Ana içeriğe atla

Zhang Yixing SE Weekly 2017 Röportajı


Zhang Yixing
Hayranlarının ona duyduğu sevginin onlar için bir yük hâline gelmesini istemiyor. 

Zhang Yixing'i yeniden gördüğümde, Chengdu'daki Go Fighting Basın Konferansı'ndaydım. Basın konferansına katılmadan önce, Go Fighting erkekleri şafak vaktinin erken saatlerine dek çekimleri bitirmediler. Zhang Yixing sabah 11'de yattı, üç saatliğine uykuya daldı ve sonra saçı, makyajı için kalkması gerekti. Bu tür bir program onun için çoktan bir alışkanlık hâline geldi. Zhang Yixing'in bu derginin kapağında yer aldığı son sefer ilk albümü "Lose Control"ün yayınlanışı içindi. Yarım yıldan daha fazla bir sürenin geçmesinin ardından, ikinci solosu için hazırlıkların ortasında. Bu çok değerli albüme "ikinci çocuğum" diyor. Otoriter bir şekilde yılın ikinci yarısında müziğin onun esas alanı olacağını ifade etti. Birçok insanın perspektifinden, Zhang Yixing popüler bir idol grubuyla çıkış yaptı, popüler şovlar ve TV dizilerinin katkısıyla hayranlar tarafından çevrildi. Bununla beraber Zhang Yixing'in perspektifinden bakıldığında, o çeşitli fırtınalardan geçti ve bu aksilikler onu daha anlayışlı biri kıldı. Geçmişte, her şeyi çok basitçe düşünüyordu. Şimdi ise, karşılığında daha fazlasını almak için herkesten daha çok çaba harcaması gerekiyor. 


SEW: Kıştan bu yana (Go Fighting) çekiyorsunuz, herkes meşgul ve çok popüler olduğundan program eşleştirmesi zor diye mi?

Zhang Yixing: Evet, Bo Abi'nin uzun bir süredir hazırlandığı filmi de dahil olmak üzere, program eşleştirmesi yapmak zor oldu. Herkes çok yoğun. Yapacak bir şey yok. Doğrusu herkes birbirine karşılıklı anlayış gösteriyor. Go Fighting erkeklerinde gördüklerim içinde bu, beni en çok etkileyen şey. Hepimiz karşılıklı olarak birbirimize destek veriyoruz. 

SEW: Bu sezon tarzın sıklıkla değişti. Bazen alnın açık oldu bazen kâküllüydün...

Zhang Yixing: Alnımı açıkta bırakmak beni biraz daha canlı gösteriyor. Tarz anlayışı? Ruh hâlime bağlı. 

SEW: Bu kez tarzın uysal küçük kuzudan farklı bir imaj gösteriyor. 

Zhang Yixing:  Evet, daima aklımı kullanıyorum. Umarım böyledir. Ayrıca aklımı kullanmanın dışında, körü körüne hareket etmemeyi de öğrendim. Kendime bir söz hediye ediyorum, bir şeyi gözlemlemek kolay aslen yapmak zordur. 

SEW: Abilerinle ilişkine ne diyorsun? 

Zhang Yixing:  Her zamanki gibi. Go Fighting'in her çekimi ilişkilerimiz üzerinde gelişme vakti oluyor. 

SEW: Birbirinize yabancı olmaktan karşılıklı desteğe doğru, ilişkiniz ne zaman böylesine harika oldu, özel bir dönüm noktası var mıydı?

Zhang Yixing:  Aslında ilişkimiz çekimler oldukça kazanıldı, kademeli bir süreçti. Çünkü bu kolay değil, gerçekten hiç kolay değil. Bu tür bir arkadaşlığa sahip olmak benim için çok ender. Benim için çok kıymetli. Epey açık sözlü bir karakterim var ve konuştuğumda insanları kolayca gücendirebiliyorum fakat abilerim bana anlayış gösteriyor. Her zaman böyle dobra olamam benim de değişmem gerekiyor. Bu kişinin Zhang Yixing olduğunu, söylediklerimi daima uyguladığımı, yaptığım şeylere daima bağlı kaldığımı görebiliyorlar. Beni anlıyorlar, bana yol gösteriyorlar ve ders veriyorlar. Benim için bu, en büyük lütuf. 

SEW: Özelde, en içsel düşüncelerini/fikirlerini bilhassa hangi abin ile konuşuyorsun?

Zhang Yixing:  Hepsiyle konuşuyorum. Bir fırsat olduğu sürece herkesle konuşurum. Go Fighting'e katıldığımdan bu yana şu veya bu türde fırtınalarla karşılaştım, başkaları için çok olmayabilir ama benim için, bu bir fırtına bana kesinlikle pozitif etkiden çok negatif etki getirecektir. Yenilgileri olan bir insan sahiden de gelişmeye ve değişmeye son vermiyor. Ben de gelişeceğimi ve abilerimi hayal kırıklığına uğratmayacağımı, ailemi, hayranlarımı ve ekibimi hayal kırıklığına uğratmayacağımı umut ediyorum. Doğrusu eğlence dünyasındaki abiler ve ablaların tümü yorgun. Hiçbiri için kolay değil ve hepsi daha fazlasını istiyor...Genel olarak, yeryüzü ve gökyüzüne temiz bir şuur ile bakabilirim. Bu kendime çokça teşekkür ettiğim bir şey. 


SEW: Müziğe yöneldiğinde ciddiyetini hissedebiliyorum fakat şu anda müzik piyasası pek iyi değil. Müzik yapmak hiç kolay değil. 

Zhang Yixing:  "İşler çıkmaza girdiğinde aksi yönde gelişme gösterecektir." (Bir Çin atasözü). Bu söze daima içtenlikle inanıyorum. Bu küresel haberleşme devrinde, hepimiz Jay Chou'nun Çin müzik piyasasını genişlettiği zamanki gibi bir zamanı arzuluyoruz ve yine de müziğimizi dinleyen birçok insan var. Dans, EDM, hip-hop, future bass, bunlar oldukça yeni müzik tarzları, müzik insanları heyecanlandırabilir, boşluklar var. 

SEW: Geçmişte (Go Fighting'de) fiziksel güç eksikliği ya da mide ve bağırsak iltihabı yaşadığın oldu. Kendini yavaş yavaş ayarlamayı denedin mi?

Zhang Yixing:  Aslında şu anda kendimi ayarlıyorum. Buna karşın, planlama yüzünden, gerçekten benim yüzünden diğerlerinin değil, kendi programımla ilgili bazı sorunlar ayarlamalar gerektiriyor. Şu anda yapmam gerekeni yapıyorum. Yapmam gerekmeyeni yapmıyorum. Abilerimin hepsi, Bahar Festival Galası'nda olup bir bölüm çekimini kaçırdığım zaman da dahil olmak üzere, çok destekleyiciler. Abilerim Bahar Galası'na gitmem gerektiğini söylediler ve onlar Bahar Galası'nı bilhassa sevdiğimi, orada performans sergilemenin gençlik hayalim olduğunu da biliyorlar. Benim için bundan daha yüce bir şey olamaz. İşte böyle hissediyorum. 

SEW: Peki Bahar Galası'nda ailenin tepkisi neydi?

Zhang Yixing:  Mutlulardı! Tabii ki bana destek verdiği için Jing Boran Abi'ye minnettarım, çünkü o bana dans konusunda sen öncü ol falan dedi. O gerçekten mütevazı ve bana güven duyduğu için ona teşekkür ediyorum. 


SEW: Son zamanlardaki programların nasıl? Yere yığılma noktasına gelene dek kendini yoruyor musun? 

Zhang Yixing:  Yığılma noktasına kadar değil fakat epey yorucu. Bununla beraber, eğlence sektörüne mensup biri olarak, diğer insanlardan daha fazla çaba harcamalısınız ki karşılığında daha fazlasını alabilesiniz. 

SEW: Albümünü almalarını söylemenin dışında, hayranlara iletmek istediğin bir şey var mı?

Zhang Yixing:  Onlara (daha önce) söz ettiğim bağış işleri hakkında; bir dolar da bağışlasanız bir milyon dolar ya da on milyon dolar da bağışlasanız farkı yok. Bu size ait olan kalbinizin dileğinin bir parçası. Kalptekini bir ölçekle ölçemezsiniz. Stüdyomdaki çalışanlara da söylüyorum, bu işe kalbinizi koyarsanız bağış yapmanıza gerek bile yok. Yine de ufacık bir katkı yapabilmenizi umuyorum. Bununla birlikte, bu katkı asla ölçülemez. 

SEW: Pozitif etkinin birazını kullanarak hayranlarına doğru yönergelerle yol gösteriyorsun. 

Zhang Yixing:  Bu sizin ne yaptığınıza bağlı. Çok konuşursanız bazı insanlar sizin konuşan büyük ilkeler (idealist, kendini üstün gören) olduğunuzu düşünür. Annem beni daima azarlıyor, neden her zaman büyük ilkelerden bahsediyorsun diyor. Gerçi ben de böyle düşünüyorum bu yüzden sadece kendim oluyorum. 

SEW: Birçok insan senin kanı kaynayan (tutkulu, enerjik) biri olduğunu düşünüyor, The Founding of an Army'deki rolün de dahil. Geçmişte bir asker olmanın hoşuna gittiğini söylemiştin. 

Zhang Yixing:  Ben aslen çok kanı kaynayan biriyim. Kanım bile sıcak! Her gün klimayı 16°C'ye çeviriyorum. Çok soğuk, demedi demeyin! Ancak ben sıcak hissediyorum, adeta kanım kaynıyor. Umarım gökyüzüne süzülebilirim hahaha!

SEW: Az önce ekibin ve stüdyonun yeniden yapılanması (Yixing'in menajer ve personel değişikliğini kastediyor) hakkında konuştuk. Bu zaman diliminin ardından şu anda her şey rayına oturdu mu? 

Zhang Yixing:  Yeni ekip hâlâ alıştırma sürecinde ve şimdilik fena değil. Yeni bir ekip yeni bir beklenti. 


SEW: Film ve televizyon alanında, gelecekteki rollerini nasıl tartıyorsun? Ne tür bir senaryo almak istersin?

Zhang Yixing:  Bilhassa iyi bir senaryo almayı, bana bazı yönlendirmelerde, bazı beslemelerde bulunacak ve kendime daha fazla şey katmamı sağlayacak bilhassa iyi bir yönetmene sahip olmayı umuyorum. İyi bir şarkıcı olmak ön koşulu ile fakat aynı zamanda ideal bir dönüşüm yapmak için. Şu anda böyle bir dönüşüm benim için hâlâ erken. Deneyimlerim, ilk elden deneyimlerim yeterli değil ve hâlâ çok çalışmam gerek. 

SEW: Birkaç proje çektikten sonra bir aktör olarak nasıl performans sergilediğini düşünüyorsun? 

Zhang Yixing:  Bu konuda hâlâ diğer insanların ne söylediği önemli. Benim söylediğim sayılmaz. İzleyicilerin değerlendirmelerine ihtiyacınız var. 

SEW: Şans eseri, gelecekte öpüşme sahneleri olan bir senaryoya rastladın, ne yaparsın? 

Zhang Yixing:  Öpüşme sahneleri cidden...kalbimde bir eşik var (bu eşikten ne zaman geçerim) gerçekten ben de bilmiyorum.

SEW: Bu yılki doğum gününü nasıl planlıyorsun? Özel planlar olacak mı? 

Zhang Yixing:  Geçen yıl bir program yoktu. Bir önceki yılın büyük sahne programı uzun bir hazırlık gerektirdi. Bu yıl doğum günü hayran buluşması olmayacak fakat özel bir şekilde büyük bir sürprizim olacak. Şu anda daha fazla açıklayamam. 

İngilizce: Layshands
SCANS: via LAY9107
Çeviri: Mira


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

[PROGRAM ÇEVİRİ] Idol Producer 1. Sezon Tüm Bölümleri

Idol Producer 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1

Zhang Yixing'in Geçmişine Biraz Göz Atmaya Ne Dersiniz?

Anlatımlar 2005'ten bu yana Yixing'in sadık hayranı olan Tang Tang isimli bir kıza ait. Lay 2005 yılında Çin'de Star Academy programında yer aldığı sıralarda kendi baidu forumuna sahipti. Bu kişi, forumu onca yıl boyunca yöneten hayran. Hayranlarıyla buluşmada: Lay ile birkaç kez buluştuk. Onlardan biri gerçekten sıcak bir gündü fakat akşam fazlasıyla rüzgarlı oldu.  Arkadaşımla ben epey gergindik ama Lay gerçekten uyumlu, sıcakkanlı ve arkadaş canlısıydı tüm o zaman boyunca gülümsedi. Oturdu ve bizimle bir süre arkadaş gibi sohbet etti, hiç de gösterişli bir tavır sergilemedi. Üstelik bizim ricamız üzerine gitar çaldı ve dans etti. Arkadaşım Changshalı olmadığından ona çevreyi göstermeye gidecektik, dışarı çıktığımızda havanın iyice soğuduğunu farkettik. (kısa kollu giyiyordum) Lay bize baktı ve ''Bugün rüzgar çok kuvvetli. TangTang (hayran) kısa kollu giymiş neden sana çevreyi daha sonra göstermiyoruz, hadi içeri girelim. Sizinle biraz daha sohbet edeceği

[PROGRAM ÇEVİRİ] Go Fighting Bölümleri

Go Fighting 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 11. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık