Ana içeriğe atla

[160506] Zhang Yixing - Femina Dergisi Röportajı


ZHANG YIXING
PEMBE GÜCÜ
#HEYECAN VERİCİ DURDURULAMAZ KARİZMA#
                                           
  EXO'nun iyileştiren-tarz idolü LAY,
Go Fighting’in sevimli küçük taze eti
Lao Jiu Men, To Be A Better Man, Unexpected Love gibi yapımlarda rol alan çaylak aktör
Dahası o değişmeyen bir kalple, müzik yapmak için sıkı çalışan bir şarkıcı
Zhang Yixing denge aleti üzerinde dans eden küçük kuzu, o her şeyi yapabilen ve asla değişmeyen biri

O hangi yönüyle olursa olsun, insanlara pembe baloncuklar çıkartıyorlarmış gibi hissettiren bir varlık (Ç/N: Sevimli, güzel bir his veriyor anlamında) 

                                                                                                                                                            


Reality şov Go Fighting’deki  sevimli şapşal, şirin ve sıklıkla kandırılan küçük kuzu imajı çoğu zaman insanlara Zhang Yixing’in birçok kişi tarafından takip edilen, milyonlarca hayranın gözlerinden pembe ışıklar saçtıran türde biri olduğunu unutturuyor.

Femina kapak çekimlerinin yapıldığı gün, Zhang Yixing’in arabası fotoğraf çekimlerinin yapılacağı stüdyonun bulunduğu avluya yavaşça girdiğinde, stüdyodaki personeller kapıyı koruyarak sanki savaşta dev bir düşmanla  yüz yüze geliyorlarmış gibi davrandılar—çünkü arabanın olduğu yerin hemen arkasında arabayı takip eden onlarca genç kız vardı, onlar Zhang Yixing’in “Xingmileri”.

Xingmiler Zhang Yixing’ten belli bir uzaklıkta durmaya devam ettiler fakat onlar hep vardı. Onu havaalanında karşılıyorlar ve uğurluyorlar, programlarını takip ediyorlar, bunlar en temel olanları. Go Fighting çok uzak yerlerde, Lao Jiu Men dizisi Hengdian’da sert bir kış içinde çekilirken bile binlerce kilometre öteden çabucak oraya gidiyorlardı.

Ve bu 7/24 kesintisiz inceleme altında bile, o (Yixing) cana yakınlığını ve mütevazı tavırlarını durmaksızın sürdürerek herkese rahat hissettirmeye devam ediyor, bu muhtemelen karakterinin böyle oluşundan kaynaklanıyor. Femina’nın moda yöneticisi onunla sohbet etmek için makyaj odasına girdiğinde, hiç uygunsuzluk hissetmeksizin öz geçmişini satmaya başladı  “Hocam, EXO’yu biliyor musunuz? EXO’nun hangi şarkısını seviyorsunuz? Geçtiğimiz günlerde Sing For You isimli yeni bir albüm yayınladık, o şarkı da epey iyi…”

Fakat Zhang Yixing’in gücü günün tüm saatleri canlı ve coşkulu bir ifadeyi devam ettirmeye yetmiyor, fotoğrafçılık röportaj stüdyosunda bazen hâlsiz, sersemlemiş bir çift gözü açığa vurarak yorgun göründüğü oldu, nihayetinde o da bir süper kahraman değil. 

KÜÇÜK KUZU ÇOK MEŞGUL

Dürüst Küçük Kuzu, Femina-jie’ye bugünkü dergi çekimlerinden neredeyse vazgeçmek üzere olduğunu doğrudan söyledi, “Çok yorgunum, bugün aslında bir günlüğüne dinlenmek için daha fazla çekim yapamayacağımı söylemek istemiştim fakat Küçük Sekreter çoktan yer ayırtıldığını ve herkesin benim için bir sürü hazırlık yaptığını söyledi.”

Küçük Kuzu’nun yorulduğunu söylemeye hakkı var. Koreli grup EXO’nun bir üyesi ve vatanında (Çin’de) gökyüzünde uçan bir akrobat misali tüm yıl dinlenemeden  gece uçuşları yaparak çifte yaşam sürdürüyor.

Go Fighting’in yöneticisi Lee Yong bir keresinde weiboda  “İspanya’ya gitmeden önce iki gün Kore’de çalıştı, iki gün sonra Dubai’ye uçtu daha sonra Dubai’deki işlerini bitirmenin hemen ardından birkaç aktarmalı uçuşla yine yola koyuldu, buluştuğumuzda kucaklaşma sonrası derhal ‘Makyözler, koordinatörler burada mı? Çabucak başlayalım!’ dedi. “ şeklinde bir gönderi paylaşmıştı. Go Fighting film çekimleri sırasında paylaşılan bu gönderi,  Zhang Yixing’in günlük hayatının neredeyse bir yansıması. 

Zhang Yixing’in kendi sözleriyle ifade edecek olursak, onun hep meşgul olması tümüyle “hasta” olmasından kaynaklınıyor. (Ç/N: Halk arasında aklı başında olmamak olarak ifade ediliyor) “Bazen hasta olduğum için mi böyle diye düşünüyorum.” Zhang Yixing’in yüz ifadesi derinlemesine düşünürmüşçesine ciddiydi. “Örneğin, Kore’de Unexpected Love filmini çekerken, çekimlerden sonra saat gecenin 10’uydu, sonra vaktimi tamamıyla doldurana dek dans, müzik, beste yapma derslerine gittim ta ki bir gün sabahın ikisinde dans ederken bacaklarım titremeye başlayıncaya kadar, o vakit ‘Wah, bunu daha fazla yapamam eve gitmeliyim.’ dedim.” 

---------------------------------------------------------------------------------------------

Eğer o kızdan gerçekten hoşlanırsam, ondan hoşlandığımı doğrudan söylerim ve onu kazanmak için yapabileceğim her şeyi yaparım. Bir başka deyişle tahmin yürütmekten de diğer insanların tahmin yürütmesinden de hoşlanmıyorum, bu tür bir belirsizliğe gerek olmadığını düşünüyorum.

-------------------------------------------------------------------------------------

KÜÇÜK KUZU SEVİMLİ DAVRANAMAZ

Zhang Yixing’in çıkış yaptığı 4 yılda, çoktan idol dünyasında kıdemli biri hâline geldi; fakat ustası Huang Lei’nin gözünde o hâlâ küçük bir bebek—Huang Lei bir defasında Go Fighting filminin olay örgüsünü “5 yaşlı adam olan bizler bebek Yixing’i bir maceraya götürüyoruz.” olarak tanımlamıştı.

Bu bebek, çekim alanında moral yükselticiydi: Bir an dans hareketleriyle çalışırken bir diğer an zıplayarak özel görüntü efektlerini görmek istiyordu. Çekim hocası onun karın kaslarını görmek istediğinde, yardıma hazır bir şekilde gömleğini kaldırdı. Üzgündü ve son dakikada birkaç karın egzersizi yapmıştı, karın kaslarını yukarıdan çekmenin onları daha belirgin göstereceği hususunda mırıldanıyordu… ana okulundan bir sahneyi doğrudan seksi konsepte dönüştürdü.

Onun yaşındaki diğer ünlülerden daha çocuksu, belki de bu onun tüm gençliğinin bir pratik odasında ter içinde sırılsıklam harcanması ve geçen zaman içinde dışarıdaki dünyanın onunla işi olmamasından kaynaklanıyordur. Bu durum onun  küçük bir bebekle karışık yaşlı bir dost (eski moda konuşan ve düşünen biri) karakterini meydana getirmiş olabilir. Selfie olayını ele alalım: En çok V işareti yaptığı pozu vermeyi seviyor, yalnızca pembe filtre ekliyor ve fotoğraf paylaşırken bir karede 9 fotoğraf paylaşmıyor.

Ve böyle bir Zhang Yixing çok ciddi bir şekilde, “Son zamanlarda fazlasıyla olgunlaştım, bundan böyle sevimli davranmaya istekli değilim.” dedi.

Zihniyetindeki bu tür bir değişiklik yarım bir yıl önce Lao Jiu Men dizisinden Zhang Yixing’in canlandırdığı Er Yue Hong sayesinde ortaya çıktı. Bu rol Zhang Yixing’den daha büyük, hayatta ölüm ve yıkımı deneyimlemiş biri. “Er Yue Hong beklentilerin yıkımıyla bir hayli dolu, belki herkese eskisinden farklı bir Zhang Yixing gösterebilirim. Er Yue Hong sayesinde farklı bir yanımı da öğrendim. Gençken sevimli olduğunuzun söylenmesi gerçekten güzel fakat yaşınız ilerlediğinde ve size sevimli dendiğinde bu biraz saçma oluyor diye düşünüyorum.”

Fakat Zhang Yixing yine de reality şovlarda izleyicileri neşelendirmek için “sevimliliğini” kullanmaya hevesli, “Tabii ki, herkese neşe getirmek istediğimde umarım durum sevimli olur.”  


KÜÇÜK KUZUNUN YILI

Röportajın yapıldığı gün, Zhang Yixing’in stüdyosunun kuruluşunun birinci yıl dönümüydü. “Bir yıl oldu, Tanrı’nın beni hâlâ epey gözettiğini hissediyorum, oldukça sorunsuz geçti. “ Küçük kuzunun ses tonu ansızın kulağa yaşlanmış gibi geldi.

Bu yıl içinde Zhang Yixing gündemde olan  reality şov Go Fighting sayesinde Çin’deki izleyiciler arasında bilinen birine dönüştü. Bunu takiben gelen iş teklifleri akıl almaz ölçüde sayısız fakat o grup aktiviteleriyle Çin’deki işlerini dengede tutmak için daima sıkı çalışıyor. “Neticede bunu yapan ilk kişiyim, bu çok yorucu. Fakat daima söylediğim gibi, EXO’nun yüzünü kara çıkartmıyorum, benim vicdanım temiz.



 Uzlaşmanın anlamı karşılıklı özveridir. Zhang Yixing bu yılki doğum günü partisi için hazırlıklara uzun zaman önce başladığını söyledi fakat bazı pişmanlıklar var: “Belki de, doğum günü partim %90 iptal olacak. Neticede yeterli zaman yok, samimi olduğumu umuyorum, her gün yalnızca çekim yapmıyorum bunun üzerine durduk yere  1-2 ay bir dansa çalışıyor ve bunu size gösteriyorum, ben böyle değilim.” 


BİR ADAMIN BÜYÜMESİ GÜÇ VE ACI İLE BERABER OLMALI

Femina Dergisi: Go Fighting 2. Sezonu geri döndü, Go Fighting biraderler bu kez nasıl oynuyor?

Yixing: Bu kez hepimiz buluştuğumuz an ittifak kurmaya başladık (güler), daha  oyunlar başlamamıştı bile, gider gitmez ittifak kurduk. Abilerle birlikte olduğum için çok mutluyum, doğrusu Go Fighting’i çekmediğimiz zamanlarda bile en iyi kardeşleriz. Bu birkaç abiyi hakikaten seviyorum.

Femina Dergisi: Go Fighting’de senin büyük bir Alman Çoban köpeği tarafından sürüklendiğini gördük, iyi misin?

Yixing: Büyük köpekleri gerçekten seviyorum. Aslında gücüm oldukça yüksek, görünüşüm daha çok küçük bir kuzu gibi olsa da, dürüst olmak gerekirse bir kuzunun gücü de zayıf değildir. Herkes benim köpek tarafından sürüklendiğimi gördü ama aslında onu incitmekten korktuğumdan böyle oldu ve o da ileri fırlamaya devam etti dolayısıyla onu takip etmekten başka seçeneğim yoktu.

Femina Dergisi: Kendi köpeğine sahip olsan hangi cins olmasını istersin?

Yixing: Çov Çov köpeği ya da Sibirya Kurdu olsun isterim, Sibirya Kurtları her gece bir kurt gibi ulumuyorlar mı? Ayrıca biraz besili Sibirya Kurtlarını tercih ediyorum, çok zayıf olanlardan istemiyorum, altın kürklüler de iyi.

Femina Dergisi: Sun Hong Lei ile To Be A Better Man dizisinde beraber çalışıyorsun, birbirinizin performansından bir şeyler öğreniyor musunuz?

Yixing: Oyunculuk açısından ondan çok şey öğrendim, özellikle Hong Lei abiyle birlikte rol yaparken profesyonel ve amatör oyuncuların nasıl da farklı olduğunu gerçekten görebiliyorsunuz- Profesyonel oyuncu olarak Hong Lei abiye atıfta bulunuyorum, amatör olarak da kendimi kastediyorum (güler). Ama o gelip de bana ne yapılacağını söylemez, yalnızca biraz hatırlatmada bulunur ve bir ihtimal ne zaman iyi rol yapamadığımı  söyler, doğrusu bu şekilde duyguları düşünebiliyorsunuz.

Femina Dergisi: To Be A Better Man’deki karakterin  Xiao Cai,  Guan Xiaodan’ı titizlikle elde etmeye çalışan “sadık, peşinden ayrılmayan bir yardımcı”

Yixing: Evet, benim oynadığım karakter bir hayli sevimli, bir hayli toy ve dürüst. Peng Jiahe’den (Guan Xiaodan’ın karakteri) gerçekten hoşlanıyor fakat Peng Jiahe ondan pek hoşlanmıyor, onun çok aptal olduğunu düşünüyor.

Femina Dergisi: Gerçek hayatta kızlarla Xiao Cai tarzı flörtleşmeye gıpta ediyor musun?

Yixing: Hayır, benim olan benimdir. Bır kızdan gerçekten hoşlanıyorsam ona ondan hoşlandığımı doğrudan söyler, onu elde etmek için tüm gayretimi kullanırım.

Femina Dergisi: O hâlde, gerçek hayatta hoşlandığın kişiyi elde etmek için çok çaba gösterir misin?

Yixing: Hayır, bazen bu tür düşünce kolayca başarısızlığa uğrar, bu şekilde diye düşünebilirsiniz ama aslında bu şekilde değildir, her hâlükârda bu bir tür tavırdır. Ne olursa olsun tahmin yürütmekten ya da diğerlerinin tahmin yürütmesinden hoşlanmıyorum. Bu tür belirsizliklere gerek olmadığını düşünüyorum.

Femina Dergisi: Shut Up and Love filminde neden büyük bir ünlü olan Hanbin rolünü canlandırmak istedin?

Yixing: Öncelikle o bir şarkıcı, hem de beste yapan bir şarkıcı, bu beni çok etkiledi. Ayrıca benden farklı olan bir şarkıcıyı canlandırmanın nasıl olduğunu bilmek istedim.

Femina Dergisi: O hâlde sen nasıl bir ünlüsün?

Yixing: Ben çoğu günlerde hâlâ dikkat çekmemeye çalışan türde biriyim, Hanbin ise caka satar ve ben böyle bir ünlünün nasıl olduğunu denemek istedim, doğrusu pek de iyi değildi. Aiyo wei kendinizi bir ünlü olarak düşünüp duruyorsunuz fakat diğerleri sizi tanımıyor, muhtemelen yüzünüzün ortasına yumruğu patlatırdınız. 

Femina Dergisi: Filmin kadın başrolü Kyrstal Jung buz güzellik gibi görünüyor, ikiniz arasında kimin aurası daha  büyük?

Yixing: O kadar da soğuk değil, bence yönetmenin aurası en büyüğü. Ne zaman yanımıza gelse  (orijinal sahneyi yeniden canlandırmaya başlar) “ay, merhaba yönetmenim, merhaba yönetmenim” diyerek başımızı düşürüp 90 derece eğilerek onu selamlıyor ve ona saygı gösteriyoruz

Femina Dergisi: Lao Jiu Men’de birlikte çalıştığın William Chan onun için şarkılar yazacağına söz verdiğini söyledi.

Yixing: (kahkaha atar) Çünkü ona hep, şarkı yazmayı sevdiğimden söz ettim.  O gün bir melodi besteliyordum, beste yaparken “Bu şarkı kulağa iyi geliyor” diye düşündüm, bu yüzden ondan gelip dinlemesini istedim. O “Ah, bu iyi.” dedi.
O zaman sana vereceğim.”

Gerçekten mi, bu şarkıyı bana vereceğini söyledin bak.”

Ah, pekala.”

Ama şarkıyı tamamlayamadım, ona çabucak vermek istiyorum zaman bulmaya çalışıp duruyorum fakat bilirsiniz ilham gibi şeylerde ne kadar zaman ayırmak isterseniz bir o kadar başaramazsınız (bir boyun eğme görünüşü).

Femina Dergisi: Jackie Chan'ın Kungfu Yoga filminde rol alıyorsun, pek çok aksiyon sahnesi var, eğlenceli mi?

Yixing: Evet, gerçekten eğlenceli. Dubai'de, Aarif Lee, ben ve Jackie Chan da-ge (büyük abi) birlikte fotoğraf çekildik ve develeri izledik. Jackie Chan da-ge ile çalıştığıma gerçekten mutluydum, orada bir sürü güzel yemek vardı ve Yönetmen Tang (Tang Ji Li) benimle çok ilgilenmişti. Fakat yaralandığım için, çekimlerin son sahnelerine pek gidemedim, bu oldukça pişmanlık verici. Aarif Lee bana film ekibinin İzlanda'daki fotoğraflarını da gönderdi, müthiş ve çok güzeldi.

Femina Dergisi: Kendi besten olan MYM şarkısının ünlü bir "zemin hareketi" var, o hareket gerçekten de "edepsizce" değil mi?

Yixing: (Güler) MYM aslında "Miss You Much"ı temsil ediyor fakat herkes karmakarışık düşünüyor ,şarkının açılımını sık sık "Mo Yi Mo (dokun dokun)" ve buna benzer şeylerle değiştirmek istiyorum.(Çaresiz yüz ifadesi)  fakat dansı yine de bir hayli tartışmalı. Aslında doğum günü partisi sahnesi Y.I.X.I.N.G şarkısını vurguluyordu fakat yine de bunu başaran MYM oldu, herkes gerçekten beğendi, ve sanırım bu dans sayesinde oldu.

*Çevirileri kaynak belirtmeden almayınız.*

Eng Trans cr: Elaysium&Laymerence
Çeviri: Mira

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

[PROGRAM ÇEVİRİ] Idol Producer 1. Sezon Tüm Bölümleri

Idol Producer 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1

Zhang Yixing'in Geçmişine Biraz Göz Atmaya Ne Dersiniz?

Anlatımlar 2005'ten bu yana Yixing'in sadık hayranı olan Tang Tang isimli bir kıza ait. Lay 2005 yılında Çin'de Star Academy programında yer aldığı sıralarda kendi baidu forumuna sahipti. Bu kişi, forumu onca yıl boyunca yöneten hayran. Hayranlarıyla buluşmada: Lay ile birkaç kez buluştuk. Onlardan biri gerçekten sıcak bir gündü fakat akşam fazlasıyla rüzgarlı oldu.  Arkadaşımla ben epey gergindik ama Lay gerçekten uyumlu, sıcakkanlı ve arkadaş canlısıydı tüm o zaman boyunca gülümsedi. Oturdu ve bizimle bir süre arkadaş gibi sohbet etti, hiç de gösterişli bir tavır sergilemedi. Üstelik bizim ricamız üzerine gitar çaldı ve dans etti. Arkadaşım Changshalı olmadığından ona çevreyi göstermeye gidecektik, dışarı çıktığımızda havanın iyice soğuduğunu farkettik. (kısa kollu giyiyordum) Lay bize baktı ve ''Bugün rüzgar çok kuvvetli. TangTang (hayran) kısa kollu giymiş neden sana çevreyi daha sonra göstermiyoruz, hadi içeri girelim. Sizinle biraz daha sohbet edeceği

[PROGRAM ÇEVİRİ] Go Fighting Bölümleri

Go Fighting 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 11. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık