Ana içeriğe atla

[RÖPORTAJ] Esquire Çin 2019 Ağustos - Lay Zhang Röportajı



"Efsanevi bir grupta" çıkış yapma fırsatına erişen fakat akabindeki aylarda ve yıllarda hayallerinin gerçekleşmesine set koyan, "trafik yıldızı" şöhretine meydan okumak için durmaksızın ortalama bir insandan daha sıkı çalışan bir birey.

Dönemi ona en cömert hediyeyi verdi ancak bu hediye gizlice beraberinde ödenmesi gereken bir bedel getirdi.

19 Temmuz 2019'da akşam saat 23:00'de birdenbire Zhang Yixing'in röportaj verebileceği konusunda bilgilendirildik.

O zaman Zhang Yixing, The Grand Line konser turunun Nankin ayağının provalarını yeni bitirmişti ve bir sohbet için biraz zaman ayırabilecekti. Röportajdan önceki dört saat boyunca, sahnede prova yaptı ve ondan önceki dört saat boyunca sette Esquire dijital kapak çekimlerinin tamamlanması için coşkuyla işbirliği yapıyordu.

Editör daha sonra bana, bir önceki gün gece yarısına doğru bir haber aldıklarını söyledi. Zhang Yixing kıyafet ayarlama bölümü için bizzat gelmek istediğini bildirmiş. Ünlüler için bu, bizzat ilgilenmeleri gerekmeyen kendi modelleri vasıtasıyla ilgilendikleri bir durum. Kıyafet ayarlama işinden sonra saat çoktan gece bir olmuş ve provalar için bekleyen iş arkadaşları bir süre boyunca kenarda oyalanmışlar. Bazı koreografi detayları için gecelemesi gerekmiş. Sonraki gün dergi çekimi setinde editör, tesadüf eseri Zhang Yixing'in mola esnasında iş arkadaşlarına, "Ben iki gündür boks pratiği yapmadım mı?" dediğini işitmiş.

"Onun dinlenmeye ihtiyacı olmuyor mu?" Bu durum yavaş yavaş, etrafında olan ama onu iyi tanımayan insanların yaşadığı kafa karışıklıklarından biri hâline geldi.

Zhang Yixing yanımda bir koltukta otururken kendisiyle alay edercesine neşeli bir tavırla, "Ben daha çok, yorucu bir şekilde yaşıyorum." dedi.

Bir buçuk saatlik sohbetimizde toplamda yedi doğaçlama şarkı mırıldandı. Hepsi de konuştuğumuz şeylerle alakalıydı ya da aralardaki zararsız sessizliği doldurmak içindi. Ufak duraksamalar yaşadığımda derhal sessizliği doldurdu ve "En çok ortamın birdenbire sessizleşmesinden korkarım." diye şarkı mırıldandı. (Ç/N: Mayday - Suddenly Missing You şarkısının sözleri) Herkes güldü. Çok mutluydu.

Onu sahnede konser provaları esnasında ışığı, sahneyi, müziği, dansı ve her bir performans için kamera yerlerini ayarlarken gördüm. Her kararı sakinlikle ve sebatla verdi, bu yüzden ona "Bireyselliğin gücüne mi inanırsın yoksa bir takımın müşterek gücüne mi?" diye sordum. O, "Müşterek güç daha kuvvetli!" dedi. Daha sonra ağırbaşlı bir şekilde, "Birlikten kuvvet doğar" şarkısını söyledi. (Ç/N: Çin'in vatansever şarkılarından biri) 

Röportajımın akışını bozdun, soğukkanlılığımı kaybettim diye şakalaştım. "Tümüyle Kafası Karışık" şarkısını daha önce duymuş muydunuz? Aslında bunu söylemek için hazırlanmıştım. (Ç/N: Popüler kanto pop sanatçısı Janice Vidal'ın bir şarkısı)

Daha sonra nihayet onun ritmine biraz ayak uydurdum ama sohbetimiz başka bir engelle karşılaştı. Bu engel de onun maskesiydi. Sözlerini kılıfına uydurmak için teknikler kullanmadı, lafı dolandırmadı. Aksine bana doğrudan şu anki benliğinin pek çok soruya geçmişteki gibi doğrudan cevap veremeyeceğini söyledi. Çünkü başkalarının sözlerini yanlış yorumlaması daha sık yaşanan bir durum hâline gelmişti. O da bunu kabullenmesi zor bir durum olarak görüyor ve bu sebeple en iyisinin sessiz kalmak olduğunu düşünüyordu.

"Şu anda söylediğim her cümleyi kalbimde 120 kez değerlendirmem gerekiyor. Söylemeli miyim? Söyleme. Şu kısma kadar söyle. Dur. Geri al. Söylemeli miyim? Dur, geri al. Zihnimde daima bunlar dolanıyor."

Gözleri samimiyet doluydu öyle ki oradan en ücra düşüncelerinizi bile görebilirdiniz. Benden özür dileyerek belki de şu anda doğru zaman değildir dedi. "Yanlış zamanda geldiniz. Ama gelecekte bir gün, her bir açıdan belli bir noktaya erişebildiğim zaman sizinle kesinlikle tekrar, başka bir röportaj yapacağım. O zaman geldiğinde sizinle zihnimi özgür bırakarak, daha az düzenleme yaparak konuşacağım. Şu anki benliğim, gerçekten henüz o noktada değil. Size doğruyu söylüyorum gerçekten o noktaya ulaşamıyorum."

"O zaman ne zaman gelecek?" diye sordum.

"Farklı sonuçlar ortaya koyduğum zaman." dedi.

Birdenbire bu konser turuna neden "The Grand Line" adını koyduğunu anladım. Denizdeki bazı insanlar kaybolmuş, korku dolu ve yaslanacak hiçbir şeyleri olmadığını hissedebilirler. Ama bazıları kararlılıkla yelken açarlar, başlarını rüzgara karşı dik tutup gemisinin ucunda dururlar.

Esquire: Mask şarkısının açılış kısmının sözleri, "Kavşakta başımı tevazu ile eğiyorum. Kırmızı ışık, yeşil ok sağa gitmemi istiyor. Başımı eğik tutmaya devam ediyorum. Dört yön de sisle sarılı. Bir uçurumun kıyısındayım. Kalbim verdiği karara haykırıyor." şeklinde. Bunlar senin içten içe düşündüklerinin bir tasviri mi?

Zhang Yixing: Bir nevi öyle. Bana göre o dönem, hayatımdaki bir kavşak/dönüm noktasıydı. Birçok cevabı olan bir sürü soru vardı. "Sola dön ya da düz git" gibi şeyler yoktu. Hiç yoktu, bir kavşağın tam ortasındaydım.

Esquire: İnsanlar kendilerini nasıl bir kavşağın ortasında bulurlar?

Zhang Yixing: Bu adeta siz doğar doğmaz oluyor. Bunu daha önce hiç düşünmüş müydünüz? Bir çıkmaza düşme durumunu tasvir etmek istiyorum. "Dört yön de sisle sarılı. Bir uçurumun kıyısındayım. Kalbim verdiği karara haykırıyor." çünkü o yön, aslında gitmek istediğim yön değil.

Esquire: Bu 2-3 yılda daha keskin* olduğunu düşünüyor musun? (Ç/N: Kendini geliştiren ve her geçen gün daha da etkileyici olan anlamında)

Zhang Yixing: Ben hep keskindim sadece siz görmüyordunuz. Provayı izlediniz, sizce de çok ilgi çekici değil miydi? (Esquire: Evet, öyleydi.) Doğru. Benim konserim bu sihri taşıyor. Şarkılarımı ister dinleyin ister dinlemeyin, eğer gelip konserime katılırsanız, "Hey, bu çok ilgi çekici!" diye düşüneceksiniz.

Esquire: Kendine ve dünyaya karşı şu anda sahip olduğun hoşnutsuzluklar ya da şüpheler nelerdir?

Zhang Yixing: Bu konuşulması zor bir konu.

Esquire: Söylemesi mi zor yoksa söylemek mi istemiyorsun?

Zhang Yixing: Sadece söylemek istemiyorum değil söylemesi de zor. Şu ana dek ifade ettiğim hiçbir şeyden pişmanlık duymadım. Her seferinde samimiydim. Ama diğer insanların sözlerimi yanlış yorumlamalarından sonra konuşmamın gittikçe zorlaştığının farkına vardım. Ben aslında yüksek bir duygusal zekaya sahip değilim. Kusursuz bir şekilde konuşmak, güzel konuşmak, ben bunları yapamıyorum. Belki de en kolay yol, duygusal zekamı geliştirmek için sıkı çalışmaktır.

Esquire: Bir insanın yalan söylemesiyle bir şey gizliyor olmasının ayrımını yapabiliyor musun?

Zhang Yixing: Ben mi? Yapamıyorum. Bazen anlayabiliyorum ama herkes gerçeği anladığınız zaman söylemeyin diyor. Fakat ben anladığım zaman genellikle konuşan tipte biriyim. Çok ciddi bir durum söz konusuysa söylemem. (Ç/N: Burada kastedilen bir kişinin bilmediğiniz çeşitli sebeplerden dolayı yalan söylüyor olabileceği bir durum)

Esquire: Müzik yalan söyler mi?

Zhang Yixing: Hayır. Herkesin müziği muhtemelen kendilerinden büyük bir parçayı temsil ediyor. Müzik yalan söyleyemez. Müziğin kendine has bir tutumu, bir ifadesi vardır ve müzik bir şeyleri tasvir edebilir.

Esquire: Müzik üretirken neyi arıyorsun?

Zhang Yixing: Halkın temel müzik dinleme duygusunu tatmin etmeyi umuyorum. Örneğin, bazı şarkıları anlayamıyorsanız bu kulağa hoş gelmediği anlamını taşır. Umarım birileri benim şarkılarımı dinlediklerinde sonuna kadar dinlerler ya da şarkılarımdan birini dinlerken fena olmadığını düşünürler. Böyle düşünmeleri yeterli.

Esquire: Go Fighting'in eski yönetmeni Yan Min, bir keresinde 90lardan sonra doğan ünlüler arasında senin yüksek ihtimalle dünyayı değiştirebilecek biri olduğunu ve müzik üretim sürecinin nasıl işlediğini en iyi anlayan müzisyen olduğunu söyledi. Dünyayı değiştirmek istiyor musun?

Zhang Yixing: Değiştiremem. Çünkü kaldıracım yok. Ben hep bir kaldıraç bulup dünyayı yerinden oynatmayı umut ediyorum. Kaldıraç birkaç büyük parçaya bölünmüş durumda, tam olarak dört parça. Birincisi takım, ikincisi kaynak, üçüncüsü zaman, dördüncüsü hedef. Bir şeyi kaldırmak istiyorsanız kendinize yalnızca yavaş yavaş genişletilme izni verebilirsiniz. Genişlik, uzunluk, derinlik, gücünüzü yükseltmek, altyapınızı mükemmelleştirmek, tüm bunları bir araya toplamak...Bunlar üzerinde düşünüp durduğum şeyler ama şu ana dek hâlâ açıkça anlayabilmiş değilim.

(Ç/N: Yixing burada Arşimet'in ünlü sözüne atıfta bulunuyor: "Bana yeterince uzun bir kaldıraç ve sağlam bir dayanak noktası verin dünyayı yerinden oynatayım.")

Esquire: Hayatında sık sık suçluluk duygusu sancıları yaşıyor musun? Örneğin, telefonunla oynayarak biraz fazla zaman harcadığında ya da biraz rahatladığında kendine sitem ediyor musun?

Zhang Yixing: Evet, ediyorum. Gerçekten kendime sitem etmeye gerek olmadığını, biraz rahatlayabileceğimi söylemek istiyorum. Ama onun (Ç/N: kendisini kastediyor) beni suçlaması gerek, ne yapalım ah. İçimde iki ejderham var; biri melek gibi diğeri ise şeytani. Sık sık birbirleriyle konuşuyorlar. Çin'e yeni döndüğüm sıralarda her ikisi de daha sık ve daha güçlü ortaya çıkmaya başladılar. Gerçekten çok güçlü. Sizi korkutuyor, gözlerinizi kapadığınızda rüyalarınızda onları her tür şekilde görüyorsunuz. Bu garip mi? Ben de çok garip olduğunu düşünüyorum. Ama uzun zamandır içimde birbirleriyle konuşmuyorlar.

Esquire: Sen müzik üretirken de ortaya çıkıyorlar mı?

Zhang Yixing: Hayır.

Esquire: Onların en çok hangi sözlerini dinledin? Mesela her durum için bir şeyler söylüyorlar mı?

Zhang Yixing: Melek olanı biraz daha fazla dinliyorum.

Esquire: Sen daha çok melek misin yoksa şeytan mı?

Zhang Yixing: Bilmiyorum ama içimde kesinlikle bir şeytan var. Size çok açık bir şekilde söylüyorum, kesinlikle var.

Esquire: Bir şeylerin seni kısıtladığını düşünüyor musun?

Zhang Yixing: Trendlerin kısıtladığını düşünüyorum. Çünkü siz popüler birisiniz diye insanlar şarkılarınızı dinlemiyorlar, sizin kesinlikle iyi olmadığınızı düşünüyorlar. Ama aslında benim şarkılarım çok iyi.

Esquire: Çevrendeki iş arkadaşların hep, sıkı çalışmanın kalplerini sızlattığını söylüyorlar. Yıllardır seni ikna edemediler mi ya da biraz olsun değiştiremediler mi?

Zhang Yixing: Beni değiştiremezler. Bendeki inatçılık atalarımdan tüm aileye miras kalmış. Büyükannemden anneme, ondan bana, tanrım bu inatçılık...Biz gerçekten aynı ipteki çekirgeleriz, cidden. Dahası zamk gibi yapışmışız ne olursa olsun ipten ayrılamayız.

(Ç/N: Aynı durumda oldukları anlamına gelen bir Çin deyişi)

Esquire: İnatçılığın iyi bir özellik olmadığını biliyorsun, öyleyse neden değişmiyorsun?

Zhang Yixing: Eğer değişirsem ortada bir sonuç kalmaz. Ben hep iki uç noktada oluyorum; ya çok inatçı ve dediğim dedik biriyim ya da diğer insanların iki cümlesiyle onların tarafına geçerim. Yalnızca bu iki uç nokta. Nedenini ben de bilmiyorum.

Esquire: Kendini kısmen kontrol etmeyi zor mu buluyorsun?  Sıkı çalışmak ya da toplumdan uzaklaşmak söz konusu olduğunda.

Zhang Yixing: Son derece doğru, bence bu kısmı iyi dediniz. Başta bu yüzden <Lose Control> şarkısını söyledim, sık sık kontrolü kaybettiğimi hissediyorum. Duygularımın kontrolünü kaybediyorum, tepkilerimin kontrolünü kaybediyorum. Sıkı çalışmamın kontrolünü kaybediyorum, her şeyin kontrolünü kaybediyorum. İşte böyle. "İşte böyle, ne kadar aşık olursak olalım vedalaşmalıyız. Sana bir kez daha sarılayım, uzun saçlarının kokusunu içime çekeyim." (Ç/N: Power Station - Let It Be So şarkısının sözleri)

Esquire: Bir gün artık daha fazla şarkı üretemeyeceğini düşündüğün oldu mu?

Zhang Yixing: Şu anda görünen o ki biraz üretemiyorum. Ne sorunum olduğunu ben de bilmiyorum. Şu anda ruhumda bir şeyin bir parça boş olduğunun farkına vardım. Tam olarak ne yapmak istiyorum? Bu son zamanlarda üzerinde çokça düşündüğüm bir konu. Küçüklüğümden bu yana hep daha "sorunsuz" bir çocuk olmuşumdur. Bu yüzden sıkı çalışmaya devam ettiğim sürece iyi bir son olacaktır. Ben buyum.

Esquire: Üstesinden gelmeye çalıştığın pek çok şeyin, son derece zorlu engellerle kuşatılmış olsa da, büyük arzunla kıyaslanamayacağını düşünüyor musun?

Zhang Yixing: Bu sadece...Idol Producer'a katıldığım zamanı düşünüyorum da, piyasanın çok aceleci olduğunu söylemiştim. Gelen her çocuğa kaç gün stajyerlik yaptın diye sordum. Biri iki gün dedi, öbürü üç gün dedi. Yalnızca üç gün stajyerlik yapıp bu programa katılmaya mı geldin dedim. Bizim zamanımızda hepimiz neredeyse dört yıllık stajyerdik. O dönem ölçü birimimiz yıllardan oluşuyordu. Şimdi ise günlerden...Yapacak bir şey yok, şu anda her şey çok hızlı oluyor. 

Esquire: Daha bireysel olmayı mı istiyorsun yoksa toplumla uyumlu olan biri olmayı mı? 

Zhang Yixing: Buna karar vermek çok güç, bireysel olabilirsiniz ve toplumla uyumlu da olabilirsiniz. Çünkü bana göre müzik, herkese rahatlatıcı gelen bir şey olmalı. Dahası, müzik birine duygusal davranabilir ve birini iyileştirebilir, müziğin pek çok imkanı var. Bu yüzden müziğe empati ile yaklaşmak, dinleyicilerin anlam yükleyebileceği bir nokta bulabilmeniz gerek. Ama...Ben esasen çok çelişkili bir insanım. Ne demek istediğimi anlıyor musunuz? Ben sık sık kendi bıçağımı kendi zırhıma saplıyorum, hep itip çekiyorum. Son derece moda bir müzik üretmeyi de, moda olmayan bir müzik üretmeyi de biliyorum. Geniş çapta yayılacak müzik yapmayı biliyorum ama tümüyle kendimi ifade edebileceğim bir müzik yapmak istiyorum. Bu yüzden de sürekli ileri geri itip çekiyorum. 

Esquire: Boks yapmayı öğrenmeye başladın değil mi? Bir keresinde şöyle bir söz duymuştum, boks yaparken en önemli şey nasıl geri çekileceğini, yumruğunu nasıl geri çekeceğini bilmektir ancak o zaman nasıl yumruk atılacağını öğrenirsin. Şimdilerde yeni bir yumruk atmaya hazırlanıyor musun? (Ç/N: Yeni bir şeyler hazırlıyor musun anlamında imada bulunuyor)

Zhang Yixing: Hazırlanıyorum. Sadece sıradaki yumruğumu hangi yöne doğrultacağımı bulamadım. Bu, sonuçlara bağlı. Şöyle bir söz var, "Uzun bir yol atın gücünü sınar, tıpkı zamanın bir insanın kalbindekileri ortaya çıkarması gibi." Çünkü beni bütünüyle anlayabilecek birini bulmak gerçekten çok zor. 

⟹ Lütfen çevirilerimizi kaynak belirtmeden kullanmayınız. Teşekkürler. ⟸

Trans: lonlyxing
Çeviri: Mira @ Layixingturkey 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

[PROGRAM ÇEVİRİ] Idol Producer 1. Sezon Tüm Bölümleri

Idol Producer 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1

Zhang Yixing'in Geçmişine Biraz Göz Atmaya Ne Dersiniz?

Anlatımlar 2005'ten bu yana Yixing'in sadık hayranı olan Tang Tang isimli bir kıza ait. Lay 2005 yılında Çin'de Star Academy programında yer aldığı sıralarda kendi baidu forumuna sahipti. Bu kişi, forumu onca yıl boyunca yöneten hayran. Hayranlarıyla buluşmada: Lay ile birkaç kez buluştuk. Onlardan biri gerçekten sıcak bir gündü fakat akşam fazlasıyla rüzgarlı oldu.  Arkadaşımla ben epey gergindik ama Lay gerçekten uyumlu, sıcakkanlı ve arkadaş canlısıydı tüm o zaman boyunca gülümsedi. Oturdu ve bizimle bir süre arkadaş gibi sohbet etti, hiç de gösterişli bir tavır sergilemedi. Üstelik bizim ricamız üzerine gitar çaldı ve dans etti. Arkadaşım Changshalı olmadığından ona çevreyi göstermeye gidecektik, dışarı çıktığımızda havanın iyice soğuduğunu farkettik. (kısa kollu giyiyordum) Lay bize baktı ve ''Bugün rüzgar çok kuvvetli. TangTang (hayran) kısa kollu giymiş neden sana çevreyi daha sonra göstermiyoruz, hadi içeri girelim. Sizinle biraz daha sohbet edeceği

[PROGRAM ÇEVİRİ] Go Fighting Bölümleri

Go Fighting 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 11. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık