Ana içeriğe atla

♈ EXO'luxion Fotoğraf Kitabından - Lay Röportajı ♈


Sahne Arkası Röportajı

Sahneye çıkmadan önce heyecan yapan türde biri misin? 

Hayır, heyecan yapmam. İzleyicilerle çabucak buluşmak isterim. Gergin hissetmektense hoş karşılanmış hissederim. Çıkış yapmadan önce stajyerlik zamanlarımızda eskiden gerginleşirdim. Öz güvenim düşüktü. Fakat artık değiştim. Gelişmek için sıkı pratik yaptım, izleyicilerin sahnedeki görünümümü sevdiğini görmek bana özgüven veriyor. 

Bekleme odasındayken ne gibi aktivitelerde bulunursun?

Çok fazla konuşmam. Sahneye çıkma vakti yaklaştıkça sessizleşen tipte biriyim. Kıyafetimde, saçımda ve makyajımda son kontrolleri yapar sonra sahneye çıkmaya hazır olurum.


Konser tarihinin ilan edildiği zamandan konser gününe kadar pratik yapma süreci oluyor. Konser için pratik yaparken senin için en eğlenceli şey nedir? 

Baekhyun'un şakalar yapması. Baekhyun her zaman şakalar yapar. Kai pratik yaparken tüm konsantrasyonunu toplayan tipte biri fakat Baekhyun Kai ile şakalaşmaktan asla vazgeçmez. Baekhyun şakalaşırken Kai de elinde olmadan güler. Gülmeden edemediğinizi söylemeli miyim? O gerçekten komik. Biri sürekli şaka yapmaya devam ederse bazen sinirlenebiliyorsunuz. Fakat Baekhyun'a sinirlenebilirmişim gibi gelmiyor. O çok komik. 

Bir gün içinde, zamanının çoğunu ne yaparak harcarsın? 

Zamanımın çoğunu beste yaparak harcarım. Şarkı sözleri yazar ve şarkı düzenlemeleri de yaparım. Şarkıyı düzenlemek melodiyi bestelemekten çok daha zor fakat en çok şarkı düzenlemeleri yapmaktan keyif alıyorum. 

Konser turu sırasında bize 'Promise'  şarkısını verdin, bu şarkının yapım süreci neydi? 

Ben şarkıyı besteledim, Chen sözlerini yazdı, Chanyeol rap kısmını yazdı ve işte böyle yapıldı. Bu hayranlar için yapılmış bir şarkı bu yüzden diğer EXO üyeleriyle yapmanın önemli olduğunu düşünüyorum. Hayranların bize hazırladığı tüm sloganlar içinde en çok 'Promise' tutuldu. İşte bu yüzden şarkının adı 'Promise' . Konser turu sırasında hayranlar için 'Promise' söylemek istiyorum. Bu sebeple Yönetmen Shim Jaewon'a son şarkımız olarak Promise'i söyleyebilir miyiz diye sordum. Ondan final sırasında yavaş melodili bir şarkı performansı sergilememizi istedim, başta çok düşündü fakat şarkıyı duyar duymaz "iyi" dedi. 

Şimdi ikinci konser turunu tamamladınız, hayranlara ne sözü vermek istersin? 

Sizlere daima bestelerimi dinleteceğim! Bir gün sahnede kendi şarkılarımla performans sergilemek, şarkılarımı dünyadaki tüm EXO hayranlarına göstermek istiyorum. Tüm dünyaya Çin'de benim gibi harika şarkılar yapan bir sanatçı olduğunu bildirmek istiyorum. Şarkılarımı dinlerken yalnızca Kore müziğinde değil Çin müziğinde de hayranların ilgisini çekmesini istiyorum. 



Soru & Cevap 

Artık EXO PLANET #2 EXOluxion bitti, bize bununla ilgili birkaç cümle söyle. 

44 konserin hepsini bitirebildiğimiz için gururlu hissettim fakat aynı zamanda üzgün hissediyorum. 44 konserin her birinde aynı tür performanslar sergiledik, bazen hayal ediyor, her konser durağında farklı bir şeyler sergilesek harika olurdu diye düşünüyordum. Bence izleyiciler bunu daha fazla severlerdi. Böyle yapsak daha eğlenceli olurdu değil mi?

Dünyanın genelinde farklı ülkelerde performans sergilediniz. Her ülke için farklı hislere sahip olduğunu düşünüyorum fakat Çin'de performans sergilemek daha mı rahat hissettiriyor?

Dünya genelinde nerede performans sergilersem sergileyeyim aynı hisse sahip oluyorum. Fakat Çin'de daha fazla konuşmamla sonuçlanıyor. Hepsi dil engeli yüzünden. Çin dışında diğer ülkelerde EXO üyeleri ne zaman konuşsa çevirmene ihtiyaç duyuyoruz ve bir şekilde konuşma kısıtlanmış hissettiriyor. Sözlerimiz çevrilirken çok fazla zaman yoktu bu yüzden bir üye konuştuktan sonra hızlı bir cevap vermek zor oluyordu. Buna karşın Çin'de personellerle kolayca muhabbet kurabiliyor ve üyeler için rahatlıkla çevirebiliyorum. 

EXO PLANET #EXOluxion'da konser yönetmeni Shim Jaewon tarafından yönetilen bir performans sergilediniz. Onun Lay'e verdiği herhangi bir tavsiye oldu mu? 

Yönetmen Shim Jaewon bize konser sırasında izleyicilerle çok fazla etkileşimde bulunmamızı söyledi dolayısıyla bu benim gibi izleyicilerle iletişimde bulunmayı seven biri için büyük bir fırsattı. Yönetmen Shim Jaewon yalnızca konseri yönetmedi aynı zamanda güzel bir koreografi yapmakta, dans etmekte ve güzel bir ses oluşturmakta harika. O müthiş biri. Benim tarzıma uyan bir performans hazırlamak için sıkı çalıştık. 



'EXODUS' sırasında bizlere seksi bir performans sundun. Bu sahnenin ortaya çıkışı nasıldı?

Ben biraz seksiyim. Haha. O zamanlar çok fazla egzersiz yapıyordum ve Yönetmen Shim Jaewon bana gelip "Seksi bir performans yapsak nasıl olur?" dedi. Vücudumu sergilemeyi seven biri değilim gerçekten. Fakat daha önce hiç böyle bir performans sergilememiştim ve bence bu izleyicilere sunduğumuz yeni bir şeydi dolayısıyla "hadi yapalım." demenin asıl sebeplerinden biri buydu. 

Bir sonraki konserde daha fazla seksi performans görebilir miyiz?

Bir sonraki konser için gömleğimi tamamen çıkarmayı bile düşündüm. Hahaha. 



Bu tur sırasında, en çok hangi sahneyle gurur duydun? 

Encore sahnesi. Bilhassa, bunu söylemeye biraz utanıyorum fakat yapmış olduğum 'Promise' şarkısı anlamlı ve orada şarkının anlamını ortaya koyabileceğimizi düşünmüştüm bu yüzden en çok o sahneyi sevdim. 


Konserlerden birinde selamlama bölümünde göz kırpma konusunda çokça pratik yaptığını söyledin. Bu doğru mu?

Bu bir sır, fakat çıkış yaptığımız günlerde gerçekten hiç özel bir yeteneğim yoktu. Fakat bir şeyler yapmam gerektiğini düşünüyordum, bu yüzden pratik yaptım. Tüm EXO üyeleri nasıl göz kırpacaklarını biliyorlar fakat bilmeyen yalnızca benim bu biraz utanç verici. Başta nasıl göz kırpılacağını bilmiyordum bile. Yaklaşık bir hafta pratik yaptıktan sonra sonunda yapabildim. Sıkı çalışmayla yapabiliyorum. 

Performans, özellikle de dansın harika, bu sıkı çalışmayla başardığın bir şey mi?

Teşekkürler. Dans etme konusunda daha da sıkı çalışmalıyım. Sıkı çalışmazsam kolayca arkada kalıyorum. Dans konusunda belli bir trend var ve her gün yeni dans hareketleri geliştirmelisiniz, her gün pratik yapmalısınız, yapmazsanız kolayca arkada kalırsınız. Bir kez arkada kaldıysanız öne geçmek kolay olmuyor. Dans ya da müzik, hangisi olursa olsun kendinizi her gün geliştirmelisiniz. 

Gerçekten sıkı çalışıyorsun. Lay'e göre bir sanatçı ne tür prensiplere sahip olmalı?

Bana göre en önemli şeyler yetenek ve akıl. Ayrıca bilgi ve anlayış. İşte bu yüzden müzik bestelemeye daha fazla konsantre oluyorum. 



Seul'deki son konserde kapanış konuşması sahnende hayranların seni duygulandırdığını söyledin. Senin için hayranlardan edindiğin en duygulandırıcı an hangisi?

Konserin izleyicilerle ve hayranlarla dolu olduğu gerçeği bile duygulanmam için yeterli. EXO'yu sevmeleri de beni duygulandırıyor. Sahneye çıktığımda, konuştuğumda benim için atılan çığlıklar ve yapılan tezahüratlardan, aldığım her tür tepkiden duygulandım. Bana "Lay'i hâlâ çok seven insanlar var." diye düşündürdü. Bana EXO olarak sahnede durma fırsatını veren tüm hayranlara teşekkür ederim. Çin'de dizi, film ya da diğer şeyleri çekip pek çok aktivitede bulunurken üzüntü duysam da elimde olmaksızın EXO'nun programlarından bazılarına katılamadığım oldu , buna karşın anlayışla karşılayan hayranlara minnettarım. Çin'de solo aktivitelerimi yaparken bir EXO üyesi olduğumu asla unutmadım. Çin'de başarılı olursam bu durumun EXO'nun Çin'de daha fazla tanınmasına yardımcı olacağına inanıyorum. Çin'deyken sıklıkla EXO'dan söz ettim. Yalnızca ben de değil, tüm üyelerin bireysel olarak başarıyla yapmış olduğu işler EXO'ya yansıyacak ve EXO'yu daha tanınır kılacak. Kesinlikle pozitif bir etki verecek. İnanıyorum ki, zaman samimiyetimi gösterecek. Ve ayrıca inanıyorum ki EXO' nun bir parçası olarak samimiyetimi ve kararlılığımı sergilemeye devam edersem insanlar beni anlayabilecek. 

Lay, konser sırasında hayranların senin için tuttuğu tüm tezahürat mesajlarını okudun mu? Bu zamana kadar okudun en unutulmaz tezahürat mesajı hangisiydi? 

Evet, tabii ki onları okuyorum. Hayranlarla iletişime geçmek için çok vakit olmuyor bu yüzden aldığım her hayran mektubunu okuyorum. Sahneye çıktığım her vakit her slogan mesajını okumak için elimden geleni yapıyorum, "XIUMIN HARİKA VÜCUT" bu tür bir slogan sevimli öyle değil mi? Hayranların hazırlamış olduğu tüm sloganlardan etkilendim. 

Sahnelerinden birinde, "diyet yapmasanız bile, hâlâ güzelsiniz." demiştin. Bunun ardındaki anlam nedir? 

Tüm erkeklerin zayıf kadınlardan hoşlanmadığını söylemek istedim. Herkesin kendine has bir çekiciliği var ve her insan kendi tercih ettiği tarza sahip. Yalnızca sizin cazibenizi seven ve size değer veren bir adamla tanışmalısınız. İnsanların tercihlerine göre yaşamamalıyız. Eğer yaşıyor ve kendini seviyorsan bunu severim. Bu insanların aşırıya kaçan herhangi bir diyeti yapmamalarını umuyorum. 

Tur sırasında göz yaşına boğulacakmış gibi hissettiğin oldu mu? Bence bu kez gözyaşlarını çok fazla tuttun. 

Böyle hissettiğim çok vakit oldu. Özellikle de hayranlar, "Lay senin yanında olacağım.", "Yixing seni yüreklendireceğim." dediklerinde tıkanıp kaldım. Tüm üyelerin bu şekilde hissettiğine eminim, ve benim için hayranlar kıymetli, çok fazla anlam ifade ediyorlar. Hayran olmadan sahnede duramam. Hayranlardan çok fazla şey beklemiyorum, bana nasıl hissettiğinizi bildirmek istiyorsanız yalnızca bir mektup yazın. Tüm mektupları teker teker okuyorum. 

Son olarak, bu konser turu sırasında hangi konuda gelişim gösterdiğini düşünüyorsun? 

Sahnede olduğum zamanlar açısından gelişim gösterdiğimi söylemek isterim. Ayrıca gereksiz hırsımdan kurtulmanın da bir yolunu buldum. Bir söz vardır, "Daha fazlasına sahip olmak isterseniz, yavaş yavaş elde etmelisiniz.". Çin'de programların konserlerle çakıştığı zamanlar oldu ve bu çakışma yaşanmasın diye ayarlama yapmak için elimden geleni denedim fakat kolay değildi. Bu yüzden bazen konser alanına vardım, pratik yaptım, konser verdim ve aynı gün Çin'e gitmek üzere uçağa bindim. Bu yüzden sahnede dansımı ve şarkı söyleyişimi bütünüyle sergilemeye olanak tanıyamadım. Bu bazen beni üzüyor. Şunu öğrendim, gereksiz hırs göstermek yerine sahnede yapabileceklerim için elimden gelenin en iyisini ortaya koymalıyım. Fakat bir sonraki konser turunda yine bu hırsa sahip olacağımı düşünüyorum. Bir sonrakinde programımı iyi ayarlamak için elimden geleni yapmaya çalışacağım, eğer çakışma yaşanırsa enerjimi koruyacağım böylelikle sahnedeyken her şeyimi ortaya koyabilirim. 



Lay'in Hayranlara Mesajı

Hayranlarım, ben EXO'dan LAY.  Sizlerin sayesinde EXO adıyla bu sahnede durabiliyorum. Bence bu sizin sayenizde çünkü çıkış yaptığımız ilk zamanlarda EXO pek tanınmazken siz bizi buldunuz, bizi sevdiniz ve bizler için tezahürat yaptınız. EXO'yla 5 yıl boyunca ara vermeksizin ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim. EXO ile sizlerin birlikte nereye gidebileceğinizi görmek için birbirimize göz kulak olalım. İnanıyorum ki zaman her şeyi gösterecek.

Trans cr: xingjen1007, prof_ippun 1, 2 , 3 , lyuanz

Çeviri: Mira 

Yorumlar

  1. Çok olgun ve mütevazi biri
    Kendini iyi tanıyor
    Daha çok başarılı olacak inanıyorum başarı felsefesi üst düzeyde 👍

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

[PROGRAM ÇEVİRİ] Idol Producer 1. Sezon Tüm Bölümleri

Idol Producer 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1

Zhang Yixing'in Geçmişine Biraz Göz Atmaya Ne Dersiniz?

Anlatımlar 2005'ten bu yana Yixing'in sadık hayranı olan Tang Tang isimli bir kıza ait. Lay 2005 yılında Çin'de Star Academy programında yer aldığı sıralarda kendi baidu forumuna sahipti. Bu kişi, forumu onca yıl boyunca yöneten hayran. Hayranlarıyla buluşmada: Lay ile birkaç kez buluştuk. Onlardan biri gerçekten sıcak bir gündü fakat akşam fazlasıyla rüzgarlı oldu.  Arkadaşımla ben epey gergindik ama Lay gerçekten uyumlu, sıcakkanlı ve arkadaş canlısıydı tüm o zaman boyunca gülümsedi. Oturdu ve bizimle bir süre arkadaş gibi sohbet etti, hiç de gösterişli bir tavır sergilemedi. Üstelik bizim ricamız üzerine gitar çaldı ve dans etti. Arkadaşım Changshalı olmadığından ona çevreyi göstermeye gidecektik, dışarı çıktığımızda havanın iyice soğuduğunu farkettik. (kısa kollu giyiyordum) Lay bize baktı ve ''Bugün rüzgar çok kuvvetli. TangTang (hayran) kısa kollu giymiş neden sana çevreyi daha sonra göstermiyoruz, hadi içeri girelim. Sizinle biraz daha sohbet edeceği

[PROGRAM ÇEVİRİ] Go Fighting Bölümleri

Go Fighting 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 11. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık