Ana içeriğe atla

[SOHBET] Lay Zhang - LifeWeek Sohbeti


Merhaba, LifeWeek okuyucuları. Ben yakın zamanda <I'm Not Well/我不好> şarkısını yayınlayan şarkıcı, müzisyen Zhang Yixing.

Şu anda Los Angeles'tayım, uzun bir çekim gününü daha yeni sonlandırdım. On beş saatlik zaman farkı ve LifeWeek'in davetiyle size aklımdaki "idol" kelimesi hakkındaki bazı kişisel görüşlerimi aktarmak istiyorum. Bunların doğru olması şart değil ve bu sözcüğü yeniden tanımlıyor değilim. Bunu yalnızca iki arkadaş arasında kendi tecrübelerinden yola çıkılarak yapılan sıradan bir sohbet olarak görün.

Doğrusu biz "idol" kelimesi hakkında bilhassa derin bir izlenime sahip olan ve bu kelimeden etkilenen ilk jenerasyon olabiliriz. Okul zamanlarında hiç Jay Chou, Lin Junjie, Leehom Wang dinlememiş olan 90lı var mı? Kimin walkman ve mp3 çalarında  Zhang Huimei, Stefanie Sun ve diğer kıdemlilerin şarkıları yoktu ki? Geriye baktığımda, zor ve sinir bozucu olsa da bizim jenerasyonun okul zamanları harikaydı. 

Çin müziğinin 21. yüzyılın ilk on yılında kaldığı söylendi. Biz o on yılda büyüyen ve o on yıldan etkilenen insanlarız. İdoller ve idol çağı hakkında daima kendi tercihlerimiz var. Ben 24 yaşındayken, bir ödül töreninin sonunda hayalimin Çin müziğinin dünyaya tanıtılmasında öncülük etmek olduğunu söylemiştim. O zaman, bunu söylediğimde çok...Çok gururlanmıştım. Daha sonra bu sözlerim hedef gösterilerek yıllarca öz farkındalığım olmadığı söylendi. Ama şimdi  düşünüyorum da hiçbir pişmanlığım yok. 

Tanrıların savaşını (en iyi şarkıcıları) gördüğünüzde o zamanlar idollerin gerçekten de idol olduklarını, o zamanı ve dünyayı kendi yöntemleriyle etkilediklerini görüyorsunuz. Onları görüp imrenmekte bir yanlış yok. Ben  daima başaramasam bile bu hedefe yaklaşmak için elimden geleni yapmak istediğimi düşündüm. Bence "idol" eğlence anlamının ötesine geçebilir aynı zamanda daha geniş bir dünyaya ve daha ileri zamanlara erişebilir. İdolün bendeki etkisi bu. 

17 yaşında üstünde kendi çizimlerimin olduğu okul kıyafetlerini giyip okul çantası taşıyan ben, Uluslararası başkent Çangşa'dan Seul'e stajyer olmaya gittim. O zaman bana bir idol olmayı hayal edip etmediğimi sormuş olsaydınız kesinlikle evet derdim. Nihayetinde çok iyi olduğumu ya da başarabileceğimi düşünmüş olmasaydım stajyer olmak için bu kadar şeyi riske atmaya cesaret etmezdim. O birkaç yıllık stajyerlik gerçekten (çok zordu). Annemin cesaretine ve benim çılgınca hayal kurma yürekliliğime hayranım. 

O zamanlar hatırladığım kadarıyla bir gün bugünkü gibi bir idol olacağımı, idol olsam nasıl olacağını açıkça resmetmemiştim. Benden önce çıkış yapan yıldızlara imrenirdim. Kendi ışıklı panoları, renkli okyanusları harika sahne performansları vardı. Her zaman çıkış yapma olasılığımın nispeten zayıf olduğunu düşünürdüm. Çıkış yapabilecek miyim bilmiyordum. Ara sıra bunları hayal ettiğimde bile bu hayalin çok kötü şekilde paramparça olacağından korkardım. Mesela, bir gün yaptığım şarkıları dinlemeye istekli olan hayranlarımın olması ve tanınmak gibi hayaller... O zamanlar idol kelimesi bana çok uzak gelirdi. Diğer insanların kolayca eriştiği ama benim için uzak bir hayaldi. 

On yıl göz açıp kapayıncaya kadar geçti. Bu yıl Şangay, Çongçing, Nankin, Pekin ve Tayland'da kendi konserlerimi verdim. Nihayet hayranlarımla buluşup bana ait olan ışıklı panoları ve hayran desteklerini gördüm. Nihayet kendi gemime ve kendi sahneme sahip oldum. Bu gemi hayalimi, zamanı ve daha fazlasını temsil ediyor. Bu yolundan dönmeyen büyük bir gemi.

Ben sahnedeyken her yerden beni dinlemeye gelen hayranlara baktığımda "idol" kelimesi hakkında yeni bir anlayış kazandım. Çok ağır, çok fazla anlam ve sorumluluk barındıran bir kelime. Bu insanlar sizi uzak bir mesafeden  sevip izliyorlar. Onlara bir hayal, bir hedef kazandırıyorsunuz. Bir rol model haline geliyorsunuz; yaptıklarınız ve söyledikleriniz bu gençlerin ruhlarına belli ölçüde etki ediyor. Tıpkı benim idolümün yıllar önce bana etki etmesi gibi, sizin idolünüz de size etki etmiş oluyor. İnsanların tavırları ve hayatları üzerindeki bu etki internet ve sosyal medyayla beraber daha da büyümüş durumda.

Bazen sevilmeye, takip edilmeye ve kendisinden bir şeyler öğrenilmeye değer biri olup olmadığımdan emin olamayarak kaygılanıyorum. Bana doğru ve etkili bir biçimde ilham olan o idoller gibi ben de hayranlarım ya da beni sevenler üzerinde aynı etkiye sahip olabilir miyim bilemiyorum. Görüyorsunuz ya, idoller yalnızca popüler olan, ün trafiği yaşayan ve etrafında insan kalabalığı olan şatafatlı fenomenler değiller. Bizler başkalarından etkilenen ve başkalarını etkileme şerefine sahip olan genç insanlarız. Bu yüzden daha gergin ve yük altında hissediyorum. Yeterince iyi olmadığımdan korkuyorum. "Büyük güçler beraberinde büyük sorumluluklar getirir." Hep duyduğumuz şey bu değil mi? Umarım ben bunu güzelce ya da en azından doğru şekilde yapabilirim. 

On yıl geçti, idolüm hâlâ çağın idolü. Ben de beklenmedik bir şekilde başkalarının idolü oldum. Bu yüzden çok onurlanmış ve şanslı hissediyorum. "İdol" kelimesi zamanla yakından bağlantılı, yeni idolleri seven yeni gençler daima olacaktır. Her idol jenerasyonu idolleri etkileyecektir, her genç jenerasyon aslında kendilerinin idolleridir.

Açıkçası yakın zamanda <I'm Not Well/我不好> isimli yeni bir şarkı yayınladım. Nadiren denediğim bu yavaş tempolu şarkının sözlerini yazması için Li Ronghao ile işbirliği yaptım. Bugün bile hâlâ şarkı yazıyor ve beste yapıyorum. Yeterince güç kazanmak ve Çin popu bayrağını idollerimden devralmak için durmaksızın bir şeyler öğreniyor ve sıkı çalışıyorum. Bir yıl yetmezse beş yıl harcarım, beş yıl yetmezse on yıl ya da daha fazlasını...Söylemek istediğim şu ki, idol olmak yaşla, popülariteyle ya da o kişinin kim olduğuyla alakalı değil. İdol olmak daha çok miras bırakılabilen bir etki, bir güçtür. 

Umarım  varlığımız dünyaya ufacık da olsa iyi bir değişiklik kazandırabilir. Umarım hepimiz idollerimiz gibi oluruz ve umarım kendi idollerimiz hâline gelebiliriz. Teşekkürler. 

⟹ Lütfen çevirilerimizi kaynak belirtmeden kullanmayınız. Teşekkürler. ⟸

Çeviri: Mira @Layixingturkey
Trans cr: kakamonx, XtweetTRANS

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

[PROGRAM ÇEVİRİ] Idol Producer 1. Sezon Tüm Bölümleri

Idol Producer 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1

Zhang Yixing'in Geçmişine Biraz Göz Atmaya Ne Dersiniz?

Anlatımlar 2005'ten bu yana Yixing'in sadık hayranı olan Tang Tang isimli bir kıza ait. Lay 2005 yılında Çin'de Star Academy programında yer aldığı sıralarda kendi baidu forumuna sahipti. Bu kişi, forumu onca yıl boyunca yöneten hayran. Hayranlarıyla buluşmada: Lay ile birkaç kez buluştuk. Onlardan biri gerçekten sıcak bir gündü fakat akşam fazlasıyla rüzgarlı oldu.  Arkadaşımla ben epey gergindik ama Lay gerçekten uyumlu, sıcakkanlı ve arkadaş canlısıydı tüm o zaman boyunca gülümsedi. Oturdu ve bizimle bir süre arkadaş gibi sohbet etti, hiç de gösterişli bir tavır sergilemedi. Üstelik bizim ricamız üzerine gitar çaldı ve dans etti. Arkadaşım Changshalı olmadığından ona çevreyi göstermeye gidecektik, dışarı çıktığımızda havanın iyice soğuduğunu farkettik. (kısa kollu giyiyordum) Lay bize baktı ve ''Bugün rüzgar çok kuvvetli. TangTang (hayran) kısa kollu giymiş neden sana çevreyi daha sonra göstermiyoruz, hadi içeri girelim. Sizinle biraz daha sohbet edeceği

[PROGRAM ÇEVİRİ] Go Fighting Bölümleri

Go Fighting 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 11. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık