Ana içeriğe atla

Lay'in EX'ACT Albümünün Lukcy One&Monster Versiyonlarındaki Röportajı

 

Soru: EXO'yu bir filme benzetecek olsan ne tür bir film olurdu? Senin hayatın hangi türe ait?
Lay: Bir aksiyon filmi. Renk dönüşümlü bir aksiyon filmi, bir bakışta bunu söyleyebilirsiniz. EXO'nun çıkış yaptığından bu yana katettiği yola bakıyorum da, tarihi bir dizi, tarihi bir aksiyon filmi gibi. Daha önce hiç görülmemiş bir tarihi efsane gibi bu sebeple aksiyon filmi olduğunu söylemeye cüret ediyorum. Benim hayatıma gelecek olursak...söylemesi çok zor, umarım aslen sıradan olan bir gencin sonunda yol gösterici bir şahsiyete dönüştüğü bir hikaye olur.

Soru: Şarkılar içinde sözlerini sevdiğin var mı?
Lay: Lucky One'daki rap kısımlarını ve kendi rap bölümümü seviyorum.

Soru: Günün hangi vaktini ve hangi yerleri seviyorsun?
Lay: Program olmadığı günlerde uyumayı seviyorum. Sevdiğim çok yer var, oteller ve çeşitli yerler. Yurtdışında olmayı seviyorum, benim için Kore de yabancı bir ülke ama ben Çin ve Kore dışındaki yabancı ülkelerden söz ediyorum. Çünkü yabancı bir ülkede kimse beni tanımıyor, farklı kültürleri deneyimleyebiliyorum ve dahası yurtdışında daha fazla özgürlük var, insanlar da epey kaygısız. Bunlar kültür farklılıkları, kültürlerdeki bu tür farklılıkları deneyimlemek istiyorum.

Soru: Seyahat etmeyi sever misin?
Lay: Bu kişiye bağlı. Seyahat etmeyi gerçekten istiyorum, geçmişte İngiltere'ye gitme fırsatım olmuştu, İngiltere'ye bir kereliğine yine gitmeyi umuyorum. Orada gökyüzü çok güzel, yağmur yağmıyordu ve gökyüzü aşırı güzeldi.

Soru: Göz açtıran deneyimlerin oldu mu? Olduysa ne zamandı?
Lay: Dünya hep aynı, çünkü her zaman yeryüzünde yaşadık. Fakat yaptığımız işler farklı. Başlangıçta, dans ettiğimiz ve şarkı söylediğimiz sürece sorun olmayacağını düşündük fakat bunların dışında her tür insan ilişkileriyle ve her tür şeyle ilgilenmeniz gerekiyor.

Soru: O hâlde ne yapmak istiyorsun?
Lay: Bir EXO üyesi olarak, EXO'nun albüm yayınladığı her seferde çok gergin ve mutlu oluyorum! Sonra solo albümlerimizin nasıl olacağını bilmek istiyorum, gelecekte bir fırsatım olursa solo albüm yayınlamak istiyorum.

Soru: Artık bir yetişkin olduğunu ne zaman hissettin?
Lay: Geçen zamanla birlikte, bazı şeylere karşı tutumum ve düşünce yapım biraz değişti, bir hayli olgunlaştığımı hissediyorum. Geçmişte, fazlasıyla uç noktalardaydım şimdi ortasını bulmaya çalışıyorum. Diğer insanlara karşı anlayışlı olmayı ve onlarla ilgilenmeyi öğrendim. Şimdi kalbimin dengesiz olduğu zamanlardaki gibi değilim, bu bana diğer insanları anlama zihniyetimin eskisinden daha olgun olduğunu hissettiriyor. Ne zaman gerçek bir yetişkin olduğumu belirleyemem fakat önceki hâlime göre kıyaslarsak pek çok değişiklik olduğunu düşünüyorum. Esas kısım pek değişmemiş olsa da küçük değişiklikler büyük bir değişim getirdi.

Soru:  Görülebilir şeyler arasında, en değerlisi nedir?
Lay: İnsan duyguları. Bir kişiyle diğeri arasındaki her tür duygular.

Soru: Hayatta bir hayalini gerçekleştirebilecek olsan ne yapmayı umut edersin?
Lay: Evlilik. Herkes evliliği düşünür. Bir çocuğum olursa onunla oynamak da istiyorum.

Soru: Günlük hayatında en mükemmel olduğunu hissettiğin an hangisi?
Lay: Hayır, kesinlikle öyle bir an yok. Beni mükemmel bir karakter olarak düşünüyorsanız, bunu kabul edemem. Sadece fena değilsin, çok iyisin diyebilirim fakat hepsi bu. Ama memnun değilim, kolayca tatmin olmam. Memnun olursam da yine diğer şeylerin peşinde olmaya devam ederim. Kendime yönelttiğim taleplerim çok yüksek bu yüzden bazen çok yorgun oluyorum ama yine de sıkı çalışmaya devam ediyorum. Sıkı çalışmamın sebebi herkesin onayını kazanmak istemem. Çok büyük heveslerim var, herkesin onayını kazandıktan sonra daha çok insanın onayını almak için mücadele etmeye devam edeceğim.

Soru: Ne zaman günlerin kısa olduğunu düşünürsün?
Lay: Müzik yaparken. Yeterli vaktim olmadığından günün nasıl geçtiğini anlayamıyorum bile. Sabah 11’de stüdyoya giriş yapışımdan itibaren, yalnızca birkaç saat içinde, biri bana ‘git yemeğini ye’ diye sesleniyor, bu noktada saat çoktan 5, 6, 7 olmuş oluyor. Zaman çok hızlı geçiyor.

Soru: Günün hangi vakti gökyüzünün en güzel hâlinde olduğunu düşünürsün?
Lay: Akşam, güneş batmadan önce. Bu bana stajyerlik zamanlarımı , eve gittiğim anı düşündürüyor. Çok güzel.

Soru: İnsan yapımı icatlardan en büyüğünün hangisi olduğunu düşünüyorsun?
Lay: Erkek ve kadın, bunun sanat misali mucizevi olduğunu düşünüyorum.

Soru: Daima ilgini çeken bir şey var mı?
Lay: Müzik, yeniden düzenleme yapma, beste yapma, şarkı sözü yazma, piyano çalma, keman çalma, dans etme vs. Müziğe dair her şeyle ilgiliyim.

Soru: Geçmiş, bugün ve gelecek, sence hangisi önemli?
Lay: En önemlisinin gelecek olduğunu düşünüyorum. Bugün ve gelecek eşit ölçüde önemli, bugün olmadan geleceği nereden elde edeceğiz? Şimdi sıkı çalışmadan geleceğinizin nasıl olacağını bilemezsiniz. Aynı prensiple bugün sıkı çalışmama karşın geleceğin ne tür sonuçlar getireceğini bilmiyorum. Bu yüzden ikisi de önemli.

Soru: Hayattaki hedefin nedir?
Lay: Sıkı çalışma. Yalnızca her şeyinizi ortaya koyduğunuz vakit buna denk sonuçlar elde edebilirsiniz, daha sıkı çalıştıkça şansınız da iyiye gidecektir. Sıkı çalışma pek çok sonuç getirebilir ve bir sürü şey öğrenmenizi sağlar. Körü körüne sıkı çalışmaya inanmıyorum fakat sıkı çalışıyorum. Sıkı çalışmamın karşılığında bir şeyler elde ettiğimi düşünüyorum, fakat bazen sıkı çalışmanın karşılığında hiçbir şey gelmez. Bazen varınızla yoğunuzla en sıkı çalışmanızı ortaya koyduktan sonra sonuçlar mükemmel olmayabilir de.



Soru: Zamanda yolculuk edebilecek olsan, hangi zamana dönmek istersin?

Lay: Ah bir tane var! Beni gerçekten seviyorsun, hiçbir şey bilmeyen ben, tek kelime etmeden koruyan sen~ Bu şarkıyı duyduğum vakit  stajyerlik zamanlarımı düşünüyorum, bunu nerede duymuştum bilmiyorum fakat adı “Güzel Sen” ya da “Güzel Ben” di gibime geliyor. Şarkının adını unuttum. Stajyerken dinlemiştim, melodisi çok güzel. Bilinçsizce bunu düşünmeye başladım. Şarkı çok güzel, öyle değil mi?


Soru: Zhang Yixing’in ideal dünyası nasıldır?

Lay: İdeal dünya? Bilemiyorum. Rahat bir yaşam alanı, kalbimin ve zihnimin rahat olduğu bir yer.


Soru: Aşinalık, alışılmamışlık hangisini daha çok seviyorsun?

Lay: Tabii ki aşinalığı, çünkü aşina olunan şeyler daha iyi ve daha çok yapılabilir. Alışılmamışlığı da seviyorum. Yine de çok emin değilim. Alışılmadık ve tamamıyla yeni şeyleri  deneyebilirim fakat bu şeyleri sevemem. Yalnızca kariyer anlamında değil, insan ilişkilerinde de aşina (tanıdığım) olduğum insanlarla etkileşimde bulunma eğilimi içindeyim. Herkes eski arkadaşlarını hatırlayıp şöyle diyecektir,”Ah, eskiden görüştüğüm ilkokul ve lise arkadaşlarım böyle yapmazdı.”


Soru: Açıklığı mı seversin yoksa belirsizliği mi?

Lay: Konusuna bağlı. Açık olması gereken şeyler net olmalı, tıpkı insanlar arasındaki gibi. Şarkı yaparken belirsizlik en iyisi, örneğin ses, enstrümantal düzenlemeler ve tüm bu  meseleler yeniden düzenlenebilir, tıpkı resimlerde olduğu gibi, belirsizlik iyidir.


Soru: Bir ikizin ya da kopyan olsaydı nasıl insanlar olmasını ümit ederdin?

Lay: Kişiliklerinin benim zıttım olmasını isterdim, birinin daha neşeli diğerinin bir şeyleri düşünüp taşınabilen sakin biri olmasını ümit ederdim. Benim kişiliğim uç noktalarda. Bunu temsil eden 100 ve 0 numaralarını kullanacak olsanız 0 değilsem, 100’deyimdir bunun ortası yok. Bu yüzden bir ikizim olsa birinin 0 iken diğerinin 100 olmasını isterim bu şekilde ikisi bir araya geldiğinde 50’ye dönüşüp dengeyi sağlayabilir.



Soru: İnsanların esas olarak iç etkenler sebebiyle mi yoksa dış etkenler sebebiyle mi değiştiğini düşünürsün?

Lay: Bunun çevre (dış etken) meselesi olduğunu düşünüyorum. Pek seçeneğiniz yok, insanlar kendi düşüncelerine dayanarak değişmezler, herkes böyledir. Değiştirebileceğiniz şeyler yalnızca gözünüzün önündeki küçük şeylerdir. Örneğin, benim zihniyetim daha zayıf, kitap okumam ve düşünce yapımı eğitmem gerek fakat bu yalnızca yüzeysel ölçüde işliyor. Esas değişim bizi kuşatan çevreden kaynaklanıyor, yeryüzündeki değişim gibi.


Soru: Kendini en çok ne zaman sevdiğini hissediyorsun?

Lay: Şarkı söylerken? Hayır, müzik yaparken! Kendimi en çok yeniden düzenleme yaparken, şarkı söylerken, dans ederken ve aktiviteler yaparken sevdiğimi hissediyorum.


Soru: Diğer insanların beklentileri yüzünden baskı hissediyor musun? Bu baskı hissinden kurtulmak için kendini nasıl rahatlatıyorsun?


Lay: Baskı yok fakat sorumluluk duygusu sahibiyim. Baskının kendisi bu sorumluluk duygusu ve bu tamamlamanız gereken şeyler olduğu anlamına geliyor. Sorumluluk duygusu artarsa bunun bir baskı olduğunu  hissedebilirim.


Soru: Ne zaman sorumluluklarını üzerinden attığını hissedersin?

Lay: Sorumluluklarımı hiçbir zaman üzerimden atmadım.


Soru: En çok korktuğun şey nedir?

Lay: Bedenimin sağlıksız olmasından, birdenbire iyi hissetmemeye başlayıp şu anki gibi aktivite yapıp çalışamayacağımdan korkuyorum, bu tür şeylerden korkuyorum. Şu anda işimi gerçekten seviyorum ama bir gün ortadan kaldırdığım zayıflıklarım geri dönüp, bedenim ve zihnim yorulduğunda, kendimi ayakta tutamayacağımdan bunu sonuna kadar yapamayacağımdan korkuyorum.


Soru: Görüp geçirdiğin şeyler içinde en değerli olanı hangisidir?

Lay: Hisler, aşk.


Soru: Yanındaki insanlara en çok ne zaman itimat edersin?

Lay: Bana içtenlikle yardım ettikleri, benimle ilgilendikleri ve beni sevdikleri zaman.  Böyle zamanlarda karşımdakinin içtenliğini, benimle samimi bir şekilde ilgilendiğini, samimi kalbini hissedebiliyorum. Benimle içtenlikle ilgilenen, bana güzel muamelede bulunan insanlar “bunu yapamazsın” dediklerinde onlara güvenir ve inanırım.


Soru: Bekleyişinin kıymetli olduğunu ne zaman hissedersin?

Lay: Hoşlandığınız kişinin hislerinize karşılık vermesini beklerken. Karşılık alabildiniz sürece ne kadar beklediğiniz sorun olmaz diye düşünüyorum. Yapmak istediğiniz şeyleri yapabilirsiniz fakat söz konusu hisler olduğunda iki tarafın da çaba harcaması ve hisleri inşa etmesi gerekiyor. Benim hislerim de diğer tarafın hisleri de başkası tarafından uzaklaştırılamaz bu yüzden biraz uzun bir bekleyiş olsa da mühim değil.


Soru: Birlikte paylaşılan, en değerli şey nedir?

Lay: Birçok şey var. İdol grubu onlardan biri. Bir takım oluşturmak için herkesin değeri sıkıca bir araya getirildiğinde bu değer birdenbire yükselecektir. Bu tutum daha fazla güç ve kıymet ile dolu değil mi? Şarkı söylerken, müzik yaparken de bu durum geçerli. Bireyselliğe kıyasla, herkesin bir bütün olarak çalışırkenki gücü daha anlamlı.


Soru: Dünyada sonsuza dek değişmeyecek bir şey olsa, bunun ne olmasını umut edersin?


Lay: Aşk ve sevgi dolu hisler. Aşkın sonsuz olmasını, sonsuza dek aşk ile olmayı umut ediyorum. 

Eng Trans: Layixingworld 
Çeviri: Mira

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

[PROGRAM ÇEVİRİ] Idol Producer 1. Sezon Tüm Bölümleri

Idol Producer 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1

Zhang Yixing'in Geçmişine Biraz Göz Atmaya Ne Dersiniz?

Anlatımlar 2005'ten bu yana Yixing'in sadık hayranı olan Tang Tang isimli bir kıza ait. Lay 2005 yılında Çin'de Star Academy programında yer aldığı sıralarda kendi baidu forumuna sahipti. Bu kişi, forumu onca yıl boyunca yöneten hayran. Hayranlarıyla buluşmada: Lay ile birkaç kez buluştuk. Onlardan biri gerçekten sıcak bir gündü fakat akşam fazlasıyla rüzgarlı oldu.  Arkadaşımla ben epey gergindik ama Lay gerçekten uyumlu, sıcakkanlı ve arkadaş canlısıydı tüm o zaman boyunca gülümsedi. Oturdu ve bizimle bir süre arkadaş gibi sohbet etti, hiç de gösterişli bir tavır sergilemedi. Üstelik bizim ricamız üzerine gitar çaldı ve dans etti. Arkadaşım Changshalı olmadığından ona çevreyi göstermeye gidecektik, dışarı çıktığımızda havanın iyice soğuduğunu farkettik. (kısa kollu giyiyordum) Lay bize baktı ve ''Bugün rüzgar çok kuvvetli. TangTang (hayran) kısa kollu giymiş neden sana çevreyi daha sonra göstermiyoruz, hadi içeri girelim. Sizinle biraz daha sohbet edeceği

[PROGRAM ÇEVİRİ] Go Fighting Bölümleri

Go Fighting 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 11. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık