Ana içeriğe atla

Zhang Yixing Men's Uno Röportajı


Şu an için idol pozisyonunu atmayıp bunun yanısıra yerinde sözlerini ve tavırlarını devam ettirmek, beklenmedik bir şekilde Zhang Yixing'in emsalsiz nitelikleri hâline geldi. Onun "sevimli şapşal" imajı özellikle de reality showlarda içi dışı bir oluşu  insanların kalbinde derin bir etki bıraktı. Nazik kuzu-gibi görünüşü altında, Zhang Yixing çok sert ve güçlü bir kalbe sahip, "inatçı" ve "sabit fikirli" oluşu onun "zayıf noktalarından" fakat aynı zamanda tek bir rota almaya sıkı sıkıya inanma ve bu rotayı sonuna kadar devam ettirme noktalarında onun "güçlü yönü". Zhang Yixing'e göre bu dünyada ne kadar karmaşa olursa olsun, o sebat edecek ve kendisini çalışkan ve temiz biri olmaya adayacak.

 Zhang Yixing ile etkileşime geçmeden önce, onun hakkında en çok işittiğim yorumlar nasıl da "terbiyeli" olduğu yönündeydi. Onun bu niteliği popülaritesinin patlamasına yol açtı ve özel olarak pek çok hayran kazanmasını sağladı. Bu durum muhtemelen gençlerin günümüzde resmiyeti pek de umursamayışı yüzünden böyle, ansızın çok iyi yetiştirilmiş biri belirince bu sayede daha kıymetli oluyor. 


Çekimin yapıldığı gün, Zhang Yixing'in ayarlanmış 3 programı vardı, fotoğraf çekimi nihayet sona erdiğinde çoktan gecenin geç saatleriydi. Ne kadar yorgun olursa olsun en ufak bir selamlamayı dahi unutmadı, çevresindeki insanların duygularını ve ruh hallerini ihmal etmedi, bir noktayı doğrulayabiliyorsunuz- yaptığı şey hiç de üstünkörü değildi. 


Yalnızca şu var ki röportaj sırasında verdiği izlenim insanlara Go Fighting'de verdiği izlenimden farklıydı. Birkaç "yaramaz amca" tarafından sürekli sataşmalara maruz kalan ve daima biraz yavaş görünen bu küçük çocuk aslında gerçekte çok akıllı ve keskin zekalı biri. Fakat bunu yeniden dikkatle düşünürseniz aslında nedenini anlayabilirsiniz. Eğlence sektöründeki her türlü inişleri çıkışları deneyimlemiş oyunculara kıyasla yalnızca kısa bir süre önce çıkış yapmış bu delikanlı biraz daha genç ve daha narin görünebilir. 

Dünya Zhang Yixing'e hangi etiketi yapıştırmış olursa olsun o yalnızca "sıkı çalış sıkı çalış ve daha sıkı çalış" ifadesini sloganı olarak benimsiyor.


Çin Yeni Yılı arifesinde, Zhang Yixing vaktini pratik odasında harcadı. Çünkü geçtiğimiz yıl, program ayarlamalarından ötürü bazı dans derslerini kaçırmıştı bu sebeple herkes Çin Yeni Yılı’nı kutlamak için evine dönerken o tek başına dans pratiği yapıyordu, çünkü diğer üyelere yük olmak istemiyordu.

Stajyerken, günlük rutini pratik odasında 11 saat dans etmekti ve grupta daima oraya ilk giden ve son ayrılan kişi oluyordu. Fakat yanındaki personel onun bir kez olsun ne kadar yorucu ve zor olduğundan söz ettiğini duymamıştı. Sakatlansa da, dişini sıkıp zorluklara göğüs geriyordu. Annesinin onda sahip olduğu en derin etki, onunla görüntülü arama yaptığı zamandandı.  Dans pratikleri sonucu sırılsıklam olmuş tişörtünün tüm suyunu sıkıp annesine, “Anne,  elimden geleni yaptım. Çıkış yapma fırsatı edinemezsem lütfen beni suçlama.” demişti. Doğrusu annesi için çıkış yapıp yapmamasının bir önemi yoktu, o yalnızca oğlunun sağlıklı ve mutlu olmasını umut ediyordu. Fakat olgunluğa erişen bu çocuk, pek çok yetişkinin tüm sorumluluğunu sırtlandı.


Nihayet çıkış yaptığı vakitten  kendi kişisel stüdyosunu kurana kadar, Zhang Yixing’in yolculuğu asla sorunsuz olmamıştı. Ve şimdi, “küçük taze et” oluşunun popülaritesinden sıçrayıp kendi özel alanını bulmak muhtemelen Zhang Yixing’in şu anda en çok düşündüğü soru. Gerçekte, kendisi ve çevresi hakkında net bir kavrayışa sahip. “Bu iş kolunun patlayabilirlikle değil bir kişinin dayanma gücünü esas alarak rekabet ettiğini düşündüm daima. Çünkü hangi devirde olursanız olun bu daima değişir, ve yapabileceğim yalnızca sıkı çalışmaya devam etmek."


Zhang Yixing İle Söyleşme: Eğer Odaklanırsanız Zirvede Olursunuz

MU: Go Fighting 2. Sezon çekimleri başladı, bu sezondaki oyunlar zor mu?

Yixing: Go Fighting’deki oyunlar hiçbir zaman kolay olmadı fakat zeki olmayı çoktan öğrendim, gizlice nakit hazırlıyorum, nihai zorlu görevleri oynamak için kullandığım yöntem bu.

♣♣♣

MU: Fakat kurallar bunu yapmana müsaade etmiyor değil mi?

Yixing: Yönetmen ne zaman kural koysa, kimse onlara uymuyor ama bu şekilde daha eğlenceli. Reality şovun anlamı her şeyin gerçek olması gerektiğidir. Tıpkı Erhai Gölü’ne gittiğimiz zamandaki gibi, orada ustam (Huang Lei) gerçekten de 6 saat araba sürmüştü. 1. Sezonda, baştan sona kadar hiç repliğimiz yoktu. Ama 2. Sezonda, hiçkimse kurallara sadık kalmadığından yönetmen bazen kurgular yerleştirebiliyor, ama pek kullanıldığı da yok. Fakat gerçekten de yönetmenle sohbet etmek istiyorum çünkü gevşemeli ve abilerin oynamasına müsaade etmeliyiz, her ne oynuyorsak onu çekmeliyiz.

♣♣♣

MU: Daha önce Kore’de de bazı realitv şovlarda yer aldın, Çin’dekilerle kıyaslarsan herhangi bir farklılık var mı?

Yixing: Dürüst olmak gerekirse, Çin’deki reality şovlar daha rahat ve sıkı bir tempo olmadığından yeteneklerinizi sergileyebileceğiniz daha fazla vakit elde edebiliyorsunuz. Kore’de muhtemelen zamana dikkat etmeniz gerekir.

♣♣♣

MU: Pek çok bölüm çektin, hangisi sende en derin izlenimi bıraktı?

Yixing: Tüm bölümlere karşı derin bir izlenimim var çünkü her bölüm gelişimimde esas bir adım teşkil ediyor. 

♣♣♣

MU: 1. Sezondan deneyim kazanmış biri olarak, gelişim gösterdiğini düşünüyor musun?

Yixing: Benim açımdan en büyük gelişim insanlara kolayca güvenmemeyi öğrenmek değil ne zaman güvenip ne zaman güvenmeyeceğinizi öğrenmek oldu, bu hâlâ kavraması çok zor bir aralık.

♣♣♣

MU: Bazı insanlar Go Fighting’deki en büyük vurgu noktalarının  Küçük Kuzu’nun sevimli ve sersem yanını görmek olduğunu söylüyorlar.  İnsanların sana sersem demesini kafaya takıyor musun?

Yixing: Hayır, Go Fighting aslen abilerin bana sataşmaları ve bana ders vermeleri  hakkında. Birkaç yıl sonra muhtemelen ben de abilere bir ders verebilirim diye düşünüyorum, sadece (birkaç yıl sonra) ne yazık ki bunu çekmeye devam etmiyor olabilirler.

♣♣♣

MU: Tüm abilerin arasında sana en yakın olan ve en çok korktuğun hangileri?

Yixing: Hepsinden korkuyorum fakat aynı zamanda hepsine de yakınım. Onları tanıdığım için çok şanslı hissediyorum ve abilerimi hayatıma kattığı için Tanrı’ya minnettarım.

♣♣♣

MU: Birçoğu aile babası, sana nasıl kız arkadaş seçeceğin hususunda deneyimlerini aktarıyorlar mı?

Yixing: Bana sürekli sataşıyorlar ve “Yixing ah, ne zaman bir kız arkadaş bulacaksın ah?” diyorlar. Bu konuda bana yönlendirmede bulundular fakat bazen bu yönlendirmelerin iyi mi yoksa kötü mü olduğunu bilemiyorsunuz. Grup sohbetinde bir sürü şakalaşmalar oluyor ancak size söylemeye iznim yok, size söylesem bile sizin de bunları yazmaya izniniz yok.

♣♣♣

MU: Abilerin daha çok hangi tür hayvanlara benziyor?

Yixing: Ustam, Huang Lei bir tilkiye benziyor çünkü o çok zeki. Huang Bo daha çok sevimli küçük bir timsah ya da kertenkele gibi, o soğuk kanlı bir hayvan değil çünkü sıcacık kalbi olan biri. Xiaozhu abi’yi söylemeye gerek bile yok, o küçük bir domuz. Wang Xun abi daha çok bir köstebek faresi gibi. Hong Lei abi aslan gibi, sersem fakat bir kral aurasına sahip.

♣♣♣

MU: Abilerinden erkeksi cazibeni arttıran bir şeyler öğrendin mi?

Yixing: Öz güven. Bu tür bir öz güven içten geliyor. Onlar her şeyi deneyimlediklerinden bu öz güveni pek de çaba sarf etmeksizin dışarıya çıkarabiliyorlar, bu noktada hâlâ yetersiz olduğumu düşünüyorum. Söz konusu sahnede olmaksa oldukça özgüvenliyim fakat bu da %100lük bir özgüven değil.

♣♣♣

MU: Özgüven konusunda yetersiz olduğunu hissettiğin an nedir?

Yixing: Yeterince iyi olmadığımı düşündüğüm an ve referans/örnek aldığım kişi çok güçlü olduğunda yetersiz hissediyorum, bu muhtemelen (bir konuda) çok iyi olma hırsımın çok yüksek olmasından kaynaklı. Üstünkörü şeylerde rekabet etmem, fakat bunun yerine beni dans ve müzik konusunda kışkırtabilecek hakiki şeylerde rekabet ederim. Kendim için örnek/referans bir kişi belirlemeye alıştım ve bu kişi kesinlikle benden daha yüksekte daha ileride biri olur. Örneğin, son zamanlarda kendim için referans/örnek olarak seçtiğim kişi Lee Soo Man. Konser günü bizi sahnenin aşağısından seyrediyordu, sahnede “Lee Soo Man öğretmenime teşekkür etmek istiyorum. Size çok saygı duyduğum için sizi anlamak istiyorum; sizi anlamak istediğim için sizden bir şeyler öğrenmek istiyorum: sizden öğrenmek istediğim için size meydan okumak istiyorum; size meydan okumak istediğim için sizi geçmek istiyorum, daha sıkı çalışacağım!” dedim.

♣♣♣

MU: Bunu duyduktan sonra onun tepkisi ne oldu?

Yixing: Sahneden indikten sonra hiçbir şey söylemedi fakat omzumu pat patladı ve uzun bir süre bana baktı, bakışlarıyla konuşuyor gibiydi. Onun yüz ifadesini nasıl okuyacağımı gerçekten bilmiyorum fakat ona doğru bir şekilde mükemmel bir cevap verebilmeyi umut ediyorum.

♣♣♣

MU: Söz konusu müzik olduğunda senin çok ısrarcı olduğunu hissediyorum fakat neden Çin’deki aktivitelerin daha çok film ve varyete alanına dayanıyor?

Yixing: Benim işim daima bir şarkıcı olmaktı, başka programlarla ilgilenirken bile beste yapmaya asla son vermedim. Çekimler bittikten sonra, otele döndükten sonraki kalan zamanım müzik yaparak harcanıyor.  Bana göre, ister oyunculuk olsun isterse varyete, bunlar hayatımın daha zengin daha renkli olmasını sağlıyor ve bana farklı hayatları tattırıyor, müziğim için daha fazla ilham verme hususunda yardımcı olabiliyor. Aynı zamanda tabii ki daha fazla hayran kazanmama katkı sağlıyor. Bu insanlar beni sevdikleri için müziğimi dinliyor ve bana karşı daha iyi bir anlayış kazanmak istiyorlar. Dolayısıyla, tüm bunları yapmak aslında müziğime bir temel oluşturuyor.



MU: Oyunculuktan söz edersek, The Mystic Nine çekimlerini daha yeni bitirdin. Oradaki tüm oyuncular genç insanlardı, çekimler arasında boş vaktiniz olduğunda herhangi bir çeşit eğlenceniz var mıydı?

Yixing: Aslında hiç yoktu, çünkü herkesin farklı hobileri ve kendilerini eğlendirme yolları var. Örneğin, William Chan çekimlerden sonra Playstation oynamak için bana gelirdi fakat ben  ben PS oynamayı sevmediğimden odada şarkı yazardım.  Tüm bu çekim sürecinde, 8 şarkı yazdım.

♣♣♣

MU: William Chan da Küçük Taze Etler dünyasının bir temsilcisi, onun hakkındaki izlenimlerin nelerdir?

Yixing: Başlangıçta benimle aynı yaşta olduğunu düşünmüştüm. Görünüşü, giyinişi ve konuşması  tümüyle benim gibiydi bu yüzden ona William diye hitap ettim. Fakat sonra öğrendim ki benden büyükmüş bu yüzden ifademi değiştirip ona William abi demeye başladım. Ancak, ona abi dememden hoşlanmadığı için yeniden değiştirip kıdemlim (sunbae) diye hitap ettim. O bu hitap şekline de gönülsüzdü fakat ona böyle seslenmeye devam ettikçe alıştı. Haha, oh hayır, William abi bu kesiti görürse muhtemelen bana vuracak.

♣♣♣

MU: Er Yue Hong rolünü sergilerken yaşadığın herhangi bir zorluk var mıydı?

Yixing: Evet, hepsi farklı bir devir ve İkinci Efendi çok katmanlı biri. Bu rolü oynamada kavradığım şey onun inancı. O kendisine ve ülkesine fazlasıyla inanan biri.

♣♣♣

MU: To Be A Better Man’deki rolün nasıldı?

Yixing: Hong Lei abinin çırağını canlandırdım, karakter onun mutfaktaki hünerlerine hayranlık duyan ve ondan bir şeyler öğrenmek isteyen biri fakat o bu gence ders vermek istemiyor. Bu yüzden ona yavru köpek gibi yapışıyorum ve sonunda beni yalnızca çırağı olarak kabullenmekle kalmıyor üstelik onun hayatında epey önemli biri hâline geliyorum.

♣♣♣

MU: Bu dizide yalnızca Sun Honglei’ye yapışmakla kalmamış aynı zamanda  bir kızın peşinden çok koşmuşsun diye duyduk.

Yixing: (Karakter) çok koşmuyordu, kızın peşinden bir aptal misali koşuyordu. Life Made Simple’da kalbindeki tanrıçayı seven ve biraz aptal olan Ah Wang gibi.

♣♣♣

MU: Gerçekte böyle misin?

Yixing: Hayır, ben daha çok önce davranmak için inisiyatifi ele alan türde biriyim fakat kesinlikle takıntılı olmam. Başarısız olursam hızla geri çekilirim.

♣♣♣

MU: Belki de ne kadar kişinin seni  tanıdığını baz alarak, muhtemelen senin idol olmaya daha uygun olduğunu düşünürler.

Yixing: Bu çok ilginç olduğunu düşündüğüm bir şey. Son zamanlarda insan beynini analiz eden bir kitap okuyordum. Nasıl olduğundan söz ediyor, insanlar bir şey yaptığında beyinlerinin öncesinde  tıpkı bir film çekerken sahip olduğumuz film şeridi gibi bir resim çizdiğini dahi bilmeyebilirler. Sonra beyninizdeki görüntülere inanıyorsunuz ve diğer şeylere inanmıyorsunuz. Herkesin nasıl da öznel bir yargıya sahip oluşundan söz ediyor aslında fakat gerçekten başka seçeneğiniz yok çünkü beyniniz bu şekilde çalışıyor.

♣♣♣

MU: Neden birden bire  bu tarz kitaplar okumayı seçtin?

Yixing: FBA psikolojisi (Ç/N: Orijinal yazıda bir hata olmuş olabilir, burada kastedilen FBI olabilir) de okuyorum, %100 doğru olmasa da bir insanı detaylardan nasıl gözlemleyeceğimi öğreniyorum. Bu ustam Huang Lei abiden öğrendiğim bir şey. Örneğin, bir sonraki adımı nasıl atacağımızı düşünürken o bizim bir önceki adımı atışımızda o durumu düşünüyor olurdu. Biz oyunlar oynamayı düşünürken, o insanları gözlemliyor olurdu. Herkesin farklı düşünme şekilleri var ve bu da işin eğlencesi. Huang Lei abi herkesin bir şifresi olduğunu söyledi, o sizinle bir süre konuşup size şifrenizin ne olduğunu söyleyebilir. Bunun gerçekten sihir gibi olduğunu düşünüyorum.

♣♣♣

MU: İnsanları gözlemlemekten söz etmişken, kendini gözlemliyor musun?

Yixing: Yapıyorum ah, bu kendini kontrol etmektir. Doğrusu kendi hatalarımın pek çoğunu da saptadım, (Çincede) bu üç kelime misali, “Bunu yapamam” beynimde yer almayan ya da duymaya tahammül edemediğim bir ifade. Çok inatçı bir zihniyete sahibim, sıkı çalıştığım sürece yapamayacağım şey yok. Fakat bu gerçekten de bana çok fazla stres getiriyor ve 30 yaşına geldiğimde daha büyük sorunlar getireceğini düşünüyorum, kesinlikle getirecek. Fakat başka seçeneğim yok, kendim için belirlediğim düşünme şekli bu ve değiştirmesi çok zor.

♣♣♣

MU: Sana iyi şeyler getiren sabit fikirli düşünme şekline benzer düşünme şekli var mı?

Yixing: Yalnızca benim bakış açımdan düşünürseniz o hâlde doğru olması şart olmayabilir. Örneğin ben ders çalışırken, sürekli şöyle düşünüyordum “Bunlara çalışıp duruyorum , gelecekte ne için kullanacağım? Eğer bir şarkıcı olursam, bir fizik formülü kullanacak mıyım? Ya da kimya dersindeki gibi kimyasal madde kullanacak mıyım? Dil ve tarih Çin kültürünün özü, tabii ki öğrenmem gerek. İngilizce bir araç, bunu da öğrenmeliyim. Peki ya geri kalanlar? Onları kullanmayacağım peki neden onlara zaman ve emek harcıyorum? Bu tıpkı Kore’nin süperstar yetiştirmekte çok iyi olduğunu düşünmemiz gibi, çünkü onlar yalnızca şarkı söylemeye, dans etmeye ya da performans sergilemeye odaklanıyorlar, diğer şeylere pek fazla odaklanmıyorlar ve bu saf. Bunun ardında bir ilke olduğunu düşünüyorum. İnsanlar kısıtlı enerjiye sahip ve yalnızca odaklanırsanız zirvede olabilirsiniz.

♣♣♣

MU: Ünlü olmak isteyen pek çok çocuk var, edindiğin deneyimlerinden yola çıkarak, onlara hatırlatmak istediğin bir şeyler var mı?


Yixing: Yine o iki kelime-“sıkı çalışmak”. Tabii ki sıkı çalışmanın dışında, şans ve fırsat da çok önemli. Fakat yalnızca sıkı çalışma vasıtasıyla gerçek gücünüzü kazandığınızda şans size gelir. 


*Çevirileri kaynak belirtmeden paylaşmayınız.* 

Eng Trans: lyuanz
Çeviri: Mira




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

[PROGRAM ÇEVİRİ] Idol Producer 1. Sezon Tüm Bölümleri

Idol Producer 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1

Zhang Yixing'in Geçmişine Biraz Göz Atmaya Ne Dersiniz?

Anlatımlar 2005'ten bu yana Yixing'in sadık hayranı olan Tang Tang isimli bir kıza ait. Lay 2005 yılında Çin'de Star Academy programında yer aldığı sıralarda kendi baidu forumuna sahipti. Bu kişi, forumu onca yıl boyunca yöneten hayran. Hayranlarıyla buluşmada: Lay ile birkaç kez buluştuk. Onlardan biri gerçekten sıcak bir gündü fakat akşam fazlasıyla rüzgarlı oldu.  Arkadaşımla ben epey gergindik ama Lay gerçekten uyumlu, sıcakkanlı ve arkadaş canlısıydı tüm o zaman boyunca gülümsedi. Oturdu ve bizimle bir süre arkadaş gibi sohbet etti, hiç de gösterişli bir tavır sergilemedi. Üstelik bizim ricamız üzerine gitar çaldı ve dans etti. Arkadaşım Changshalı olmadığından ona çevreyi göstermeye gidecektik, dışarı çıktığımızda havanın iyice soğuduğunu farkettik. (kısa kollu giyiyordum) Lay bize baktı ve ''Bugün rüzgar çok kuvvetli. TangTang (hayran) kısa kollu giymiş neden sana çevreyi daha sonra göstermiyoruz, hadi içeri girelim. Sizinle biraz daha sohbet edeceği

[PROGRAM ÇEVİRİ] Go Fighting Bölümleri

Go Fighting 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 11. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık