Ana içeriğe atla

[160705] Lay'in Ifeng Kuruluşu'yla Yapmış Olduğu Röportaj Çevirisi


Hayranlar ve izleyiciler tarafından büyük hevesle beklenen The Mystic Nine (Old Nine Gates) nihayet yayınlanmaya başladı. Yazar Xu Lei’nin aynı adlı romanından uyarlanan, Kayıp Mezar Tarihleri’ne giriş bölümü niteliğinde olan dizi Zhang Yixing, William Chan, Zhao Liying ve diğer genç oyuncuları bir araya getirdi.

 Dizide Zhang Yixing 1930lu yılların Changsha’sında üst tabakadan biri olan yakışıklı Er Yue Hong’u canlandırıyor. Er Yue Hong, Çin opera geleneğini yaşatan bir ailede dünyaya gelmiş ve Huaguxi’de ünlü bir rol sergiliyor. Gündüzleri opera söyleyen Er Yue Hong, geceleri mezar hırsızlığı yapıyor.

Dizinin basın konferansından sonra İfeng Kuruluşu, Zhang Yixing ile kısa ve rahat bir röportaj yürüttü. Ona bu rolün zorlukları sorulduğunda, Zhang Yixing bu rolün kendisi için bir devrim olduğunu kabul etti.

Basın konferansının olduğu gün, ona Er Yue Hong rolünü ve eşi Ya Tou ile duygusal sahnelerini nasıl yorumladığı sorulduğunda tüm duygusal sahnelerin hayal gücüne dayandığını bildirdi. Bu konu röportaj sırasında yeniden gündeme getirildiğinde  Zhang Yixing’in küçük sekreteri, büyük bir yardımda bulunarak “Go Fighting abileri onun duygusal sahneleri konusunda değil daha çok duygusal dünyası hakkında endişelendiler.” dedi.

İFeng İle Soru&Cevap                    
 
Er Yue Hong zamanında doğmuş olsaydım kesinlikle bir DJ olurdum.

İfeng: Daha önce Kayıp Mezarlar romanları ilginizi çekmiş miydi? Onları okudunuz mu?

Yixing: Evet. Kore’deyken Kayıp Mezarlar gündem konusuydu. Okumak istemiş ama bulamamıştım.

İfeng: Dizide canlandırdığınız Er Yue Hong karakteri  Pekin Operası mı söylüyor yoksa Huaguxi mi?

Yixing: Aslında Pekin Operası’nda söyüyor. Hunan Changshalı olduğundan Huaguxi söyleyerek büyümüş.

İfeng: Siz de Hunan Changshalısınız, aksanınız bu role uyuyor mu?

Yixing: Bu kez dublaj yapıldı. Benim için ses aktörü kullanmak ya da dublaj yapılması büyük bir ikilemdi. Herkesin bu rolün yorumlanmasına odaklanacağını umut ediyorum ve bu herkese farklı bir his verecektir.

İfeng: Xu Lei ile röportaj yapıldığında sizin rolünüzü tasvir etmek için “nazik samimiyet” ifadesini kullandı. Siz de bu ifadenin uygun olduğunu düşünüyor musunuz?

Yixing: Bunu bizzat söylemedi ve ben diziyi bazı kesitler hariç henüz izlemedim. Bu sebeple sonuç olarak ne tür bir hissiyat verdiğini, izleyicilere ne tür bir his aktardığımı bilemiyorum.  Xu Lei’nin değerlendirmesi benim için yüksek bir değerlendirme.

İfeng: Siz kendi rolünüzü tasvir edecek olsanız ne tür bir ifade kullanırsınız?

Yixing: Xu Lei’ninki gibi son derece edebi sözcükler düşünemiyorum. Ben 3 şey söylerdim. Birincisi, mükemmel. İkincisi eşine duyduğu aşk. Üçüncüsü ise dram.

İfeng: Bu ‘mükemmelliğin’ sizinle benzer olduğunu düşünüyor musunuz?

Yixing: Dünyada mükemmel bir insan olduğunu düşünmüyorum. Bizi sahnede harika görüyorsunuz fakat sahne dışında bilmediğiniz yönlerimiz olabilir. Herkes bizi sahne dışında görse belki de bu tür birilerini sevmeyeceklerdir. Herkes farklı yönler görüyor fakat hepsi bir araya geldiğinde üç boyutlu hâle geliyor. Kendi hayal gücünüzü ekleyerek bu adamla, Zhang Yixing’le birleştiriyorsunuz. Bu dünyaya mükemmel biri gelmiş olsaydı, dengesizlik olurdu ve ekosistem şekillenemezdi diye düşünüyorum. Ekosistem kesinlikle bir dengeye, eşitliğe sahip. Bu sebeple elbette mükemmel bir insan olamaz.

İfeng: Dizide Er Yue Hong ünlü bir opera sanatçısı. Siz de şarkı söylemeyi, dans etmeyi ve beste yapmayı bilen birisiniz. O zamanlar doğmuş olsaydınız onun yapmış olduğu mesleği seçer miydiniz?

Yixing: Hayır, ben kesinlikle bir DJ olurdum. (İfeng: O zamanlar plaklar yok muydu?) Cumhuriyetin başlangıç zamanlarında vinil plaklar varmış.

İfeng: Öyleyse nasıl DJ olacaktınız? (Muhabir ve Zhang Yixing’in küçük sekreterinin yüzlerinde bir şaşkınlık vardı)

Teknoloji insanlığa fayda sağlıyor. Herkes sahnedeki o oyunu hatırlıyor mu? (Basın konferansı sırasında oynanan sanal gerçeklik oyununa atıfta bulunuyor.) O zamanları bile gösteriyordu, Eğer biri aklına koyup kesinlikle bu tür bir makine yapabilirim derse kim bilir onun yapacağına inanabilirim! Misal program yapma, çalışacaksanız bence bunu yapabilirsiniz. Çabaladığınız sürece hiçbir şey imkansız değildir.

Aktör olmak benim için bir devrim

İfeng: Kendinizi Dan opera sanatçısı olarak ilk kez gördüğünüzde korktunuz mu?

Not: Dan, Pekin opera tarihinin başlangıç zamanlarında erkekler tarafından oynanan kadın rolleri anlamına geliyor.

Yixing: Doğrusu birazcık korktum, şeytan gibi görünüyordum.

İfeng: Bu tür bir tarzı neden kabul edemiyorsunuz? Hepimiz çok güzel olduğunu düşünüyoruz.

Yixing: Buna güzel ifadesi kullanmaya karar vermeniz için kriteriniz nedir gerçekten bilmiyorum. Asıl Asyalı tenim çok güzelken yüzümü birdenbire tümüyle beyaz olarak değiştirdiler, beyaz bir yüz yaptılar ve gözlerimi şu büyüklükte çizdiler. Aman Tanrım, gerçekten korkutucu. Makyajı sildikten sonra aslen nasıl göründüğümü gördüm ve daha mutlu oldum.

İfeng: Bu rol için en büyük zorluk şarkı söyleme sahneleri mi, duygusal sahneler mi yoksa mezar hırsızlığı yaptığınız sahneler mi?

Yixing: Zorluk yalnızca bir ya da iki noktada değil. Bana göre her şey bir meydan okuma. Benim için aktör olmak bir devrim.

İfeng: Neden bir ‘devrim’?

Yixing: Çünkü rahat kabuğumdan, Zhang Yixing’in günlük alışkanlıklarından sıyrılıp başka bir karaktere bürünmem , o karakterin alışkanlıklarını  edinmem gerekiyor. Dizide bu yaşam alışkanlıklarını sergilerken abartıyor musunuz, azaltıyor musunuz? Yoksa kendi kafanıza göre mi yapmalısınız? Bunlar bir aktörün düşünmesi gereken şeyler. Diğer tür işleri yaparken bu kadar çok düşünüp taşınmaya gerek duymuyorum. Go Fighting’de yalnızca kendim olmak güzel.

İfeng: Er Yue Hong karakteri sizin kişiliğinizden uzak mı?

Yixing: Hayır, duyguları benimle benzer. Benim için  de bana sadık olan tek bir kişinin varlığını umut ediyorum. Bunun dışında aynı değiliz. (İfeng: Ne gibi?) Yaşam alışkanlıkları bakımından. Ben ne zaman konuşsam herkes gülüyor, hahaha.

Karşı cinse bürünmek (karşı cins kıyafetleri giymek, peruk takmak vs) söz konusu olduğunda en iyi görünen kişi Show Luo, ama bacakları hariç çünkü bacakları tıknaz.

İfeng: Mizah anlayışınızın Go Fighting ile bir bağlantısı var mı?

Yixing: Ağzımı açıp konuştuğum sürece genellikle mizah gücüm ortaya çıkar. Çıkış yaptığım zamanlardan bu yana, önceki röportajları izlediğimde, konuşabildiğim vakit konuşmuşum fakat belki de o zamanlar odak noktası ben değildim.

İfeng: Yani kendinizi sergileme fırsatı elde edemediniz.

Yixing: Öyle değil. Bunun için fırsatlar vardı. Fakat herkesin odak noktası orada değildi. Şimdi herkes yavaş yavaş, farklı odak noktalarından, farklı bakış açılarından çok fazla şeyi görüp farklı üç boyutları keşfediyorlar. Bunları bir araya koyup kendi Zhang Yixing anlayışları ve düşünceleriyle birleştiriyorlar ve belki de 3 boyutlu Zhang Yixing’e dönüşüyor.  Belki de o zamanlardaki benliğime göre şimdi daha çekiciyim.

İfeng: Huang Lei’ye ustam diyorsunuz ve Sun Honglei ile HongXing ikilisinin bir parçasısınız. O ikisine verdiğiniz değer nedir?

Yixing: Onlar gerçekten benim hayat rehberim gibi. Ustamın IQ’su beni esas olarak hayrete düşüren şey. Honglei Abi söz konusu senaryolar olduğunda çok katı, ciddi, ağırbaşlı büyük abi. Sun Honglei hakkındaki izlenimimi sevilesi bir muzipliği olan yakışıklı bir adam olduğu. Bunun çok iyi bir analiz olduğunu düşünüyorum.

İfeng: Bilhassa sıradan ve çok kullanılmış bir sorum olacak. İkisi de nehire düşecek olsa ve siz yalnızca birini kurtarabilecek olsanız…

Yixing: Bu çok basit. İkisini birlikte kurtarmak için birini çağırırım. (İfeng: Birini çağıracak zamanınız yoksa?) Buna gerek yok, orada biri olacaktır.

İfeng: Huang Bo mu?

Yixing: Evet, belki de siz bu soruyu sorduğunuzda Huang Bo Abi aynı soruya şurada cevap verdiğinden. Birbirimize baktık ve birbirimize bilmiş bir gülümseme, baş sallama sunduk. Ben Honglei Abi’yi kurtarırdım, Huang Bo Abi de ustamı kurtarırdı.

İfeng: Huang Bo az önce röportaj verirken söz konusu karşı cinse bürünmek olduğunda en güzellerinin siz olduğunuzu söyledi.

Yixing: En güzelimiz Xiao Zhu Abi (Show Luo). Gerçekten öyle, tabii bacakları dışında, çünkü bacakları biraz tıknaz, epey tıknaz.

Abilerim sürekli beni muhtemel partnerlerle tanıştırıyorlar, Yixing bu kız iyi. Tam sana uygun!

İfeng: The Mystic Nine’daki duygusal sahnelerden söz etmişken, Ya Tou ile çok samimi sahneleriniz var mı?

Yixing: Hayır.

İfeng: Kucaklaşma bile yok mu?

Yixing: Kucaklaşma gibi şeyler var tabii ki.

İfeng: Go Fighting’de Lin Chi-ling ile çektiğiniz bölümde, sahte öpücük sahnesinde bile tuhaftınız.

Yixing: O bir Tanrıça! Benim yaşımdaki, 90lar sonrası doğanlar için bu kadar basit. Lin Chi-ling tanrıça seviyesinde biri.

İfeng: Kızlar siz erkeklerin bu ruh hâlini gerçekten anlamıyor.

Yixing: Sizden ansızın Tony Leung  (ünlü Hong Kong film yıldızı) ile yakın bir sahne çekmenizi ve onu öpmenizi isteseler, yapabilir misiniz?

Küçük Sekreter yapabileceğini söyleyerek destek veriyor!

Yixing: (Çaresizce) tamam, her neyse söylemeye çalıştığım şey genel hatlarıyla buydu. Yapıp yapamamak konusunda, bu durumda o kameraların orada kurulu olduğunu düşünün, nasıl yapabilirdiniz? Yapamazsınız, gerçekten yapamazsınız. Böyle bir durumda olan kişi kameralar olmasa dahi bunu yapamaz gerçekten. Kameraları alın yine de yapamazsınız. Onunla ilk kez tanışıyordum. Biriyle ilk kez tanıştığımda o kişiyle daha konuşmadan ansızın onu öpmeyi kabul edemem. Yapamam işte. Kim yapabiliyorsa yapsın ben gerçekten yapamam.

İfeng: Duygusal sahneleriniz hakkında en çok endişelenen Sun Honglei miydi? Size kılavuzluk etti mi?

Küçük Sekreter yine yardıma yetişti: Sun Honglei onun duygusal sahneleri için değil duygusal dünyası için endişelendi!

Yixing: Abilerim beni sürekli muhtemel eşlerle/partnerlerle tanıştırıyor. Bu kişi iyi, bu kişi iyi diyorlar!

İfeng: Sizi gerçekten biriyle tanıştırdılar mı?

Yixing: Yalnızca konuştuk, uygulama üzerinde konuştuk.

İfeng: O kişiler eğlence sektöründen ünlü kadınlar mı?

Yixing: Bir anlığına, bazı haberler okuyorlar ve bu kişi fena değilmiş diyorlar.

Küçük Sekreter: Bu ve ya şu kişinin gayretli çalışmalarını okuyorlar. Onlar gerçekten şaka yapıyorlar.

İfeng: O vakit dinledin mi? Bir göz attın mı?

Yixing: Kim bir göz atmazdı ki? Abilerim, “Bak Yixing! Bu nasıl?” diyecekler ve ben bakmayacağım…Bu nasıl mümkün olur?

İfeng: Hiç ciddiyetinizi takındınız mı?

Yixing: Benimle tanıştırmak istedikleri kişi de ciddi değildi! Aiyowei. Abilerin hangi ses tonunu kullandıklarını görmeniz gerek. Ne tür bir suret ve ne tür bir karakteri size tanıtmak istiyorlar? Yalnızca arabada oluyoruz ve onlar , “Ah Yixing, bu kız fena değil. Sana uygunmuş.” diyorlar ve ben de “Ah teşekkürler.” diyorum.

İfeng: Birinci sezondan ikinci sezona, Küçük Kuzu seviyesinden Küçük Tilki seviyesine geçiş yaptınız. Hangi deneyimlerden söz edebilirsiniz?

Yixing: 90'lar sonrası jenerasyonun topluma girişinden önce ve sonrasındaki büyük geçişi aksettirdim. Önceden, 70'li ve 80'li yıllar sonrası doğanlar, bu değişiklikleri üstlenmiş olabilir. Belki de 90'lı yıllarda doğan çocuklar değişimi 70'li ve 80'li insanlardan daha hızlı öğrenip daha hızlı kabul edebilir. 90'lı yıllar sonrası doğan herkese bu tür bir programda öğrenme fırsatı verilse hepsi kendisini olgunlaştırır ve bazı çarpıcı değişimler geçirirdi. Çalışma alanları, kendileri için olan bu değişimler onlara yardımcı olur ve onları yükseltir.

İfeng: Bu yaşlı tilkilerin size verdiği etkiler içerisinde en büyük değişim noktası nedir?

Yixing: Öğrenmektir. Öğrenimdir. Her şeyi öğrenmeye çalışmanız gerekiyor. Anlamıyorsanız anlamıyorsunuzdur. Biliyorsanız biliyorsunuzdur. Bilmiyorsanız bilmiyorsunuzdur.


Trans cr: XingPark
Çeviri: Mira

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

[PROGRAM ÇEVİRİ] Idol Producer 1. Sezon Tüm Bölümleri

Idol Producer 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1

Zhang Yixing'in Geçmişine Biraz Göz Atmaya Ne Dersiniz?

Anlatımlar 2005'ten bu yana Yixing'in sadık hayranı olan Tang Tang isimli bir kıza ait. Lay 2005 yılında Çin'de Star Academy programında yer aldığı sıralarda kendi baidu forumuna sahipti. Bu kişi, forumu onca yıl boyunca yöneten hayran. Hayranlarıyla buluşmada: Lay ile birkaç kez buluştuk. Onlardan biri gerçekten sıcak bir gündü fakat akşam fazlasıyla rüzgarlı oldu.  Arkadaşımla ben epey gergindik ama Lay gerçekten uyumlu, sıcakkanlı ve arkadaş canlısıydı tüm o zaman boyunca gülümsedi. Oturdu ve bizimle bir süre arkadaş gibi sohbet etti, hiç de gösterişli bir tavır sergilemedi. Üstelik bizim ricamız üzerine gitar çaldı ve dans etti. Arkadaşım Changshalı olmadığından ona çevreyi göstermeye gidecektik, dışarı çıktığımızda havanın iyice soğuduğunu farkettik. (kısa kollu giyiyordum) Lay bize baktı ve ''Bugün rüzgar çok kuvvetli. TangTang (hayran) kısa kollu giymiş neden sana çevreyi daha sonra göstermiyoruz, hadi içeri girelim. Sizinle biraz daha sohbet edeceği

[PROGRAM ÇEVİRİ] Go Fighting Bölümleri

Go Fighting 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 11. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık