Ana içeriğe atla

Shangai TV Magazine - Lay Röportajı


Çekimlerden önce senaryoyu 20 kez okuyorum

 Filmde, Zhang Yixing heyecanla küçük melez bir bebeğe bakan sevimli bir baba. Dürüst olmak gerekirse, sinema alanında çaylak biri için böylesi bir rol oldukça uygun ve kendi kişiliğinde birini canlandırabilmek çok iyi etkiler alıyor. Yine de onun karakteri derinen anlayabilmek için çekimlerden önce 20 kez senaryo okuduğunu asla aklınıza getiremezdiniz. "Herhangi bir sistematik eğitimden geçmedim bu yüzden kıdemlilerle birlikte rol aldığımda biraz korkmuş oluyorum, en iyi düzeyimle performans sergileyemeyeceğimden endişeleniyorum." 

Seni  bu rol için yönetmene tavsiye edenin Chen Xuedong olduğunu duyduk. 

Beni Xuedong-ge'ye tavsiye eden *Weijia-ge'ydi ve Xuedong-ge beni Wechat'te ekledi. Sonra bir gün, Yönetmen Wei Nan bu film hakkında birlikte görüşmek için Ziyi-jie ve Si-ye'yi (Guo Jing Ming) aradı. 

*Weijia: Happy Camp sunucularından biri 

♦ Sinema çıkışını seçerken hiç zorluk yaşadın mı? 

Yalnızca şunu söylemek istiyorum ki, bu filmin senaryosuna ilk görüşte aşık oldum. Senaryoyu okurken kahkahalara boğulmuştum. Herkesi neşelendirecek bir işte rol almak, sanatçı için çok mutluluk verici, şanslı bir şey. 

♦'küçük taze et'ten 'küçük taze baba'ya, bu yükseliş biraz fazla hızlı değil mi? 

Gerçek hayatta kesinlikle hiç çocuğum yok, dizilerde ve filmlerde rol yaparken kendi dünyanızdan  çıkıp bir başkasının dünyasında gezintiye yapmalı ve bilinmeyeni keşfetmelisiniz. Buna meydan okumak istiyorum. 


♦Chen Xuedong ve Li Xiaolu ile filmdeki ilişkini açıklar mısın?

Le Yi çok tasasız, hayat dolu bir kişiliğe sahip biri. Chen Mo onun kankası ve Lu Mi Jia onun kız arkadaşı. Geçmişte olmuş bazı şeyler yüzünden Le Yi, Chen Mo'ya karşı bazı pişmanlıklara sahip ve onun gözüne girmek istiyor, bu durum bazı yanlış anlamalara sebep oluyor ve kız arkadaşı onun bilerek soğuk ve ayrı durduğunu düşünüyor. 

♦Le Yi'nin aşk ve arkadaşlık arasında kaldığını düşünüyor musun? 

O kardeşliği/arkadaşlığı vurguluyor ve aynı zamanda bir eşe sahip olmaktan korkuyor. Buna ödü kopmak denemez, bu aşk. Söz konusu insanların ilişkileriyle ilgilenme olduğunda, film biraz uç noktada, fakat bir bebeği kullanarak herkesin aşkın gerçek anlamını görmesini sağlıyorlar.  Ben de hayatımda aşk ve arkadaşlığı iyi muhafaza etmek istiyorum. 

♦Film çekimlerinden önce henüz bir reality şovda yer almamıştın. Huang Bo'nun söylediği gibi "temizbir kağıt parçası" mıydın? 

Çekimler sırasında, benim yüzümden bazı NGler oldu fakat daima öğreniyordum. Xuedong-ge ve Xiaolu-jie'ye korkuyla karışık bir saygı besliyordum, çünkü onların film ve dizilerini izleyerek büyümüştüm. Ayrıca Huang Bo-ge, Huang Lei-ge ve Honglei-ge, hepsi benim kıdemlim. 

DongXing çifti? Anlamadım! (Ç/N: buradaki çift, ship anlamında) 

Bir küçük bebek, iki süper baba---bu filmde "DongXing Çifti" ortaya çıktı. Bir sahnede, Zhang Yixing'i korumak amacıyla Chen Xuedong bir bira şişesini paramparça etmek için başını kullandı. Çekimler sona erdikten sonra, herkes Zhang Yixing'in ayağına saplanmış bambu çubuğunu keşfetti ve bu olduğunda Chen Xuedong telaşla koşturan ilk kişiydi. Bu iki insanın ilişkisini nasıl tanımlarsınız? Li Xiaolu elinde olmadan "yakınıyor", "Neden her gün bana bir kadın iki arkadaşı takip ediyormuş gibi hissettiriyor?"


Filmde Chen Xuedong, 1985'ten sonra doğan Chen Mo'yu canlandırıyor. Küçükken bir araba kazasında ailesinin ölümüne şahit oldu ve bu, kişiliğinin fazlasıyla içe dönük olmasına, diğerleriyle etkileşimde iyi olmamasına derinden etki etti. Bir giyim mağazası açtı ve Le Yi'yi öz kardeşi gibi görüyor, onunla kalıyor, onunla yaşıyor ve daima onun çevresinde oluyor. Zhang Yixing'in rolü Le Yi, yabancı bir reklam şirketinde yaratım bölümünün başkanı. Küçükken Chen Mo'nun ailesinin araba kazasında ölümüne bizzat şahit oluyor ve babası kendisini kurtarmaya çalıştığı için bu trajik kazanın gerçekleştiğini düşünüyor. Bu sebeple suçluluk hissiyle dolu ve daima Chen Mo ile ilgileniyor. 

♦Chen Xuedong seninle ilk görüşmesinin Wei Nan, Zhang Ziyi ve Guo Jing Ming ile birlikte olduğunu söyledi. 

Esasında biz Youku Gecesi'nden önce görüşmüş ve o zaman kısa bir sohbet etmiştik. 

♦O, karakterin kişiliğiyle bağdaşan iyi kalpli bir auraya sahip olduğun için Le Yi rolünü oynamaya en uygun kişinin sen olduğunu düşünüyor.

Xuedong-ge çok deneyimli bir aktör. İki kişinin birlikte çalışması hususunda, o hızla kaynaşabiliyor fakat benim ilk oyunculuğum , karaktere yönelik anlayışım ve hislerim pek de onunki gibi değil, en iyi hâlime bürünebilmek için biraz zamana ihtiyacım var. Onunla özel olarak epey etkileşimde bulunduktan sonra bu, karakterlerin ilişkisini anlamama büyük fayda sağladı. 

♦Bebekle rol yaparken, hanginiz daha iyisiniz?

Xuedong-ge bebeği mutlu etme konusunda gerçekten çok iyi. Bebeği kucağıma aldığım an, ağlıyor. Bebeği nasıl taşıyacağımı bilmediğimi biliyor ah! Ve aynı zamanda, sahne donanımcısı tarafından yapılan sahte kakayı gördüğümde bir çöküş yaşadım, çok iğrençti ah! Xuedong-ge'nin tolerans sınırı  benimkinden daha güçlü. 

♦Birlikte bir yemek yemek için Chen Xuedong'un evine gittin ve hatta ona şarkı söylemesinde eşlik ettin. "DongXing Çifti" hakkında ne düşünüyorsun? 

Çiftin ne hakkında olduğunu bilmiyorum ama Xuedong-ge bana nasıl rol yapılacağını öğretiyor. Hobimiz şarkı söylemek. Şarkı söylemek istiyorum dediğim zaman, bana eşlik ediyor. Birlikte film izlemeye bile gittik, onun evine ve Xialo-jie'nin evine yemek yemeye gittim, birlikte geçirdiğimiz vakitlerde çok mutluyum. 

Otuz yaşına geldiğinde bir çocuk sahibi olmayı yeniden düşünecek

Filmdeki 6 aylık Çin-İngiliz melezi bebek, Zhang Yixing'e göre senaryoya kendisinden daha aşina. Çünkü bir keresinde yönetmen "Başla!" diye bağırdığında, uykusundan uyanıp yüksek sesle ağlamış. "Tüm personel çocuğu yatıştırma tekniğini öğrendi. Olumsuz örneklerden daha fazla öğrenen benim haricimde."    Zhang Yixing muhabire bebeğin ilgisini çekmek için genelde şarkı söylemeyi ve dans etmeyi kullandığını, yetenekleri tükendiğinde beatbox bile yaptığını söylüyor. "Ama yine de onun ağlamasıyla sonuçlanıyor, bu yüzden yeni fikirler düşünmem gerek." 

Bir keresinde, bebek ağladığında elinden geleni yaparak dans ettiğini ve sonra bebeğin ağlamayı bıraktığını duyduk. 

Dansın yanısıra , 'Batı'ya Yolculuk' ve 'Doğu'ya Akan Nehir' şarkılarını söylüyor ve beatbox yapıyorum. Sanki çok mutluymuş gibi şapşal bir şekilde bakıyor. Fakat ondan sonra anladım ki hâlâ onunla baş edemiyorum. 

♦Genelde çocukla çekim yapmanın çok zor olduğunu söylerler, ama bu bebek yine de oldukça uyum sağlayan bir bebek olarak nitelendiriliyor. 

O gerçekten çok uysal ve aksilik yapmıyor. Tabiki bazen uykusundan uyandırıldığında kesinlikle ağlıyor. Bunu anlayabiliyorum, sonuç olarak daha fazla uyursan büyüyebilirsin!

♦6 aylık bir bebeği taşırken gergin oluyor musun? 

O kadar da gergin olmuyorum. Brodie'yi kucağıma almadan önce yine de ilk olarak ellerime ısınma hareketi yaptırıyorum. 

♦Hiç onun bezini değiştirdin mi, bunun çok zor olduğunu düşünüyor musun? 

Bir sahnede onun bezini değiştirmesine yardımcı olmamız gerekiyordu. Bezini açtığımız an, gerçekten kakasını yaptı ve bu CG efektlerinin asla yapamayacağı bir şeydi ah! O noktada gerçekten şok olmuştum, rol yapmaya devam etsem mi etmesem mi bilemiyordum! Aman tanrım, o an, gerçekten bunu kabullenemedim. Herkes benim filmdeki küçük patlamamı merakla beklesin, bu gerçekti, şimdiden çok komik. 

♦Bazı izleyiciler filmi izledikten sonra bir bebek sahibi olmaya ilişkin düşüncelerini ifade etti, sen de bu tür düşüncelere sahip misin? 

Bu film daha önce keşfetmediğim birçok doğal vasıfı ortaya çıkardı ve bu beni gerçekten mutlu etti. Bir baba olup olmamaya ilişkin olarak, bu şey hâlâ benden biraz uzak. Kendi kariyerim henüz tam anlamıyla başarılı değil, şu anda bir aile kurmanın vakti değil. Bu konuda 30'umu geçtikten sonra konuşacağım, hem kızım hem de oğlum olsun istiyorum, ikiz olursa harika olurdu. 

♦Kalbindeki baba rol modeli kim? 

Rol model ah, bu Go Fighting ekibinden Huang Lei-ge, Huang Bo-ge ve Wang Xun-ge olmalı. Doğrusu bu film aracılığıyla bunun anneler için hiç de kolay olmadığını deneyimledim. Tabiki bunu kendi anneme ifade edemem ama bir kadın olarak çok şey yaşamış olmalı. 

Gelecekte daha çetin rollerde oynamak istiyorum

İlk filmin Şangay hayran buluşması sırasında, film salonu kadın hayranlarıyla hıncahınç doluydu. Zhang Yixing muhabirlere, hayranların öylece körü körüne tüm salonu rezerve etmesini istemediğini söyledi, "Bir gösterim izlemek için yalnızca bir bilet alın ve izledikten sonra kötü olmadığını düşünürseniz lütfen arkadaşlarına ve aile üyelerinize tavsiye edin." Sinema sularının deneyimini test ettikten sonra daha fazla düşünceye de sahip oldu, "Kendimi  tanımak için birçok farklı rolleri kullanacağım, ben aslında herkesin zannettiği kadar hassas biri değilim, yalnızca tepkilerim biraz yavaş." 

Tian Xing, küçük kuzu ile göz teması kurmaya cüret etmiyor

Zhang Yixing ve TianXin'in internette yayılan bir fotoğrafı var, ikisinin de yüzünde âdeta "biz solgunuz!" diyen aynı ifade var. Gerçekte, Tianxin çekim alanını ziyarete gittiğinde Zhang Yixing'i gördü ve ağladı. Sonra annesi ona EXO'nun videosunu gösterdi ve o klipteki sarı saçlı abinin önünde duran kişi olduğunun farkına vardı. O an, genelde cüretkar olan Tian Xin ansızın utangaçlaştı ve kaçıp uzaklaşmadan önce Zhang Yixing'in eline şeker parçası doldurdu. Böylesi sevimli bir hareket insanların kalplerini eritti. 

♦Geriye dönüp filmdeki performansına baktığında herhangi yeni bir hisse sahip oluyor musun?

Film ekibine girdiğim ilk gün, ilk sahnem hastane sahnesiydi. fakat bu sahneyi batırmamla sonuçlandı. En son gün bu sahneyi yeniden yaptık, ve anladım ki ben artık o ilk günki Zhang Yixing değilim. Gerçekten de bu sahne bende derin bir hatıra bıraktı. 

♦Daha önce Jurassic World'deki T-Rex rolünü canlandırmak istediğini söylemiştin, kükremesi çok güzel olduğu için mi?

Evet, şu anda bir katili canlandırmayı daha çok istiyorum. Görünen o ki bu dilek çok yakında gerçek olacak. Kısacası benim aynı zamanda çabuk parlayan biri olduğumu kanıtlamak için daha çetin rollerde oynamak istiyorum. 

♦Sana hayranlık besleyen kadın hayranlarına nasıl bakıyorsun? 

Buna hayranlık duymak diyemem, yalnızca beni çok seviyorlar. Onlarla büyüyebilmeyi umut ediyorum. Film çekimleri sırasında bana karşı oldukça destekleyici oldular, bana bir çok hediye verip film ekibine çok fazla sıcaklık getirdiler. O zaman çok soğuktu, Çin Seddi'nin alt kısmındaydık, küçük hediyeler derin bir sevgiyle doluydu. 

♦EXO'da kalmaya devam eden son Çinli üye olarak, daha önce hiç Lu Han, Wu Yifan ve Huang Zitao'nun sinema performanslarına dikkat verdin mi? Ayrıca bir sanatçı olarak son planların nelerdir? 

Hepsi çok iyiler ve çeşitli alanlarda yeni istikametlere, atılımlara sahipler. Koreli üyeler de şevkle dizi çekimlerinde, birçok çekimde yer alıyor, herkesin EXO'ya yakınen ilgi gösterebileceğini umuyorum. EXO'nun yeni klibinin çekimleri için daha yeni Kore'ye gittim ve son günlerde şirketle yeni bir albüm için görüşmelerin ortasındayım, şimdiden 20'den fazla şarkı var. Kısacası, yalnızca iyi bir görünüme sahip olmayan, birçok yeteneği olan bir sanatçı olmak istiyorum. 


Ekibin Zhang Yixing Hakkında Söyledikleri

Wei Nan (Yönetmen): Yixing çok sevimli, yerindeyken sonsuza dek sevimli bir hâlde, onun performansının sinemadaki herkese büyük sürpriz yaşatacağına inanıyorum. 

Li Xiaolu (Lu Mi Jia rolünü oynuyor): Yixing 1990'dan sonra doğmuş olsa da bebekle ilgilenirken çok tatlı. Bebeğin düşeceğinden ya da bir şeylere çarpacağından, çok ince giyinmesinden vs endişeleniyor. Aynı zamanda, bezi değiştirirken onun çok detaycı olduğunu görebilirsiniz. O  genelde büyük bir lahana tutup beatbox yaparak bebekle oynuyor, bebeği yatıştırmak için sıkı çalışıyor.

Jiang Wen (Mo Han rolünü oynuyor): İlk olarak o gerçekten çok yakışıklı ve ona bakmak gerçekten hoş. Ayrıca o çok sıcakkanlı, insanlarla ilgilenme konusunda çok iyi olan bir erkek. Bir keresinde biz yahni yerken Yixing garsona döndü herkes için meyve istedi, tüm kızlarla ve aynı zamanda Dongdong-gege ile ilgilendi. 


Chen Zheng Dao ( Sanat Yönetmeni): Yixing hakkındaki ilk izlenimim onun EXO'da hem şarkı söylemede hem de dansta iyi olması. Bu sefer filmde oynadığı rolün, çok anlamlı ve çekici olduğunu düşünüyorum. Stilistler ve makyözler onu gördüklerinde başını okşamadan edemiyorlar. Hepiniz onun ilk filmini merakla bekleyin, vurgulanan yalnızca kendi karakterini canlandırması değil aynı zamanda o kendi şahsi cazibesini işin içine yerleştirdi. Örneğin bir vuruşun yarısı kadar yavaş olması çok sevimli. O gelecekte iyi bir aktör olacak. 

Zhang Ziyi (Yapımcı): Bu muhtemelen Yixing'in ilk oyunculuğu, onun çok gergin olduğunu biliyorum. Çekimlerden önce "Ne yapacağım, Ziyi-jiejie bana çok yardımcı olman gerekiyor ah." demeye başladı. Ona, "Çok fazla ilgiye ihtiyacın yok, rahatlamalısın. Nasıl bir durumda olursan ol en doğal hislerini göstermelisin ve iyi olacak. Başka hiçbir değişikliğe ihtiyacın yok." dedim. Çünkü bu film için aktörlere çok fazla stres vermek istemedik yalnızca onların her günün tadını çıkarmasını diledik. 

Krystal ile birlikte "Çin-Kore aşk hikayesi"nde eşleşecek 

Oh My God, Zhang Yixing ilk sinema işi fakat erkek başrol olarak ilk projesi değil. Bizim anlayışımız bakımından, onun  Koreli star Krystal Jung ile uzun mesafeli bir aşk hikayesini yazacağı, Biyeon adlı romantik komedide yer alacağı doğrulandı. Bu filmin Beijing ve Seul'de çekilmesi planlandı ve 2016'nın ilk yarısında yayınlanacak. Bu aynı zamanda Zhang Yixing'in erkek başrol olarak bir film işinde yer aldığı ilk sefer olacak. 

Trans cr: Lyuanz
Çeviri: Mira

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

[PROGRAM ÇEVİRİ] Idol Producer 1. Sezon Tüm Bölümleri

Idol Producer 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1

Zhang Yixing'in Geçmişine Biraz Göz Atmaya Ne Dersiniz?

Anlatımlar 2005'ten bu yana Yixing'in sadık hayranı olan Tang Tang isimli bir kıza ait. Lay 2005 yılında Çin'de Star Academy programında yer aldığı sıralarda kendi baidu forumuna sahipti. Bu kişi, forumu onca yıl boyunca yöneten hayran. Hayranlarıyla buluşmada: Lay ile birkaç kez buluştuk. Onlardan biri gerçekten sıcak bir gündü fakat akşam fazlasıyla rüzgarlı oldu.  Arkadaşımla ben epey gergindik ama Lay gerçekten uyumlu, sıcakkanlı ve arkadaş canlısıydı tüm o zaman boyunca gülümsedi. Oturdu ve bizimle bir süre arkadaş gibi sohbet etti, hiç de gösterişli bir tavır sergilemedi. Üstelik bizim ricamız üzerine gitar çaldı ve dans etti. Arkadaşım Changshalı olmadığından ona çevreyi göstermeye gidecektik, dışarı çıktığımızda havanın iyice soğuduğunu farkettik. (kısa kollu giyiyordum) Lay bize baktı ve ''Bugün rüzgar çok kuvvetli. TangTang (hayran) kısa kollu giymiş neden sana çevreyi daha sonra göstermiyoruz, hadi içeri girelim. Sizinle biraz daha sohbet edeceği

[PROGRAM ÇEVİRİ] Go Fighting Bölümleri

Go Fighting 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 11. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık