığımı sorarak su veya soda almayı teklif etti. Daha sonra sohbet sırasında, bana ''TangTang beni uzun yıllardır destekliyorsun değil mi? 1, 2, 3, 4, görünüşe göre şu anda 4 yıl olmuş olmalı (aslında yanlış hesaplamıştı çünkü 5 yıldan fazlaydı) sana bunca zamandır beni desteklediğin için gerçekten teşekkür etmek istiyorum. Bilmek istediğim şey, geçtiğimiz 4 yılda hiç aktivitem olmadığı hâlde neden beni desteklemeye devam ediyorsun?'' Bana bu soruyu sormasını beklemiyordum gerçekten de, bir süre dondum kaldım ve yine de mâkûl bir cevap bulamadım.  Belki onun samimiyeti içindi, belki uyumlu biri olduğu için belki de bir çok şey yüzündendi. Şimdi o zaman verdiğim cevabı düşünüyorum da, bence cevabım çok aptalcaydı. Her ne kadar şu anda ona yine net bir cevap veremeyecek olsam da ''Çünkü sen buna değersin.'' derdim.

Lay'in Kore'deki hayatı:

Sonra, çıkış yapmak için Lay daha da meşgul oldu. Pratik zamanları uzadıkça uzadı, yurda dönmeden önce sık sık gecenin geç saatlerine kadar çalışmak için kaldı. Büyüdükçe zayıflaştı. Ona nasıl gidiyor diye sorduğumuz her vakit, daima '' İyiyim, benim için endişelenmeyin.'' diye cevap verdi. Ona sağlığına dikkat etmesini, daha fazla dinlenmesini ve fazla zorlamaya çalışmamasını söylediğimiz her seferinde o daima, '' Diğer stajyerlerden daha fazla çalışmam gerek. çıkış yapmak için tek şansım diğerlerinden daha fazla pratik yapmama bağlı. Onlar çok iyi.'' dedi. O böyle söylediğinde, onun bu işkolik tavrını daha fazla eleştiremedik.

Lay'in doğum gününde:

Lay'in SHINee konserinde görünmesinin ardından, forumumuz daha fazla üye kazandı ve takım daha profesyonel hale geldi. Personel takımına bile sahiptik. 20. yaş bir insanın hayatında önemli bir dönüm noktası olmalı, bu yüzden Lay için kaliteli bir doğum günü kutlaması yapmak istedik. Yeterince paramız olmadığından, pahalı bir şeyler almaya gücümüz yetmedi. Ona verdiğimiz hediyeler gerçekten sadeydi. Ama Lay durmadan bize teşekkür etti. Ayrıca, ''Tang Tang bana bu kadar iyi davranmayın. Sizin iyiliklerinizi nasıl ödeyeceğimi ben bile bilmiyorum artık. Sonuç olarak, çıkışımı yapamadım. Eğer çıkış yapsaydım, en azından çaba sarfettiğimi kanıtlayabilirdim ama şu an hiç bir şeyim yok.'' dedi. Lay biz senin çıkış yapmanı ya da yapmamanı önemsemiyoruz, verdiğin büyük çaba daima gözümüze görünüyor.''

****

Lay'in katıldığı  Star Academy programı 2005'de sona ermesine rağmen Lay'in baidu sitesinin takipçi sayısı arttı. Lay onu hâlâ destekleyenlere minnettar biri olarak fırsat bulduğu her vakit teşekkürlerini dile getirdi. İşte onun gönderilerinden bir kaçı:

2007

Ah...Yine uzun zaman oldu. Sizi gördüğümde daima neşeli hissediyorum, haha, gönderiler antilerden gelmiş olsa bile onları okuduğumda yine mutlu hissediyorum. Ah evet, şimdi liseye başladım çok yoruluyorum! Okul gerçekten de çok yorucu, ölümüne bitiğim!!! Çalışmam gerekmeseydi, iyi olurdu~~~Ama bu dilek gerçekçi görünmüyor....Hâlâ beni değerli gören ve beni seven herkese teşekkür ederim. Ben sizi daima seveceğim çocuklar~3 gün içinde benim doğum günüm olacak, doğum günü dileğim benden hoşlanan beni destekleyen ve ayrıca benden nefret eden herkesin her gün mutlu  ve neşeli olması...Her doğum günümde yanımda olduğunuz için teşekkür ederim. Sizinle takılamasam da benim sizlerin varlığından fazlasıyla hoşnut olduğumu unutmayın. Hesabımı artık hatırlayamadığım için yine anonim bir gönderi, lütfen aldırmayım, tamam mı? Hehe, herkesin mutlu olmasını diliyorum ve size uçan öpücükler gönderiyorum haha~.~ Herkese teşekkürler~~

2010

2005'den 2010'a, 5 yıl oldu.Forumum hâlâ burada. Bu bana sıcacık hissettiriyor. Harika. Bu forumun bu kadar uzun süre kalmasını sağlayan sizlere teşekkür ederim. Sizi orta okuldan, liseden mezun olup üniversiteye girerken görmek....Cidden, 5 yılda, çok fazla değişiklik oldu! Hâlâ beni destekleyen 50 kişi var, gerçekten minnettar hissediyorum. Özellikle forum yöneticisine teşekkür etmek istiyorum, Çok çalıştın. Haha. Bu günlerde forumda gezinmek için çok vaktim yok, bu yüzden herkesten özür dilemek istiyorum. Eve yeni geldim, her gün yorucu oluyor, umarım sizler sağlığınıza dikkat ediyorsunuzdur, kariyeriniz/girişimleriniz için çok çalışın, mücadele etmeye devam edin, başarılı olacaksınız. Ben de mücadele edeceğim. Hepinize destekleriniz için teşekkür ederim~

2011

Sizin sözlerinizi görmek için sık sık buraya geliyorum. Bu eğlenceli ve aynı zamanda duygulanmış hissediyorum. Orada hâlâ beni destekleyen birilerinin olduğunu düşünmek, fazlasıyla hoşnut, tatminkar hissettiriyor~Herkese teşekkürler...

Millet sağlığınıza dikkat edin, her gün hepinizin mutluluğunu diliyorum.

Hm...sonra, gerçekten sadece yeniden teşekkür ederim...Denemeye devam edeceğim~! Teşekkür etmenin yanı sıra başka ne diyeceğim bilemiyorum gerçekten...Fazlasıyla duygulandım, teşekkürler (*^__^*)

****

Bu anlatım Zhangyixingbaidu bar'ın yurt dışında, Kore'de okuyan bir personeline ait.  Lay'in doğum günü hediyelerinin ve pastasının teslimine ön ayak olan kişi.

...Taksiden indiğimde, çoktan 21:48 olmuştu ( Ç/N: akşam 9'da buluşmak için anlaşmışlardı) SM binasının dışında bekleyen yalnızca 3 kişi vardı. Lay'in hâlâ pratik yaptığını umarak, SM binasının diğer yanında oturdum. Aniden bir kız yanıma geldi ve bana Çince olarak, ''Elinde pasta görüyorum, sen de mi Lay için bekliyorsun?'' diye sordu. Ben de evet dedim. Sohbet ederek nasıl Lay hayranı olduğumuzu konuşurken birlikte bekledik. Onu fazlasıyla kıskandım, bana diğer sanatçıları beklerken Lay hayranı olduğunu söyledi. Buraya sık sık geliyormuş, Lay'i en son 3 ay önce görmüş. Bana Lay'i nasıl tanıdığımı sordu, utandım ve onunla yalnızca forum görevlisi olarak iletişim kurmuş olsam da onu şahsen görmediğimi ve benim kim olduğumu bilmediğini söyledim.

....

Çoktan 22:30 olmuştu, SM'in arka kapısından biri çıktı. Lay? Bizi gördü ve gülümsedi, o olduğunu biliyordum. Lay'in dikkatini çekmektense Changsha aksanı ile konuşmaya başladım, Lay mutlu görünüyordu. ''Ah, memleketimin aksanı. Kore'de memleketimin aksanını duymak gerçekten iyi hissettiriyor.'' dedi. Sonra elimizdekilerin bizim için ağır olduğunu kendisinin taşıyacağını söyledi. Önce öbür kızın taşımasına yardımcı oldu, sonra benimkini taşıdı. Sürekli teşekkürlerini yinelemeye devam etti ve pasta yeyip yiyemeyeceği konusunda endişeli olduğunu ama bugün iki tane aldığını söyleyerek şakalaştı. Sonra sohbet etmeye başladık.

Lay: Seni en son gördüğümden bu yana ne kadar zaman oldu? 1 ay? 2 ay?

Diğer kız: ''Hayır 3 ay oldu.''

Lay: ''Gerçekten mi, o kadar uzun zaman olmamış gibi hissettim.''

Diğer kız: ''2 aylığına tatildeydim şimdi yeni dönem için 1 ay kaldı...''

Lay: ''Binanın önüne dokuzda geldim ama kimse yoktu ben de geciktiğinizi düşündüm. Sonra 5 dakika bekledim hatta ön kapıya gidip açtım ama orada da yine kimse yoktu, bu yüzden gittim. Eve dönüş yolumu yarılamışken sizlerin geç gelip beni bekleyebileceğinden endişelendim. Bu sebeple yeniden şirkete döndüm."

Ona kaybolan taksi şoförü problemimden bahsettiğimde "Aiyo, gerçekten mahcup oldum...." dedi. Kendimi açıklamaya devam etmek için yeterince sebebim olmadığını hissettim. Seni endişelendirdiğim için üzgünüm, Lay.

Lay "Pekâlâ, hadi bir yere gidelim. Burada uzun süre ayakta dikilemeyiz."  dedi.

....

SM yakınlarındaki bir mekâna doğru yürürken sohbet ettik ve mekanın balkonuna çıktık. Balkona çıkan merdivenler çok dardı, Lay arkamızdan yürüdü ve biz yukarıya çıkarken tekrar tekrar "Dikkatli olun, düşmeyin." dedi. Ona şu anda forumunda görüşülenlerden bahsetmeye başladım. İmza verirken Lay "El yazım o kadar da harika değil. Ne yazacağımı bilemiyorum, yalnızca adımı nasıl imzalayacağımı biliyorum." diyerek özür diledi. Herkesin onu el yazısı yüzünden yargılayacağı konusundaki endişelerini daha aza indirmek için şaka yaptım. "Seni uzun zamandır seviyoruz, hepimiz el yazının nasıl göründüğünü biliyoruz. Hahahah. Sorun değil." 

Daha sonra birkaç fotoğraf çekindik ve ona sağlığının nasıl olduğunu sordum. Lay, "Biraz aşırı bitkin hissetmeden önce sorun o kadar da ciddi değildi. Uzun süre dans ettiğim için oldu. Bir hafta dinlendikten sonra şimdi tamamıyla normale döndüm. Bu yüzden yavaş yavaş yeniden pratik yapmaya başladım. " dedi. Ne diyeceğimi bilemedim bu yüzden "Sen evinden uzaktayken, en önemli şey sağlığın. Kendine çok iyi bakmalısın, yeniden sakatlanmamalısın." dedim. 

....

Sohbetimizin ortasında Tang Tang'dan Lay'e yemek ısmarlamamı, parasını bana geri ödeyeceklerini söyleyen bir mesaj aldım. Mesajı gördü ve güldü. 

"Sizlerin benim için tüm bu hediyeleri hazırlayacağını gerçekten beklemiyordum. Kek ile zaten tatmin olmuş hissediyorum. Doğum günümü kutlamadan önce büyükanne ve büyükbabamla akşam yemeği yedim. Bugün sizler bana bir sürü hediye verdiniz. Size gerçekten ama gerçekten minnettarım. Şu anda hiç param yok, param olsaydı sizlere bir yemek ısmarlardım. Bana yemek ısmarlamaktan söz eden sizler olmazdınız. Gerçekten özür dilemek istiyorum, sizlerden tüm bu hediyeleri alıyorum ama karşılık olarak size hiçbir şey veremiyorum. Size soda almama ne dersiniz? Sodalara param yetebilir." 

Tabiki ona sorun olmadığını, bana soda almasına gerek olmadığını söyledim. Kore'de bir şişe soda bile fazlasıyla pahalıydı, 6 RMB (Çin parası) civarındaydı. Hâlâ çıkış yapamamıştı, yani hiç gelir kaynağı yoktu. Onların çok pahalı olduğunu bildiğimden ben bile kendime sıklıkla soda almazdım. Onunla sohbet ettikten sonra, onun sahiden de sıradışı olduğunu hissettim. Hediyeler gerekli şeylerdi ne de olsa ona her gün verilmiyordu, sonuçta bugün onun doğum günüydü! Ama o gerçekten minnettar görünüyordu ve durmaksızın teşekkür etmeye devam etti. Ona, "Bu hediyeler yalnızca sana desteğimizi göstermemiz için burada. Önemli bir şey değil. Biliyorsun herkes senin yakında çıkış yapmanı bekliyor." dedim. Mutlulukla gülümsedi ve "Ben de, ben de yakında çıkış yapabilmeyi umuyorum." dedi. 

....

Sonradan, ona mutlu yıllar diledik ve balkondan inerek kendi yollarımıza ayrıldık. Biz iki metre ilerlememişken Lay aniden arkasına döndü ve bize duyurmak için yüksek sesle konuşarak, "Eve giderken dikkatlı olun. Sonsuza dek neşeli, hoşnut ve mutlu olmanızı ümit ediyorum. Bugün için size çok teşekkür ederim." dedi. 

****

Ç/N: Bu kısımlar çeşitli weibo gönderilerinden derlendi. 

Eğitim Günleri: 

"Ablam Lay'in okuduğu lisede öğretmen. Eniştem Lay'in Çin'e ziyarete geldiği her zaman, herkesi saygıyla selamladığını ve onun iyi huylu olduğunu söyledi."

Çıkış Öncesi Bir Gece:

[00:53] Kai ve Sehun şirket binasını henüz terketti. Lay sen ne zaman çıkacaksın? 

[01:09] Şimdi Lu Han, Kris, Chanyeol ve Xiumin şirketten ayrıldı. Lay eve gitmeye karar vermeden önce daha ne kadar pratik yapacaksın? Kendini bu kadar zorlama, kalbim parçalanıyor.

[02:12] Bunca bekleyiş sonrası, sonunda Lay'imiz çıktı. Çok yorgun olsa da herkesin selamlamasına karşılık verdi. Bence Lay'in gidip dinlenmeye ihtiyacı var. 

Bir Başka Gün: 

Başlangıçta hayran XX, Lay'i tanımadı. Bu yüzden ona birkaç kez "Sen Yixing misin?" diye sordu. Lay oldukça kibar bir şekilde gülümsedi ve başıyla onayladı. Lay çok arkadaş canlısıydı ve XX ile sohbet etti. Onun şirketten çok uzakta oturduğunu öğrendiğinde taksiyle göndermeyi teklif etti. 

....

XX ikinci sefere Lay ve Lu Han ile görüştü. Lay onu tanıdı, Lu Han Lay'e hayranla sohbetine odaklanmasını söyledi ve sonra tek başına gitti. XX, Lu Han'a "Yixing'i beklemen gerekmiyor mu?" diye sorduğunda Lu Han birlikte yürümek için Lay'i beklemesi gerektiğinin ansızın farkına varmış görünüyordu. Sonra Lay, Lu Han'ı yakaladı ve onu hayranlara tanıtarak, "O benim çok yakın arkadaşım." dedi. 

Çıkış Sonrası: 

"Bugün havaalanında onları uğurlayan 20'ye yakın hayran vardı. 3 menajer bulunuyordu ve genç olan çok saldırgandı. Hayranları itip durdu ve onlara fotoğraf çekmeye son vermelerini söyledi.  Bir hayran sadece EXO'yu takip ederken Tao'nun sopasını alan genç menajer tarafından neredeyse darbe alıyordu. Sopa neredeyse inecekken Lay ansızın arkasına döndü ve çabucak "Dikkat et!" dedi. Gerçekten duygulandım."

***
"...Havaalanı yürüyen merdiveniyle yukarıya çıktılar. Bizler aşağıda güvenlik tarafından geri tutulmuştuk. Kris ve Lay yukarıya çıkmak için acele etmediler. Arkalarına dönüp bize el sallamaya devam ettiler. Elimde olmadan Lay'in nazik tavırlarından büyülendim. 20 yıllık hayatımda hiçbir erkek bana böyle kibar gülümsemedi! Senin nezaketin...Gelecekte bir erkek arkadaş nasıl edinirim? Oppa!!! Yalnızca "Yixing Yixing Yixing oppa fighting..." diye çığlık atmaya devam ettim. Sonra onun kibar bakışını düşündüğümde bacaklarım yine güçsüz hissetti. "

***

"Ah! Ah! Ah! Lay ayağa kalkmama yardım etti! Havaalanı ortamı gerçekten kaostu. Biz yan taraftaydık ama sonra öne itildik! Bir arkadaşım ve ben düştük. Kalkmamıza yardım eden kişi Lay'di!"

***
Lay "Lay bizim için gülümse!" diye bağırışımı duydu ve gülümsedi! Hahahaha! 


Bu Bir Erkek Hayranın Yazısı:

Ben bir erkeğim bu yüzden çok fazla hisse sahip değildim. Tüm teaserları izledikten sonra Lay'in çok iyi dans ettiğini düşündüm. Havalı biri. Ama bu bir fanboy olmam için yeterli değildi. Ben yalnızca sessiz bir şekilde EXO'nun müziğini beğeniyordum. Lay'in fanboyu olmam EXO'nun Showcase'ini izlemem sonrasıydı. Benden küçük olan erkek bir idolün, Zhang Yixing'in hayranı olmaya karar verdim. Dürüst olmak gerekirse nedenini bilmiyorum. Dansı için miydi? Vokali için miydi? Yoksa gamzeleri için mi? Emin değilim. Yalnızca, sorulara dikkatle cevap veren, çok sık yukarıya bakmayan, hayranları özenle selamlayan bir idolün hayranı olduğumu biliyorum. Henüz onu çok iyi tanımıyorum ama onun büyük hayalleri, yeteneği ve de potansiyeli olan biri olduğunu biliyorum. 


**************

Lay 2004'te yazdığı "Baba" başlıklı bir yazısında hastalığından bahsetmişti. Hastalığını açıkça belirtmedi ama tahminlere göre Von Willebrand Hastalığı ya da Hemofili A/B. 

Yazıya geçmeden önce bu hastalıklardan kısaca bahsedelim. [Bu kısımlar sağlık.net, kanhastalıkları.net sitelerinden alıntıdır.]

Von Willebrand hastalığı (VWD) bir kanama bozukluğudur. Kanınızın pıhtılaşma yeteneğini etkiler. Kanınız pıhtılaşmazsa, bir yaralanma sonrasında ağır ve durdurulması güç kanamanız olabilir. Kanama iç organlarınızda hasar oluşturabilir ve nadir olmakla birlikte ölüme bile neden olabilir.

VW hastalığında ya kanınızda belli bir proteinin düzeyi düşüktür ya da bu protein olması gerektiği gibi iş görmemektedir. Bu protein von Willebrand faktörü olarak adlandırılır ve kan pıhtılaşmasına yardımcı olur.

--

Hemofilinin nedeni, kanın pıhtılaşmasını sağlayan faktörlerin eksik olmasıdır. İki tip Hemofili vardır: Hemofili A ve Hemofili B.

Bu isimlendirme kanda eksik olan proteine göre yapılır. Hemofili A’da faktör 8 proteini eksiktir. Hemofili B’ye göre daha fazla görülür. Hemofili hastalarının % 80’i bu gruptadır. Bu faktör 8 proteinin kanda bulunması gereken miktarın yarısının altına düştüğünde Hemofili ortaya çıkar. Ne kadar az ise hastalık o kadar şiddetlidir.

Hemofili B ise faktör 9 proteinin eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Hastalığın klinik belirtileri Hemofili A’dan ayırtedilemez. Belirti vermeden ilerleyebildiğinden tanısı kandaki faktör seviyelerinin belirlenmesiyle ortaya konulur.


Lay'in Yazısı:

Evimizde ister sabah ister öğle vakti isterse gece olsun daima birinin "Ah ne muhteşem, parıldayan güneş!" satırlarını söylediğini işitebilirsiniz. Bu babamın şarkısı! 

Bir sabah uyandığımda büyüleyici bir melodi duydum ve çok kuvvetli kötü bir kokunun farkına vardım! Sola baktım, sağa baktım...Aman Tanrı'm! Babam tuvalette bile şarkı söylüyordu, inanılmaz! Görüyorsunuz ya, babam şarkı söylemeyi ne kadar da seviyor!

Eski bir Çin atasözü der ki: "Armut dibine düşermiş!" Ben de şarkı söylemekten fazlasıyla keyif alıyorum ve oldukça iyi söylüyorum. Belki de sanat konusunda potansiyelim olduğundan babam çeşitli şeyleri öğrenmem için beni daima oraya buraya götürür. Tabiki, ağırlıkla şan derslerine götürür. Ne yazık ki, boğazımda bademcik büyümesi varmış. Babam son durumdaki büyümenin yutağımı kapayıp şarkı söylememe engel olacağından endişeleniyordu. Bu yüzden bademcik ameliyatı için beni hastaneye götürdü. Kan pıhtılaşmasında bir bozukluk olduğunu keşfettiler. Operatör doktor, cerrahi yöntemlerden kaçınmamı tavsiye etti. Ama babam yanlış bir karar verdi. "Alın, bademciğini almanız gerekiyor!" Doktor babamı ikna edemedi bu yüzden ameliyatı gerçekleştirdi. 

Beklenildiği gibi, ameliyat sonrası büyük bir kanamam oldu. Sonunda hipotansif şoka girene kadar kan kaybetmeye devam ettim ve bayıldım. Uyandığımda hastane yatağında yatıyordum, baş ucumda kan aktarımı yapan bir torba vardı. Babamı kapı boşluğunda elinde sigarayla gördüm. Çok endişeli görünüyordu. O an , "Bunu hakettin, ameliyata ısrar eden kimdi?" diye düşündüm. 

İki hafta sonra, babamın değiştiğini farkettim. Eskisi gibi kibirli ve kendinden emin değildi, ne istersem benim için alıyordu. 

Babam bir gün "Oğlum! Babanla yürüyüşe çıkmak ister misin?" diye sordu. Gönülsüzce "Tamam!" dedim. Biraz yürüdükten sonra ruh halim oldukça düzelmişti.  Dalgınlıkla düşündüm, 'Babam yalnızca bana yardımcı olmaya çalışıyordu. Neden ona daha fazla yakınlık gösterip onun bakış açısından görmeye çalışmadım ki?'

O sırada babam ansızın, "Oğlum! Çok üzgünüm!" dedi. Hemen ona sarıldım ve ağladım. 

İşte bu beni içtenlikle seven ve önemseyen babam!

***

Blogdaki yazıları kaynak belirtmeden almayınız! Teşekkürler. 

Trans cr: love-exo
Çeviri: Mira

Yorumlar

  1. duygulandım lay ne kadar iyi biri olduğunu zaten bilirken şimdi bunları okumak insanı duygulandıryor

    YanıtlaSil
  2. Lay gerçekten hem hayranlarını önemseyen hemde sıkı çalışan biri ve şimdi çalıştığının karşılığını almalı. Gerçekten örnek alınabilecek nadir insanlardan.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

[PROGRAM ÇEVİRİ] Idol Producer 1. Sezon Tüm Bölümleri

Idol Producer 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1

[PROGRAM ÇEVİRİ] Go Fighting Bölümleri

Go Fighting 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 11. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık