Ana içeriğe atla

[RÖPORTAJ] DAZED Mayıs 2020 Sayısı - ZYX Röportajı


Zhang Yixing | Yolda 

Zhang Yixing bir keresinde bir hayali olduğunu ama nasıl gerçekleştireceğini bilmediğini söylemişti. Bir geri sayım varmışcasına öncelikle sıkı çalışmayı düşünüyor

Röportaj sırasında kendisinin de kaygılandığını söyledi. Ve bu kaygı muhtemelen onu bu yolda ilerleten şey. O yıl ünlü Zhang Yixing'e dönüşeceğini hayal etmeden bir Weibo kimliği oluşturdu. "Sıkı çalışmanın" kendisinin sloganı haline geleceğini bilmiyordu. 

‪DAZED: Küresel salgın döneminde zamanını nasıl geçiriyordun? Bir bakıma bu sana ait olan bir zaman dilimi olarak düşünülebilir mi? ‬

‪Yixing: Evet. Bir şeyler öğrendim, ders aldım, dans ettim. Aynı zamanda maske bulmaya çalıştım (Ç/N: Maske stokları tükenince başka yerlerden getirtip bağışladığı maskelerden söz ediyor) ve müzik yaptım‬. 

DAZED: Geçen yıl ilk solo konser turun Grandline’ı gerçekleştirdin. 7 konseri tamamladıktan sonra neler hissettin? ‬

‪Yixing: Konserime özel konuk davet etmedim, baştan sona yirmi bir şarkı söyleyip dans ettim, neredeyse hiç dinlenmedim. Aralarda konuşma kesitleri vardı ama konserime gelenlerin konuşmamı dinlemeye gelmediklerini düşündüm bu yüzden konuşmayı çabucak bitirip şarkı söylemeye giriştim. Sonrasında hayranlar benimle daha fazla sohbet etmek istediklerini söylediler. Bu yüzden gelecek konserimde bazı düzeltmeler yapacağım. 

‪Sahnede dans edip şarkı söylerken kulak içi monitörümü takıyorum bu yüzden sahnenin aşağısında neler olduğunu gerçekten duyamıyorum. Ama hayranların benim için hazırladığı destekler, ışıklı okyanus, sloganlar...Hepsi beni çok duygulandırdı. Sanırım hayatımdaki en büyük pişmanlıklardan biri kendi konserimi canlı izleyip o atmosferi herkesle beraber tecrübe edememek olacak. Her performansım sayısız titiz pratiğin bir sonucu dolayısıyla bunu kendim de hissedebilmek isterdim. Bu benim en büyük pişmanlığım. Umarım gelecekte sanal gerçekliği kullanarak kendi konserime katılabilirim. Sizler gerçekten konserime gelmelisiniz.

DAZED: Bir sonraki solo konserin ne zaman olacak?

‪Yixing: Şu anda belli değil. Bu küresel salgın sırasında herkesin güvende olmasını umuyorum. Özellikle de kahraman sağlık personellerinin ve askerlerin sağ salim olmalarını ümit ediyorum. 


DAZED: Küresel salgın yüzünden herhangi bir işini ertelediğin ya da askıya aldığın oldu mu? Bu yıl için asıl planların nelerdi?

‪Yixing: Aslen bu yılın haziran ayında Los Angeles'ta Virgin Müzik Festivali'ne katılmam gerekiyordu. Tüm sıkıntılardan sonra nihayet "Lay Zhang" ismi uluslararası sahnede yerini alacaktı ama küresel salgın başladı. 

Festivalin ardından bir konser turu olması planlanıyordu, yeni albümümü de o sıralarda yayınlayacaktım. Uluslararası sahnede Çince şarkılar söyleyebilirdim. Şarkılardan birinin tümüyle Çangşa ağzıyla söylenen bir versiyonu var, onu uluslararası sahnede söyleme düşüncesi bile çok havalı. 

DAZED: Şu anda hazırladığın dördüncü albümünde müzik tarzı bakımından teşebbüs ettiğin yeni şeyler nelerdir?

‪Yixing: Aslında ben hep "M-POP" yaptığımı söyledim. M karışık (mixed) demek, bir füzyon anlamına geliyor. Yalnızca farklı diller barındırmasına gönderme yapmıyor. Yeni albümümde Çin'in eski efsanelerini, tarihten hikayeleri, geleneksel totemleri, Guzheng, Hulusi ve diğer Çin'e özgü enstrümanları harmanladım. Sözüm ona "Çin-tarzı" yalnızca aranjmandan ya da bir grup Çin imgelerinden ibaret değil. Çin tarzı, bir Çinli'nin etrafını çevreleyen her şey. "İnsanlar çevrelerinin yansımasıdır." Dolayısıyla görebildiklerin, Çinli insanların dünyaya bakış açıları, durumlara yönelik tutumların...İliklerine işlemiş tüm bu şeyler bir tür kılavuzluk görevi görüyorlar. Umarım bunlar müziğimin bel kemiği olurlar. 

DAZED: Bir keresinde 'hayatı geri sayarak yaşayan biri' olduğunu söylemiştin. Otuz yaşına doğru geri sayım yaparken, bu yaşa erişmeden önce neyi başarıyla tamamlamayı umuyorsun?

‪Yixing: Aslında otuz yaş benim için bir sınırdan çok bir hatırlatma. Esasen otuzdan önce başarıyla tamamlanıp, otuzdan sonra başarıyla tamamlanamayacak bir şey yok. Bir şeyi gerçekten başarmak istiyorsanız seksen yaşında bile denemeye cesaret edersiniz. Ama otuz yaş gerçekten de bir hatırlatma. Bana "çok zamanımın kalmadığını" hatırlatıyor. Çok zamanımın kalmaması, esas olarak fiziksel yeterlilikle alakalı. On yedi yaşında dans etmekle yirmi sekiz yaşında dans etmek kesinlikle aynı olmuyor. Kıvraklık ve güç noktasında oldukça fark ediyor. Yirmi sekiz yaşında daha deneyimli, daha kabiliyetli, kendini ifade etmek için daha özgür oluyorsun. Ama zaman geçtikçe kaybettiğin şeyler daha da aşikar oluyor. Bunun bir çaresi yok. 

Bu yüzden hâlâ yapabiliyorken sahnenin tadını güzelce çıkarmak ve daha fazla (en azından bana göre) muhteşem performans sunmak istiyorum. Daha fazla şey öğrenmek için sıkı çalışıyorum, böylece gün gelir de eskisi gibi dans edemezsem arkamı dönüp anlamlı ve ilgi çekici olan başka şeyler yapabilirim. Otuz yaş benim geri sayımım değil ama her gün, hayatımın geri sayımı. Hayat çok kısa, yapmak istediğim çok şey var, yine açgözlülük ediyorum.


DAZED: Geçtiğimiz iki yılda halk tarafından ciddi ölçüde yanlış anlaşıldığından söz etmiştin. Durumun oldukça rahatlamış görünüyor. 

‪Yixing: Yalnızca şunu söyleyebilirim, kimin gençliği uçarı değil ki? Ama bu inatçılığı anlıyorum. Bir insan hayalleriyle yaşamalı. Ben kendime şöyle dedim: "Bu dünyaya gelmenin esas amacı ne? Tüm karşılaşmaların keyfini çıkarıp sonra gitmek mi? Bence bir hedefin olmalı yoksa hayatını oldukça amaçsız yaşarsın." 

2019 yılında gittikçe daha az anlaşıldığımı hissettim. Bazen şüphelerim de oldu, sıkı çalışmayı desteklemekle hata etmişim gibi düşündüm. Öyleyse herkesi evlerinde yan gelip yatmaya mı teşvik etmeliydim? Düşünceleri bir anlam taşıyor ve bir bakış açısı bulunduruyor gibi geldi, işte buna "yanlış düşünme" deniyor. Ama kendilerine bir yankı duvarı bulduklarında (düşünceleri yankılanıp halkın sesine dönüştüğünde) beni de etkiliyor. Onların haklı olduklarını, görüşlerimin çok demode olduğunu düşünüyorum. Şimdiye kadar şu söze çok hayranlık duydum, *"Tercihler çabalardan büyüktür". Ama sıkı çalışmadan edemiyorsunuz, biliyor musunuz?

Ç/N: Tercihler çabalardan büyüktür sözünün anlamı: Yanlış tercih yaptığınızda ne yaparsanız yapın sonuç doğru tercih yapmanın yanında yetersiz kalacaktır. Yanlış yönde ilerlersen sonunda tüm çabaların boşa gider.

DAZED: Daha önceki röportajlarını okudum. Senin sıklıkla başkalarına sonsuza dek genç ve tutkulu kalacak biri hissi verdiğini düşünüyorum. 

‪Yixing: Tümüyle öyle sayılmaz. "Bir erkek tüm hayatı boyunca genç kalır." Bunu neden söylüyorum? Her erkeğin kalbinde bir tutku vardır. Yaşlandıkça artık tutku barındırmadığı anlamına gelmez. Eğri oturup doğru konuşalım. Her erkek dünyayı fethetmek istemez mi? Evreni fethetmek istemez mi? Böyle bir ülkünün varlığı insanlara sonsuz motivasyon sağlıyor. 

DAZED: Hayranların dışında pek çok insan seni realite ve varyete şovlardan tanımış olabilir. Bu senin canını sıkıyor mu? İnsanların Zhang Yixing'i nasıl tanımasını istiyorsun?

Yixing: Dürüst olmak gerekirse insanların tanıdığı her bir Zhang Yixing aynı Zhang Yixing. Sadece yöntemler ve bakış açıları farklı. Bu tıpkı evde ailemizle, işte iş arkadaşlarımızla farklı olmamız gibi. Hepsi kesinlikle farklı ama bu benim bu ben değilim diyemezsiniz. Dikkatlice düşünürseniz aslında insanların gördüğü her yönünüz tümüyle gerçek. 

Daha önceleri herkese katıldığım programlar dışında esasen bir müzisyen olduğumu bildirmek istemiştim ama yaşım ilerledikçe bu meseleye çok takılmamaya başladım. Çünkü bazı insanlar varyete izlemeyi seviyorlar, bazıları film izlemeyi bazıları ise müzik dinlemeyi seviyorlar. Sizi nereden tanıdıklarının önemi yok, onlar tarafından görülmüş oluyorsunuz ve bu çok iyi bir şey. 

Ayrıca doğrusunu söyleyecek olursam yaşım ilerledikçe şunu daha çok anlıyorum. İnsanlara defalarca "ben bir müzisyenim" diye vurgulamanın bir faydası yok. Eğer müziğiniz iyiyse doğal olarak bunu duyuyorlar, dinliyorlar. Eğer duymamışlarsa o kadar da iyi değilsiniz demektir. Bu noktayı anladıktan sonra bu meseleye daha fazla canımı sıkmıyorum.


DAZED: Geçen yıl <REKNOW> isimli bir realite şov çektin. On üç gün süren bir yurt dışı seyahatini gösterdin. Bu programı çekmek nereden aklına geldi? Kafanda planlamaya nasıl başladın?

Yixing: Bunu 2017 yılında Yanmin yönetmen ile konuşmuştum. Nihayet 2019 yılında gerçekleşti. Çok mutlu oldum. Başlangıçta halk şarkıları toplamak (diğer insanların kültürlerini ve geleneklerini öğrenmek) istemiştim. Aynı zamanda uluslararası piyasaya giriş yapmak istiyordum. Bunun ön koşullardan biri, ülkenin kültürünü anlamak. Aslında ben anlamıyordum bu yüzden sorularımı yanıma alarak halk şarkıları toplamak ve oradaki kültürü hissetmek için yola çıktım. Bunu takiben ikinci sezonda diğer ülkelere kendi etnik kültürümüzü göstermek mümkün mü? 

<REKNOW> ilk sezonunun konusu yurt dışına gidip onların kültürlerini anlamaktı. Belki ikinci sezonda Çin'e göz atmak mümkün olabilir. Geleneksel sanatçıların daha eski jenerasyonu ile manevi kültürel değerlerimiz hakkında iletişim kurup yabancıların Çin kültürüne dikkatini vermesini sağlamayı umuyorum. Ama tabii bunlar yalnızca benim düşüncelerim, bunları yerine getirirken zorluklar olacaktır. Şu anki mesele yabancı seyircilerin azınlıkta olması. Acaba (bu konuda) tanıtım olmadığı için olabilir mi? Ben de çok emin değilim. Her neyse başlangıçtaki düşüncelerim böyleydi. 

DAZED: Sayısız müzik ödülü kazandın. Tüm bu ödüller içerisinde senin için en özel olanı hangisi? Sebebi nedir?‬

Yixing: Hepsi çok önemli, hepsi bana verilen onay niteliğinde, hepsi hatırlanmaya ve minnet duyulmaya değer. Ama yakın zamanda beni en çok duygulandıranı soruyorsanız muhtemelen 2019 yıl sonu TME Ödülleri. ‬

‪Xback’lerim geçmişte bir ödül etkinliğinde yalnızca sahne arkasında ödül alabildiğim için bu kez oy vererek bana en büyük onayı sunmak istediklerini söylediler. Hangi ödül töreninden söz ettiklerini hatırlamıyorum ama birdenbire çok duygulandım, kendi kendime ‘Ben böyle güzel muamele görmeyi hak edecek ne yaptım?’ diye düşündüm. ‬

‪Senin bile hatırlamadığın şeyleri hatırlamana yardım eden birileri var. Sana 1 yıl, 2 yıl, 5 yıl, 8 yıl destek veren birileri var. Ben hep hayranlarımın gücü olmak istediğimi söylüyorum. Diğer insanların sırf beni sevdikleri için onlara parmak doğrultup haklarında dedikodu yapmalarını istemiyorum. ‪Ama aslında içten içe hayranlarımın benim gücüm olduğunu biliyorum. Onlar sayesinde, en zor zamanlarımda bile, neredeyse pes etmenin eşiğine geldiğim zamanlarda bile dişimi sıkıp üstesinden geliyorum. Bu yüzden hayranların bana kazandırdığı ödülleri nerede alırsam alayım mutlu oluyorum. Ben gerçekten mutluyum. ‬


DAZED: Geçtiğimiz birkaç yılda "Oh My God", "To Be A Better Man", "The Mystic Nine", "The Founding of an Army" gibi pek çok dizi ve filmde yer aldın. Kalbinde aktör olma arzusu ne kadar büyüklükte bir yer kaplıyor?

Yixing: Aslında bu oranı hesaplayamam çünkü hayatınızdaki her seçiminize belli bir oran vermenizin mümkünatı yok. Ama oyunculuğu gittikçe daha fazla seviyorum, müziğimle çatışmıyor. 

Pek çok insan müziğimde duygu olmadığını söylüyor. Kabul ediyorum, hayatım mesleğimin kısıtlamaları sebebiyle gerçekten daha monoton ve sıkıcı. Benim yaşımdaki insanların yaptığı gibi hayatı deneyimlemenin ve dünyayı gezmenin bir yolu yok. Ama filmlerde farklı bir kimliğe sahip olabiliyorum, kendi hayatımda hiçbir zaman tecrübe edemeyeceğim pek çok olayı ve duyguyu tecrübe edebiliyorum. Bu kendi hayatımı tecrübe etmek için bir başkasının hikayesine tutunmak gibi. Bu benim için çok iyi bir antrenman, çok kıymetli ve aynı zamanda çok ilgi çekici. 

Ayrıca daha fazla dizi/filmde yer almak gibi gelecek planlarım söz konusu. Pek çok şey için hâlâ ya yapmamayı ya da iyi yapmayı diliyorum. En azından geçer not alsın. Daha fazla iyi senaryo ve iyi rol almak istiyorum. Ekranda belli bir görünme süremin olmasına ya da önemli bir rolüm olmasına gerek yok muhteşem bir rol olduğu sürece benim için yeterli.

DAZED: Geçtiğimiz iki yılda daima "kendini bulma" durumunda olduğun görülüyor. Şu ana dek aradığın cevapları bulduğunu düşünüyor musun? "Kendini bulma" fikri ne zaman filizlendi?

Yixing: Cevap bulamadım. Ama hayat bir kendini bulma yolculuğu değil midir? Aslında kendini bulma durumu büyük ölçüde 2019 yılına ait. Şu anda o kadar meşgulüm ki bu konuyu düşünmeye vaktim yok. Benim için 2020 yılı bir şeyleri tamamlamak hakkında. 

Program çekerek kendime, diğer insanların normal hayatlarını deneyimleme izni vermek doğrusu beni oldukça mutlu ediyor. Ama aslında sizi takip eden bir kamera olduğundan tam olarak gerçek hayat değil. Tanrı adildir, bir parçayı kazandım ama bana başka parçaları kaybettirdi. Kaybettiklerimle takas etmek için elde ettiklerimi kullanmak isteseydim onları geri alabilirdim diye düşünüyorum. Ama bunu yapmıyorum çünkü hâlâ gerçekleştirmem gereken hayallerim var. 

Çeviri: Mira @Layixingturkey

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

[PROGRAM ÇEVİRİ] Idol Producer 1. Sezon Tüm Bölümleri

Idol Producer 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1

Zhang Yixing'in Geçmişine Biraz Göz Atmaya Ne Dersiniz?

Anlatımlar 2005'ten bu yana Yixing'in sadık hayranı olan Tang Tang isimli bir kıza ait. Lay 2005 yılında Çin'de Star Academy programında yer aldığı sıralarda kendi baidu forumuna sahipti. Bu kişi, forumu onca yıl boyunca yöneten hayran. Hayranlarıyla buluşmada: Lay ile birkaç kez buluştuk. Onlardan biri gerçekten sıcak bir gündü fakat akşam fazlasıyla rüzgarlı oldu.  Arkadaşımla ben epey gergindik ama Lay gerçekten uyumlu, sıcakkanlı ve arkadaş canlısıydı tüm o zaman boyunca gülümsedi. Oturdu ve bizimle bir süre arkadaş gibi sohbet etti, hiç de gösterişli bir tavır sergilemedi. Üstelik bizim ricamız üzerine gitar çaldı ve dans etti. Arkadaşım Changshalı olmadığından ona çevreyi göstermeye gidecektik, dışarı çıktığımızda havanın iyice soğuduğunu farkettik. (kısa kollu giyiyordum) Lay bize baktı ve ''Bugün rüzgar çok kuvvetli. TangTang (hayran) kısa kollu giymiş neden sana çevreyi daha sonra göstermiyoruz, hadi içeri girelim. Sizinle biraz daha sohbet edeceği

[PROGRAM ÇEVİRİ] Go Fighting Bölümleri

Go Fighting 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 11. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık