Zhang
Yixing Hayallerinin Peşinde Koşuyor
Yetenek, ün, nüfuz, reklam değeri, insanların onun sahip olduğunu düşündüğü her şey, Zhang Yixing’in kalbinde sahne ışıkları söndüğü an bir rüya gibi kayboluveriyor. Her seferinde başa dönmesi gerekiyor ve yeniden hiçbirine sahip değilmiş gibi oluyor
2016’dan
2017’ye, birbiri ardına yayınlanan albümlerin yüksek rakamlı satışları ve elde
ettiği tanınırlıkla Zhang Yixing için bir solo konser fırsatı oluşturamadılar.
Gerçekte,
2016’da yayınlanan ilk solo albümü <Lose Control> 7 gün içerisinde
250,000 satışa ulaştı. 1 yıl sonra yayınladığı <SHEEP> onu iTunes Dünya
Albümleri Listesi’nde 9. Sıraya yerleştirerek
iTunes Top10 Listesi’ne giriş yapan ilk Çinli şarkıcı olmasını sağlıyor.
Fakat şu ana dek, bir solo konser sahnesi yalnızca onun zihnindeki bir hayal
olarak kalıyor. Zhang Yixing şöyle diyor, “Eğer o gün gelirse, konserin son
şarkısında kesinlikle ağlarım.” Fakat
biliyor, o günün gelmesinin yakın olduğunu.
Röportajın
sonunda, Zhang Yixing’in kalın zırhından çoktan kurtulduğu belli oluyor. Yavaş
yavaş bitkinliğin yüzüne yerleşmesine izin veriyor, başı hafif öne eğilmiş
durumda. Soruların sorulması ve cevaplanması aralarında sıklıkla duraksıyor, bazen
bakışları yere sabitleniyor.
Bunun hemen
öncesinde, şakalaşmak maksadıyla İngilizce adı “Lay Zhang”ı kullanıyor. (ç/n: Çincedeki yorgun (累 = lèi) kelimesi ve Lay’in telaffuzu
birbirine benziyor.) Eğer adını değiştirecek olsaydı ne yapardı sorusuna, Zhang
Yixing ‘Neden kendime ‘mutlu’ adını vermiyorum?’ cevabını veriyor.
“Mutlu (adı),
mutlu! Ne kadar da güzel! Mutluluk herkese bulaşabilir. Ben mutlu olursam beni
gören herkes de mutlu olacaktır. Mutluluğun özü budur. Ve bir insanın
hayatındaki en önemli şeyin mutluluk olduğunu düşünüyorum.”
Zhang
Yixing yavaş yavaş, 27 yaşına kadar edinmiş olduğu mutluluğun çok az olduğunu
idrak ediyor.
18 Ekim
2018 gecesi, bir türlü uyuyamıyor. Gökyüzü aydınlandıktan sonra üçüncü albümü
<NAMANANA> piyasanın ve izleyicilerin denetimine sunulacak, gerginlik ve
tedirginlik o geceyi kıyaslanması zor bir biçimde dayanılmaz hâle getiriyor.
On
günden fazla bir süre önce Amerika’da “çıkış yaptı” ve 2 Kasım tarihinde
öğleden sonra 4’te Build Series’e İngilizce bir röportaj verdi, aynı zamanda
canlı yayın yapıldı. “Sadece yap gitsin!” diyerek gülüyor
Zhang Yixing. “Aksi hâlde yapılacak ne var?” Değişiklikleri kabullenmek için kendisini
sayısız kez güçlendiriyor, geçemeyebileceğini düşündüğü çukurlar işte böylesi
inceliksiz süreçler içerisinde geçiliyor, o buna çoktan alışmış durumda.
Zhang
Yixing bir şeylerin sonuçlarını alıştığı üzere hep karamsarlıkla tahayyül
ediyor. Bu aynı zamanda tahminen onun “devridaim makinesinin” gelişmiş
modelinin çok önemli bir unsuru.
Playstation
Tiyatrosu, New York Times Meydanı yakınlarında, 4180 m2 çapında, 2000’den fazla kişiyi ağırlayabilen bir
alan. Kuzey Amerika piyasasına girişinin dördüncü gününde Zhang Yixing hayran etkinliğini
burada gerçekleştiriyor. Sahne ışığını kullanan farklı ten renklerine sahip
izleyicileri görmeden önce, “500 kişi mi geldi?” diye düşünüyor. Sokak sıraya
girmiş insanlarla dolu ve bazı hayranlar önden yer ayırabilmek için yere yatak
yapmış durumdalar. Bunlar daha sonra personel aracılığıyla Zhang Yixing’e
aktarılıyor. “O günkü hisler…sahne çok küçük, bir konser sahnesinde durup herkesle
buluşmak ve onlara müziğimi ulaştırmak istiyorum.” Kendisini buna
defalarca inandırıyor.
Esasında,
albümün resmi olarak yayınlanmasından önce Zhang Yixing çoktan yabancılarla yüz
yüze bir dinleme etkinliği düzenlemişti. Durum son derece basitti, Zhang Yixing
dinleyicilerle yüz yüze duruyor, onlar ise kulaklık takarak yeni albümdeki
şarkıları dinliyorlardı. Zhang Yixing not defteri çıkarıp ciddiyetle kayıt
alıyordu. Kayıtlarının içeriği diğer tarafın kaçıncı saniyede yüzünde ne tür
bir ifade oluştuğu, şarkının ilk 10 saniye içerisinde dinleyiciyi kendine çekip
çekemediğiyle alakalıydı.
“Müzikte,
dinlemesi hoş dinlemesi hoş demektir, dinlemesi hoş değil demek dinlemesi hoş
değil demektir, ortalama ise ortalama demektir. Ah, bu üst düzey bir şarkı ne
dinlediğimi anlamıyorum diye bir şey yoktur. Aslında bu dinlemesi hoş değil
anlamına gelir, bu nazikçe reddetmektir.”
O,
herkesin temel bir (müzik) dinleme hissine sahip olduğunu söylüyor. “Umarım
yaptığım şarkılar herkesin temel dinleme hislerini tatmin edebilir, hayal
gücünüzü aşan bir kısım olursa bu da benim kârım olur diye düşünüyorum.”
“Ben hâlâ
biriktirme sürecinde olduğumu düşünüyorum, aynı zamanda görüyorum. Misal,
müziğimin insanlara sunduğu rezonans belki hâlâ yeterli olmayabilir. Bu yüzden
hâlâ bir sebep arıyorum. Her zaman azar azar kaydediyorum ve buna hiç son
vermedim. Evet, yeryüzündeki herkesi sallayacak altın bir şarkı üretmeyi
diliyorum.”
Albert
Camus bir keresinde şöyle yazmış: Hayatlarını sanata adamayı seçen insanlar
genellikle olağandışı olurlar. Bununla beraber o yakında kendi sanatının, kendi
benzersizliğinin sıklıkla insanların benzerliğinden kaynaklandığının farkına
varacak. Zhang Yixing çılgınca konuşmadı o yalnızca yapması gerekeni yaptı.
Uyanışın Izdırabı
En nüfuz sahibi sanatçılardan biri
olarak, onun daima mutlak bir reklam değeri, sağlam bir sanatsal seviyesi ve
durmaksızın ona eşlik edip onunla olan hayranları bulunuyor. Ufacık bir hareket
ondan kolaylıkla çok önemli bir şey takas edebiliyor. Yine de Zhang Yixing,
bugüne
kadar hâlâ iki elinin boş olduğunu hissettiğini söylüyor.
Bir zamanlar sahip olduğu ve şu anda
hâlâ mevcut olan şeyler ona biraz olsun memnuniyet vermiyor mu?
Aynı zamanda bir grup üyesi olarak,
konser sona erip de odasına döndükten sonra dizüstü bilgisayarı, müziği ve
telefonu dışında başka hiçbir şeyinin olmadığını hissediyor.
“Çok fazla çığlık ve tezahürat aldım, herkese
minnettarım ama odama döndükten sonra yalnızım.”
“Gördüğünüz her şey, tüm gördükleriniz gerçek
olmayabiliyor. Aslında kalbinizin boş olduğunun farkına vardıktan sonra
kendinize, ‘sen tam olarak ne yapıyorsun?’ diye soruyorsunuz.”
Zhang Yixing diğer insanların güzel
bir rüya olarak gördüğü şeyden kendisini defalarca acımasız bir şekilde
uyandırıyor. Uyanması ve başlatılan değişiklikleri kabullenmesi gerektiğini
biliyor.
“Ben mükemmeliyet için durmaksızın sıkı
çalışan biriyim fakat aynı zamanda kendimi değişiklikleri kabullenmek için
sürekli ikna ediyorum. Bu bana şok, acı ve huzursuzluk veriyor. Bunu daha önce
söylememiştim ama şimdi söylüyorum: Ben çok acınasıyım.”
“Aslında en sonunda sizi mağlup eden şey
insanlar değil, sektör. Kural bu. Bu çok acımasız bir şey, kabul etmeyi
öğrenmek ya da olağanın dışında farklı şeyler yapmak istiyorum ama ne
yapabileceğimi bilmiyorum.”
Zhang Yixing herhangi bir programda
yer aldığı zaman diğer insanların işlerini nadiren doğrudan iyi ya da kötü
olarak değerlendiriyor. Acımasızlığı çoğu zaman kendisine yöneliyor. Örneğin,
M-pop (o bunu Çincenin esas dil olarak kullanılıp başka bir dille kombinlendiği
Karışık Çince Pop olarak yorumluyor) konusunda kendi yorumu ve arayışı var. Bu
hedef için, yeni albümünü herhangi bir noksan bakımından kusursuz şekilde
analiz ediyor. Mesela, miksleme aşamasında ayarlama yapmak için miksleme
hocasının yanında olması gerekiyordu fakat iş programları sebebiyle uzaktaydı,
hocayla yalnızca mail ve telefon aracılığıyla iletişim kurabildi dolayısıyla
pek çok kısım daha iyi olabilirdi. Bilhassa Kuzey Amerika piyasasını bir tur
tecrübe ettikten sonra, Zhang Yixing içteki sorunu görüyor.
Zhang Yixing yerel piyasada kalıp
kendisini rahat bir alana koymanın verdiği etkinin artık eskisi kadar büyük
olmadığını kabul ediyor. “Ben
yalnızca geçtiğimiz birkaç yılda öğrendiğim her şeyi alıp onları ortaya çıkarmak
ve rekabet etmek istedim.
Değişim
2016 yılı
civarında, Zhang Yixing internette kendisi hakkında paylaşılan bir yazı gördü.
Yazı pek uzun değildi, Zhang Yixing’e yönelik yazılmış bazı düşünceler vardı.
Başta buna içerlemişti, yazıyı yazan kişinin satır aralarında kendisini
gerçekten anlıyormuşçasına yazdığını hissetti, bugüne kadar yazının sahibinin
kim olduğunu öğrenemedi. Fakat zaman geçtikçe, o sözcüklerin güvenilirliğine
daha da ikna oldu.
Yazının bir
kısmında şöyle şeyler söylendiğini hatırlıyor, “Diğer insanların ihtiyaçlarını
karşılamak için elimden gelen en büyük çabayı verdiğim söylenmişti; bu gruba
katılmak istediğim söylenmişti, Zhang Yixing’in iyi biri olduğu ama insanlara
tuhaf hissettirdiği söylenmişti.”
“Şu anda hayatı
biraz daha rahat yaşamak istiyorum. Diğer insanlar benim rol yaptığımı, sahte
olduğumu söylüyorlar. Evet, ben hiçbir zaman rol yapmıyorum demedim, sahte
olmadığımı söylemedim. Şimdi size açık yüreklilikle tüm düşüncelerimi
söylüyorum. Dünyada gerçek iyiliğin ve güzelliğin var olduğuna inanıyorum fakat
aynı zamanda diğer insanların mükemmeliyet için söylediklerini yerine
getirmedim, şimdiye dek herkese en kusurlu yanımı göstermeye istekli oldum.”
En çok korktuğu
değişim sorulduğunda, şöyle diyor:
“Hayranların beni
terk etmesi. Fakat aynı zamanda biliyorum ki bir gün gidecekler.” Zhang Yixing güvendiği savunma mekanizmasının son katını da
koparıp atıyor, “Bencilim. Çok bencilim. Umarım hayranlarım beni bırakmazlar.
Tekrarlamak istemiyorum, neden isteyeyim ki? Ben hâlâ sıkı çalışıyorum,
hayallerime henüz erişmedim.”
Mücadele
verirken; dünyanın her köşesini fethedip farklı mucizevi şeyler yaparken
hayranların kendisine eşlik etmelerine olanak tanımak istediğini söylüyor.
“Belki de diğer
insanlar Zhang Yixing’in bunu yapamayacağını düşünüyorlar fakat yapabilirim.
Dünyaya göstermek istiyorum; bir zamanlar bana inanmayan dünyaya başarılar
üretebileceğimi, sonuçlar elde edebileceğimi göstermek istiyorum.”
Peki Zhang Yixing
tam olarak neyin peşinde koşuyor?
Yixing: Bir
hayalin peşinde koşuyorum.
“Bu hayal seni
terk edecek mi?”
Yixing: Aslında
bu zaten var olmayan bir şey.
“Var, göremiyor
musun?”
Yixing:
Göremiyorum, yalnızca peşinden gitmek istediğimi, yakalamak istediğimi
biliyorum. Bir gün Grammy sahnesinde durup M-pop performansı sergilemeyi
diliyorum.
Kendisi hakkında
en nefret ettiği şeyin kendinden emin olmaması olduğunu söylüyor, kendisi
hakkında en çok sevdiği şey ise sıkı çalışıyor olması. Zhang Yixing bugüne dek
kendisiyle uzlaşmadı, bedeninin içinde iki Zhang Yixing kavga ediyor. Düşünme
şekli 20 yıldan fazla bir zaman içerisinde oluştu ve hapsolmuş benliği ilk anda
paramparça olacak şeyler değil. Neyse ki, kuşatmadan kurtulmak isteyişinin
sinyalleri ortaya çıkıyor.
Fotoğraf çekimi, dar bir sokakta yer alan üç katlı ufak
bir binada gerçekleşiyor. Güneş ışıkları avlunun çatısına vuruyor, sıcak ve
sakin bir hava hakim. Işık hüzmeleri Zhang Yixing’in ve manken Tatum
Marchetti’nin yüzünde parıldıyor. İkili bu ışıktan etkilenmiş görünüyor, sıcak
ve huzurlu gülümseme sunuyorlar.
Pekin’de kış güneşli olabilir ancak hava yine
de soğuk, soğuk rüzgarlar yüzünden Zhang Yixing titremek üzere. Üşümediğini
söylüyor, yine de çekim aralarında personelinin yanına koşarak mankenin üzerine
daha fazla kıyafet örtmesine yardımcı oluyor. Sıcacık bir yüreği olan bu adamın
nazik yanını görüyoruz.
Çekim için ilhamı <The Boy Who Could Fly>
filminden edindik, film aşk ve hayal gücü ile dolu unsurlara sahipti.
Kıyafetlerdeki renk çatışmaları her fotoğrafın güçlü bir görsel etki
bırakmasını sağlıyor.
Daha önce birlikte hiç çalışmamış olan bu iki insan,
çekim boyunca beklenmedik şekilde rahatlar ve kendilerini çekime kaptırmış
durumdalar. Beyaz güvercinler ara sıra çatının üzerinden uçuyorlar,
fotoğrafçının elindeki kamera çekim yapmaya son vermiyor, her şey uyumlu ve
güzel görünüyor.
Yeni Yıl – Yeni Zhang Yixing
Zhang Yixing’in her zaman sahip olmayı
istediğini vurguladığı imaj yönetim yeniliği ne tür bir yenilik?
Soru: Şu anda pek çok kimliğe sahipsin. Şarkıcı, aktör, sunuculuğa da
el attın, farklı geçişlerde fiziksel görünümünü farklı kimliklerinle nasıl
eşleştiriyorsun?
Yixing: Fiziksel görünüm
konusunda stilistime güveniyorum. Onlarla kendim de konuşuyorum ama kendi
alanlarında uzman kişiler hepsi, benden çok daha kabiliyetliler. Kendim yapsam
bir toka alır saçımı en tepeden tuttururum. Ne kadar da mutluluk verici~
Soru: En çok hangi durumdaki hangi imajını seviyorsun?
Yixing: Aslında, bana göre sergilenen tüm bu imajlar
benim. Genellikle insanların, “Aslında böyle görünüyorsun, şöyle görünüyorsun.”
dediğini duyuyorum. Fakat esasen hiç kimse bir insanın nasıl olduğunu
tanımlayamaz, herkesin çok boyutlu yönleri vardır, çok boyutlu imajları vardır.
Bu yüzden birinin tam olarak nasıl olduğunu söylemenin kolay olmadığını
düşünüyorum.
Soru: Ama terazi burcu genelde fiziksel görünümünde çok beklenti içinde
olur, sen öyle misin?
Yixing: Evet, fazla
bakımsız olmadığım sürece böyle hissediyorum. Bu iyi. Örneğin, dışarı çıkmadan
önce duş almamak gerçekten de insanları hayal kırıklığına uğratıyor.
Soru: Daha önceki bir röportajında, “yenilikten” söz etmiştin. Yeni
yılda fiziksel görünümünde ne tür yenilikler olacak?
Yixing: Fiziksel değişimlerin
yenilik olarak adlandırılmadığını düşünüyorum. Misal, saçınızın rengini
değiştirmeniz ya da makyaj yapmanız. Esasen bu karakterim ve kişiliğim
hakkında. Çünkü 6 yaşımda TV dizisinde çıkış yaptığımdan bu yana, şu anda
27’yim yakında 28 yaşında olacağım, hayat çevrem epey sıkıcı oldu. Her gün
yalnızca iş var, hiç dinlenme yok. Şu anda hayatın nasıl olduğunu hissetmek,
dışarı çıkıp eğlenmek ve etrafa bir göz atmak istiyorum. (Şarkı söylüyor:
Dışarıdaki dünya muhteşem.) Bambaşka bir Zhang Yixing olmak istiyorum.
Geçtiğimiz 20+ yıl boyunca daha önce hiç olmadığım bir Zhang Yixing olmak
istiyorum.
Soru: Yani kendini özgür bırakmaya hazırsın öyle mi?
Yixing: Aiy, evet. Bu
ifadeyi seviyorum. “Kendimi özgür bırakıyorum” dediğimden beri stüdyomun küçük
sekreterleri yerlerinde duramıyorlar. Onları orada burada meşgul görüyorum.
Soru: Cilt bakımından konuşalım biraz da. Yeni yılda cilt bakımı
konusunda planların var mı?
Yixing: İmaj yönetim planım Biotherm Homme’un marka
yüzü olmaya devam etmek çünkü bu, benim çok sevdiğim bir cilt bakım markası. 11
yıldır kullanıyorum, bu gerçekten kader işi.
Soru: Bu markayla nasıl iletişime geçtin öyleyse?
Yixing: Takeshi Kaneshiro’nun yer aldığı büyük
Biotherm Homme reklamını gördüğümde büyük bir mağazaydım ama onun ne olduğunu
bilmiyordum. Sonra, yeni yıl esnasında elime geçen paraları kullanarak yeşil
renkli bir yüz temizleyicisi aldım. Her kullanımda azıcık sıkardım çünkü çok
pahalı olduğunu düşünmüştüm ve kalbim acımıştı.
Soru: 11 yıl sonra bu markanın yüzü olacağını hiç düşünmemiş miydin?
Yixing: Daha önce hiç aklımın ucundan geçmeyen çok
fazla şey var.
Soru: Şu anda her gün cilt bakımına ne kadar vakit ayırıyorsun?
Yixing: Fazla değil,
5-10 dakika.
Soru: Ne tür cilt bakım ürünleri kullanıyorsun?
Yixing: Cildim kurumaya
eğilimli ama bazen de yağlanması kolay oluyor. Cildimin durumu iyi değil
sıklıkla büyük stres altında olmaktan kaynaklanıyor. Her zaman Biotherm
Homme’un Aquapower serisini kullanıyorum. İçinde her şey var, cildime uyuyor ve
oldukça basit. Temizleyicisi güzel temizliyor, jeli ferah ve nemlendirici.
Soru: Vücut yönetiminden söz edelim. Sanatçıların vücut yönetimi
konusunda çok sıkı olduğunu düşünüyorum.
Yixing: Bir sanatçı
olduktan sonra sık sık “Neden?” diye sormak istedim. Mesela bir şey yemek
istediğimde şişmanlamaktan korkuyorum ve bunu yapamıyorum. Görüyorsunuz,
hayranlarım “Yixing, çok zayıfsın, daha fazla ye.” diyorlar. Biraz fazla
yedikten sonra, “Zhang Yixing şişmanlamışsın!” diyorlar. Böyle zamanlarda durum
çok ilginç oluyor. Ne yapmamı istiyorlar?
Soru: Bu mesleği seçtikten sonra böyle oluyor, şu anda egzersiz yapıyor
musun?
Yixing: Egzersiz zamanı
geldiğinde yapıyorum. Bazen buna vakit olmasa dahi yapıyorum. Yediklerimi
içtiklerimi kontrol etmekten başka şansım yok.
Soru: Son soru, birçok sanatçı kendi adları altında güzellik ürünleri
yayınladılar. Sen tasarlayabilecek olsaydın, nasıl olmasını isterdin?
Yixing: Cilt bakım
ürünlerine bulaşmam diye düşünüyorum. Öncelikle işin “Sanatçı” kısmını doğru
yapmalıyım. Herkesin kendi kaderi olduğuna inanıyorum. Eğer Tanrı sizi bunu
yapmanız için gönderdiyse önce bu yolu yürüyün, ne kadar iyi gittiğinizi bir
görün. Cilt bakım ürünleri konusunda Biotherm Homme kullanmaya devam edeceğim.
Onları kendim tasarlayacak olsam anlayamam.
[Lütfen çevirilerimizi kaynak belirtmeden kullanmayınız. Teşekkürler]
İngilizce Çeviri: Eternallyixing
Türkçe Çeviri: Mira
Yorumlar
Yorum Gönder