Ana içeriğe atla

Trends Health Dergisi Eylül 2015 Sayısından Zhang Yixing Röportajı~


Bu yılın mart ayında 25 yaşındaki Zhang Yixing'e, EXO'nun grup aktiviteleri haricinde Çin'de aktiviteler yapmaya odaklanması için kendi stüdyosu kuruldu. Dışarıdan bakanlara göre bu, kaplandan korkmayan yavru buzağı gibi görünebilir (Ç/N: Çin'de bir deyim, anlamı "budala gençlik cesareti") ama Zhang Yixing'e göre, o çoktan bunun için hazırlığını yaptı. 

Ekranlarla ilk karşılaşması 6  yaşındayken oldu daha sonra 14 yaşında Hunan TV'nin çok ünlü bir yarışması olan Star Academy'de 3.lüğü kazandı. Onun çocuk yıldız olarak çıkış yaptığını ve Hunanlılar arasında daima bilinen biri olduğunu söyleyebiliriz. Ün zamanından sonra, Zhang Yixing tehlike hissine kapıldı. Son derece parlak görünen sonuçlar, her yönden gelen o hayranlık geçiciydi. Zhang Yixing sahnedeki o hayalperest görünümün gelecek yolunda kendisini desteklemekte yetersiz olduğunun farkına vardı bu yüzden müzik konusunda sabırla ve özenle çalışmaya başladı. Dans pratiği yapıyor, şarkıları tekrar dinliyor, her akordu araştırıyor , bir melodinin kulağına neden hoş geldiği üzerinde düşünüyor ve rahatlamayla dilini yuvarlıyordu. Neredeyse inatçı görünen bu tür bir sıkı çalışma ona SM şirketinin etiketi altında stajyer olma fırsatını kazandırdı ve memleketinden ayrılması konusunda ona destek oldu. 4 yıl boyunca kendi başına mücadele ederek sonunda herkesin bildiği üzere hem şarkı söylemede hem de dansta iyi olan LAY'e dönüştü. 

Zhang Yixing kendi stüdyosunu açma konusunda dünya üzerinde neredeyse hiçkimsenin kendisini desteklemediğini ama denemekten korkmadığını söyledi.

14 yalından 25 yaşına kadar, sabit fikirlerine yaslandı, on yıl boyunca inatla ilerledi. O bebeksi yüzlü gençten bugünkü aşırı popüler bir idole doğru bu şekilde mücadeleye devam ederken, ne kadar kötü başarısızlıklar olabilir ki?



Yavaş tepkili genç adam (Ç/N: Yavaş tepkiden kasıt Yixing'in bir şeylere geç tepki vermesi vs)

EXO'nun hayranları dışında birçok kişi Zhang Yixing'i patlayan popülariteye sahip reality şov "Go Fighting" vasıtasıyla tanıdı. Program Zhang Yixing'e popülarite ve aynı zamanda her tür eleştiri getirdi. Huang Lei, Huang Bo, Sun Honglei gibi eğlence sektöründeki büyük abiler önünde Zhang Yixing küçük bir kuzuya dönüştü. Bazıları onun kibar tavırlarının hesapçı gösterişçiliğini saklayan bir kılıf olduğunu, bazıları  da onun insanlara gerçekten bir budala olduğunu düşündürmek için bilerek sevimli ve şaşkın davrandığını söyledi. Zhang Yixing'in cevabı ise "Eğer ikinci sezonda programa devam etmem için davet ederlerse kesinlikle katılacağım. Onlara küçük kuzunun nasıl da büyüdüğünü göstermek istiyorum!" oldu. 

TH: Go Fighting'de şaşkın bir sevimliliğe sahip oluşun programın genel etkisi miydi yoksa sen normalde de böyle sevimli ve şaşkın mısın?

ZYX: Ben böyleyim, yavaş karşılık verdiğimi uzun süreli reflekslerim olduğunu kabul ediyorum. Ayrıca, farklı durumlarda her insan farklı bir rol üstlenir. Go Fighting'deki gegelerim gerçekten çok inanılmaz, hepsi nihai kıdemlilerim. Çoğu zaman ben de söze karışmak istiyorum ama söylemeye fırsatım olmuyor! Ben bir şeyler söylemek istediğimde, onlar çoktan bir başka konuya geçmiş oluyor. Ben yalnızca ah....heheh....ah....oluyorum. Bu oyunun senaryosu da yok, kıdemlilerim gerçekten yüzlerce savaşın deneyimine sahipler (çok deneyimliler) ben deneyim konusunda eksiğim ve yavaş atış yapıyorum, ilk olarak yavaşça öğrenmem gerek. 

TH: Go Fighting'den ne kazandın?

ZYX: Profesyonel bağlılık duygusu. Tüm gegelerim kendi işine adamış, sorumluluk sahibi, profesyonel insanlar ve hepsi en iyisini göstermek için her şeyi yapıyor. Çekimleri bitirdiğimizde biz dinlenebiliyoruz ama yapım ekibindeki personellerin hızla bir sonraki şehre gidip düzenlemeleri yapması gerekiyor. Bu gerçekten sıkı bir çalışma. 

TH: Programda sana yalan söylenildiğinde gerçekten kızmış mıydın?

ZYX: Tabiki o tepkim gerçekti! Düşünün bir, bu büyük abiler , Sun Hong Lei- Yu Ze Cheng (Ç/N: Sun Honglei'nin en ünlü rollerinden biri), böylesine haşmetli bir imaj; Huang Bo- Beyaz perdenin Kralı, iyi oyunculuk yeteneklerine sahip biri; Huanglei hoca, deha: Wang Xun, bir senarist, ne kadar harika bir şey bu; Xiao Zhu çok iyi dans ediyor, daima benim idolüm olan biri. Onlara yüzde yüz güvenim var, bir varyete şovu için herkesin her şeyini ortaya koyacağını hiç düşünmemiştim. Bu yüzden Hong Lei-ge o bölümde KFC'deyken çantamı çaldığında gerçekten kızgındım. Esasen o çektiğimiz ilk bölümdü, ben de çok fazla ciddi davranmış varyete şovunun eğlence etkisini dikkate almamıştım. Çekimler sırasında Hong Lei-ge'nin duygu ve düşüncelerini izleyiciler gibi göremedim.Aslında bu deneyim eksikliğinden kaynaklanıyor, çok ciddi olmaya gerek yoktu o zamanlar o ruh haline çok fazla girmiştim. O zamandan bu yana Hong Lei-ge benimle özel olarak ilgilendi, bu gizli bir lütuf değil mi? (Ç/N: Gizli lütuf: Önce kötü görünen bir şeyin sonradan iyi etkiler doğurması)

TH: Geç tepki verrmek gerçek hayatta da başına iş açıyor mu? Diğerlerinin senin rol yaptığını düşünmesi ya da arkadaşlarını incitmen gibi? 

ZYX: Evet bu tür durumlar olabiliyor. Örneğin, birileri bir şey sorduğunda açıkça duyuyorum ama yine de "Ne dedin?" diye soruyorum. Belki bazıları onlar konuşurken ciddiyetle dinlemediğimi hissedebilir ama aslında düşünmek ve zihnimi toplamak için daha fazla zamana ihtiyaç duyduğumdan böyle. 

TH: Bir programda yer almak, şarkıcı olmaktan daha çok çalışma gerektiriyor mu? 

ZYX: Hiçbir şey kolay değil, hepsi ciddiyetle sıkı çalışmayı gerektiriyor. Fakat yaparken keyif aldığınız şeylerde daima mutluluk bulabilirsiniz.  

TH: 10 yaşındaki hallerine kıyasla  şimdiki hareketlerin ve çalışman epey olgunluğa erişti, şu anda olgun biri olarak nitelendirilebileceğini düşünüyor musun?

ZYX: Eğer tam puan 10 ise, kendime yalnızca 5 puan verebilirim. Daha öğrenmem gereken çok şey var. 

TH:  Senin de asi olduğun dönemler oldu mu?


ZYX: Tabiki oldu, erkekler küçükken daima daha haylaz olurlar. İsyankar dönemlerin de kendi içinde bir çeşit büyüme olduğunu düşünüyorum. Örneğin, şu anda bir stüdyo kurmuş olmak da bir çeşit başkaldırı değil mi? Sanırım her zaman asi olduğumu söyleyebilirsiniz.




İnat
Yaradılışımın bir parçası

<Oh My God>  Zhang Yixing'in ilk filmi, Zhang Zi Yi, Guo Jing Ming, Li Xiao Lu,  gibi film dünyasında büyük isimlerin arasındaki bir işbirliği.  Zhang Yixing yalnızca oyunculuk deneyimi olmadığı için endişeli değildi aynı zamanda  aksanı, replikleri ve yetenekleri konusunda da kaygılara sahipti. Çözümü ise oldukça basitti, senaryoyu okuma konusunda sürekli, tekrar tekrar elinden geleni yapmak, personellerle konuşmak, kıdemlilerden tavsiyelerini almak, her bir repliğe inatla çalışmak...


Konu beste yapmak olduğunda da aynısı geçerli, sıklıkla pek hoşnut kalmadığı bir ton üzerinde oynayarak onu sürekli değiştirip düzeltir neredeyse kendinden geçmesine sebep olur. Zhang Yixing bu tür inatçılığın varlığının bir parçası olduğunu, bununla doğduğunu söylüyor. Ben genç bir dâhi değilim yalnızca bir şeyleri tamamlamak için böyle bir saplantısal enerjiye bel bağlıyorum.  


TH: OMG'yi neden ilk filmin olarak seçtin? Genel olarak, bir çeşit gençlik idol dizisi deneyeceğini düşünürdük. 


ZYX: Filmdeki rolüm olan  "Le Yi" son derece neşeli, kaygısız biri. Benim kişiliğimle çok benzer. Bu film biraz kaderimde vardı gibime geliyor, Wei Jia-ge beni Chen Xue Dong'a tanıttığında bana senaryoyu çoktan göstermiş, bir denemek ister misin demişti. Senaryoyu gördüm ve karakterin benimle (ya da eski halime mi demeliyiz) çok benzer olduğunu hissederek kahkahayla güldüm. Dikkatsiz, detayları önemsemeyen, iyimser...Bu rolü oynarken, boşvermişlik hissi , gerçek benliğime dönüş vardı. 

TH: Deneyimledikten sonra oyunculuğun eğlenceli olduğunu düşündün mü?

ZYX: Söylemeliyim ki, daha ziyâde anlamlı. Kendi hayatımdan sıyrılıp bir başkasının dünyasında gezintiye çıkıyorum, bu harika! Ama aynı zamanda deneyim olmadan çok zor. Sık sık çok abartılı ya da hatalı hareketler yapıyorum. Replikler ve telaffuz da yine zor noktalardan. Yalnızca senaryoyu okumaya devam edebilir, her zaman çekimlere ilk ulaşan kişi olmaya çalışıp daha fazla soru sorabilirim. Şu anda oyunculuk yetenekleri hakkında pek konuşamam ve yalnızca senaryoyu anlamak için sıkı çalışıp anlayabildiğim alanlarda iyi iş çıkarabilirim 


TH:  Gelecekte, TV ya da film yönünde daha fazla çaba gösterecek misin?


ZYX: Eğer insanlar beni kabul ederse/onaylarsa, izleyicilerle ekranlarda daha fazla buluşmayı umut ediyorum. Ayrıca sunuculuğu da denemeyi ve çok çalışarak çok yönlü bir sanatçı haline gelebilmeyi umuyorum. 

TH: Sürece mi daha çok odaklanırsın sonuca mı? Başarısız olmaktan korkuyor musun?

ZYX: Her ikisi de önemli. Süreç heyecan verici olmalı, sonuçlar da çok yetersiz kalmamalı. Başarısızlık konusunda ise, çok fena başarısız olamazsınız diye düşünüyorum. Bir şeyler yaparken epey basit düşünürüm. Yapmak istediklerimi yapar ve bir şeyleri yapmak için fırsatı kaçırmak istemem. 



Başarının vakti gelmeden önce çılgınca büyüyor

Röportajdan önce, Go Fighting'in Qingdao çekimlerinden haberleri gördük. Zhang Yixing yüksek ateşine ve acil servişe gönderiliyor olmasına rağmen yine de denizde çekim yapmakta ısrar etti. Hatta daha sonra Beijing'de art arda iki günlük konserlere katıldı. Röportaj için hazırlanmak amacıyla giyinme odasına ilk geldiğinde, Zhang Yixing heyecanla telefonunu tuttu ve herkese *shamate saçlarının olduğu Star Academy programına katıldığı zamanlardan bir fotoğrafı göstererek küçüklük hali olduğunu söyledi. O an, bu çocuk için aniden kalbim sızladı, 10 yaşlarında bir çocuğun Kore'de yalnız başına hayatını önemsemeden dans pratiği yaptığı, yağmur misali ter akıttığı, içten içe annesini özlediği sahneleri hayal edin. Bazı insanlar para ve güç için gayret eder, bazıları hayalleri için ve diğerleri ise yalnızca olmak istedikleri kişi için. Doğru zaman gelip, başarıya erişmeden önce, büyümeye/gelişmeye son verilmez.

Zhang Yixing'in sağlık konusundaki özeni genç ünlüler arasında ender görülüyor. Programı yokken, tek boş zaman aktivitesi egzersiz yapmak, aynı zamanda yemeklerden sonra dişlerini fırçalama konusunda ısrarcı, dişleri günde iki kez fırçalamanıza oranla daha sağlıklı. Trends Health'in 2015 diş sevgisi için temsilcisi olarak Zhang Yixing ilk kez tüyolar veriyor ve ağız ferahlığını koruma konusundaki iyi alışkanlıklarından bahsediyor. İyi alışkanlıklar ve iyi görünümler, tüm harika şeyler sonuna kadar direndiğiniz günler sonrasında gelir. 

TH: Kişisel çalışma stüdyon kuruldu, bu daha fazla çok yönlü bir gelişim için mi?

ZYX: Esas olarak, EXO'nun aktivitelerinin ilk sırada geleceğine güvence vererek hem Çin'de hem Kore'de programlar kabul edebilmek, Çin'deki aktivitelerin gelişimini daha açık bir şekilde idare etmek için. Benim kişisel olarak düşüncem şu ki, çıkış zamanlarından bu yana Çinli hayranların bana vermiş olduğu sevgi çok büyük ama onların beni görmesi çok zor. Ben Çinliyim, sık sık hayranlarımla buluşmak ve onlara gelişimimi göstermek istiyorum. 

TH:  Şimdiye kadar gelişimin oldukça pürüzsüz ilerlediği görülüyor. 

ZYX: Go Fighting Çetesindeki gegelerim bana çok yardımcı oldular. Bir çok kıdemliyi tanımak doğrusu biraz yorucu ama buna değer. 

TH: İş saatleri dışında ne yaparsın?

ZYX: Beste yaparım, pratik yaparım, derslere katılırım, egzersiz yaparım, hepsi bu kadar. Doğrusu dinlence için vaktim yok, şu anda çok çalışmalıyım sonra gelecekte hayatın tadını çıkarmaktan bahsedebilirim. 

TH: Bu şekilde vücudunu çok çalıştırmış olmuyor musun?

ZYX: Doğrusu ben vücudunu çokça el üstünde tutan insanlardan değilim, sıklıkla başım dönüyor yorgun düşüyorum. Bu yüzden annem daima endişeleniyor, bana besleyici yiyecekler vs yapıyor. Ama ben her gün egzersiz yapıyorum, sık sık yüzüyorum. Bunlar da benim sağlıklı olmama epey fayda sağlıyor. 

TH: Büyük bir stres altında olduğunda bununla nasıl baş edersin?

ZYX: Gerçekten özel bir yöntemim yok. Stres böyledir, daima vardır. Bir şeyi çok düşündüğünüzde streslenirsiniz, onu atlayıp başka bir şey yaparsınız. Ben spor yapar, dans eder, arkadaşlarımla sohbet eder, beste yaparım dikkatimi başka bir şeye kaydırırım. Ama bazen bir iki saatliğine düşünmeyi unutsam da uyuyup uyandıktan sonra yeniden düşünürüm. Yani stresten tamamen arınmak için yalnızca o konuyu boşverene kadar bekleyebilirsiniz. Bırakın her şey doğal akışında olsun, yavaşça doğrulayın. 

TH: "Kalp sağlığı" ifadesini duyduğunda bundan epey uzak olduğunu düşünüyor musun? 

ZYX: Herhangi bir hastalığın benden uzak olduğunu düşünmüyorum. Böylece ailemi endişelendirmemek için vücuduma daha çok özen gösteririm.


TH:  Kalp sağlığımızı koruma konusunda bizimle birkaç şey paylaş. 

ZYX: Yüzmek kalbinizi korumak ve akciğerlerinizi zinde tutmak için çok iyi, aynı zamanda kalp kaslarımızın daha güçlü olmasını sağlıyor. Yüzdüğümüz zaman kalp atış hızımız artıyor, kan damarlarımız kalınlaşıyor, esnekliği artırıyor ve döngüsel sistemimizi eğitiyor. Suyun meydana getirdiği sürtünme de aynı zamanda vücudumuzun sağlıkla şekillenmesini sağlıyor, bir taşla iki kuş vurmuş oluyoruz. 

TH: Bir dizi güzel dişin iyi bir görünüm paketine dahil olduğunu düşünüyor musun?

ZYX: Kesinlikle, ben de güzel dişlere sahip olmak istiyorum. 

TH: Ağız boşluğunu bakımını genelde nasıl yapıyorsun?

ZYX: Dişlerimi ciddiyetle fırçalıyorum ve her yemek sonrası dişlerimi fırçalamanın ardından ağzımı çalkalıyorum. Dışarı çıktığımda diş fırçamı yanımda taşıyorum doğrusu o kadar da problem değil. Fırçalarken çok sert fırçalamayın, ama dişlerinizin ardındaki gizli yerleri de temizlemeniz gerek. Fırçanın uzunluğu yeterli düzeyde olmalı, gelişigüzel yapamazsınız, diş fırçanızı ayda bir mutlaka düzenli olarak değiştirmelisiniz. Son olarak düzenli olarak diş doktoruna görünüp çürük dişiniz ya da çürük potansiyeli olan var mı diye kontrol ettirmelisiniz. 

Trans: Laymerence & Qtyxng
Çeviri: Mira

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

[PROGRAM ÇEVİRİ] Idol Producer 1. Sezon Tüm Bölümleri

Idol Producer 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1

Zhang Yixing'in Geçmişine Biraz Göz Atmaya Ne Dersiniz?

Anlatımlar 2005'ten bu yana Yixing'in sadık hayranı olan Tang Tang isimli bir kıza ait. Lay 2005 yılında Çin'de Star Academy programında yer aldığı sıralarda kendi baidu forumuna sahipti. Bu kişi, forumu onca yıl boyunca yöneten hayran. Hayranlarıyla buluşmada: Lay ile birkaç kez buluştuk. Onlardan biri gerçekten sıcak bir gündü fakat akşam fazlasıyla rüzgarlı oldu.  Arkadaşımla ben epey gergindik ama Lay gerçekten uyumlu, sıcakkanlı ve arkadaş canlısıydı tüm o zaman boyunca gülümsedi. Oturdu ve bizimle bir süre arkadaş gibi sohbet etti, hiç de gösterişli bir tavır sergilemedi. Üstelik bizim ricamız üzerine gitar çaldı ve dans etti. Arkadaşım Changshalı olmadığından ona çevreyi göstermeye gidecektik, dışarı çıktığımızda havanın iyice soğuduğunu farkettik. (kısa kollu giyiyordum) Lay bize baktı ve ''Bugün rüzgar çok kuvvetli. TangTang (hayran) kısa kollu giymiş neden sana çevreyi daha sonra göstermiyoruz, hadi içeri girelim. Sizinle biraz daha sohbet edeceği

[PROGRAM ÇEVİRİ] Go Fighting Bölümleri

Go Fighting 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 11. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık