Ana içeriğe atla

[RÖPORTAJ] Zhang Yixing - Madame Figaro Hommes Röportajı



Zhang Yixing: Hayatta pek çok değişken var

Zhang Yixing gibi kararlı, hedefleri konusunda net ve sebatkâr çok az sanatçı var. Ona göre hayat yolunda pek çok değişken var. O, şuna inanıyor: “Özenle, sebat ederek çalışmak noksanlığı telafi edebilir.” ve biraz Don Kişot’un tek başına cesareti ile çalıların, dikenlerin üstünden gelinir ve hayat yolunda cesaretle ileri yürünür.

“Kendimle alay etmeyi öğrendim”

KAPAK HİKAYESİ | SAVAŞÇI


Halkın gözünden idol sanatçılar gözlemlenirken pozisyonlarda ve fikirlerde kaçınılmaz olarak bazı sapmalar olur. Bu sapmaların varlığı, sıklıkla diğer insanların “genç ve ünlü” kişilere yönelik aceleci değerlendirmelerine ve onların dış dünyadan etkilenmesinde varılan yanlış hükümlere dayanıyor.

Pek çok idol başta “*trafik yıldızı” etiketine hapsolmuş olsa da bu etiketin bir tür orijinal çerçevesi var. Toplum onların idol yaşamlarının dışındaki kısmı abarttı, onlar adına pek çok hayal kurdu ve onları idollerin kendi seçimi olmayan, sosyal medya çılgınlığı altında genişleyen “kişisel düzenlemeler” içerisinde değerlendirdi. Bu durum bizi “insan” ontolojisini görmezden gelir kıldı ama tüm bunlar doğru değil. Her ‘idol’ün en hakiki bir yanı vardır ama tüm bunlar nadiren bilinir. Hiç şüphesiz Zhang Yixing gerçekten sapan böyle bir ortamda bulunuyor ve daima katı bir şekilde gözlemlenip yakın mercek altında tutuluyor.

Ç/N: Trafik yıldızı deyimi Çin’de geniş bir hayran topluluğu olan, internette çok popüler olsa da halk arasında tanınırlığı aynı ölçüde olmayan ünlüler için kullanılıyor

Zhang Yixing 1991 yılında doğdu ve 2012 yılında çıkış yaptı. O zamandan bugüne dek bu çalkantılı eğlence sektöründe sayısız zorluktan ve eğitimden geçti. Çıkışından bu yana sekiz yıl oldu. 30 yaşına girmesine henüz bir yıl olsa da konuşmamız sırasında kendini alelacele o yaşa itti. “Evet, bu yıl otuz oluyorum.” Sıklıkla hayatta önemli bir an olarak sembolize edilen “30 yaş” konusunu pek önemsiyor görünmedi.
Refleks olarak ona bu yaşın özel anlamını hatırlattığımda sanki o anda farkına varmış gibiydi, “Bende çok fazla gerçeklik algısı yok gibi. Sanki daha dün çıkış yapmış gibi hissediyorum. Bu kadar çabuk 30 olacağımı düşünmemiştim.”

Son zamanlarda Zhang Yixing çok konuşulan bir realite şovu <I’m CZR2>’ye katıldı. Onunla röportaj yapmadan birkaç gün önce kendisinin yazıp bestelediği “JOKER” şarkısı en çok arananlarda yer almıştı. Şarkı sözlerinde şöyle bir ifade var: “Benim de bir hayalim var/Dünya sahnesine adım atmak istiyorum/Muhteşem bir çıkış için hâlâ çabalıyorum/Ama sen bu hırsı hak etmediğimi söylüyorsun/Benim olan hiçbir şeye saygı duymuyorsun, beklentilerimle dalga geçiyorsun”. Kısa bir cümleyle söylemek gerekirse, tüm geçmiş tecrübelerini ve gerçekleştirilmemiş hayallerini bu şarkıya katmış gibi.

Zhang Yixing beklentiyle, “Eskiden 30 yaşıma geldiğimde nasıl görüneceğimi hayal ederdim.” dedi. “Bir Çinli olarak, müziğimi Grammy sahnesine taşıyabilecek miyim taşıyamayacak mıyım diye hayal ederdim. Eğer yeterince şanslıysam, bir ödül kazanabilirsem daha da iyi olurdu.”

Zhang Yixing her zaman neredeyse saf bir dürüstlüğe sahip olduğundan, tutkusunu izleyicilerin karşısına apaçık sözlerle ve apaçık bir sesle koymaya konsantre oluyor. Bu sebeple her konuşmasında sıklıkla bahsettiği “hayalleri” neredeyse kaçınılmaz bir şekilde, sosyal medya altında halkın gözlemlemesinin bir örneği haline geldi. Zaman zaman birileri iyi veya kötü niyetle, konuşmasında değişiklikler yapıp parçaları farklı anlama gelecek şekilde bir araya getirdi. Eleştirilerin çoğu yalnızca önyargıdan türese de ona göre bunlar uzun zamandır günlük yaşamının kaidesi olmuş durumda. Bunlarla yüzleşmenin kaçınılmaz olduğu zamanlarda doğrudan yüzleşmeyi ve kendisiyle uzlaşmayı deneyebileceğine inanıyor.

Zhang Yixing sakin bir sesle, “O tuhaf yorumları okumuyor değilim. Ama herkes (medya) geçimini sağlamak istiyor, değil mi?” dedi. “Herkes kendi işini yapıyor. Bir şeyleri yaparken temiz bir vicdana sahip olmak iyidir diye düşünüyorum. Beni uykuya dalamayacak kadar rahatsız eden hiçbir şey yok. Sanırım yorumlarla olgunlaşıyorum. Şu anda sırf eğlence olsun diye kendimle alay etmeye alıştım.”


Sanırım trafiği depoma dönüştürebilirim

Zhang Yixing “trafik yıldızı” etiketinden söz etmekten kaçınmıyor. Elbette kariyer yolunun bu etiketle kesiştiğini biliyor. Doğrusu, pek çok normal insan gibi “trafik yıldızı” ifadesinin yavaş yavaş başlangıçtaki tarafsız anlamından pek çok insanın kaçınmak istediği aşağılayıcı bir terime dönüştüğüne şahit oldu. Bu geçmiş kimliği kabul ediyor ve ona yeni bir anlam vermek için sıkı çalışıyor.

“Bence ‘trafik yıldızı’ sınıflandırmaları var: trafik şarkıcıları, idol şarkıcılar ve yetenekli sanatçılar şeklinde.” diye açıkladı Zhang Yixing. “Bana göre yetenek, idol olmak ve trafik arasında çatışma yok. Trafiği destekleyecek gücünüz varsa bu sizin deponuz haline gelir ve Büyük Adam’a dönüşmenizi sağlayan sınırsız asli bir güç verir. Diğer insanların kafasını değiştirmek istiyorsanız sadece konuşup duramazsınız. Sadece konuşup durursanız bir gün bu trafik sona erdiğinde kariyeriniz bitmiş olur.”

Hayran K.K, Zhang Yixing’in “inatçı” biri olduğunu söyledi. Özellikle de müzik yolunda yürürken. “Onun çok inatçı biri olduğunu keşfediyorsunuz, müzik yolunun kolay olmadığını biliyor ama hayallerinde ısrar ediyor. Bu insan biraz “inatçı”. Ara sıra hassas bir yanı oluyor, insanlar onunla etkileşimde bulunduklarında onu mutlaka seviyorlar.”

Ona hayranın yorumunu ilettim. Neredeyse hemen kabul etti ve içten bir şekilde, “Ben gerçekten ama gerçekten iyi müzik yapmak istiyorum.” dedi.

Dört yıl önce Zhang Yixing, hayatının ilk müzik ödülünü kazandı. O zamanki kısıtlamalardan ötürü ödül sahne arkasında verilmiş olsa da onun için anlamı büyük. Şu anda bile neler olduğunu net bir şekilde hatırlıyor. “Bilirsiniz, o zaman çok heyecanlıydım. O vakit henüz halkın gözünde “müzisyen” kimliğine sahip değildim. Dolayısıyla diğer insanlar nihayet müziğimi tanıdıklarında kelimelerin de ötesinde duygulandım. Pek çok insan sahne arkasında ödül almanın güzel olmadığını düşünse de ben bunu gerçekten umursamıyorum. Bana göre bu ödül, müzik dünyasında çaylak biri için çok kıymetli.”


“Benim de endişelerim var”

“I’m CZR2”ye katılmasının sebepleri ve sonuçları hakkında konuşurken Zhang Yixing bunun biraz beklenmedik olduğunu söyledi.

“Yönetmen Che bana geldiğinde gerçekten endişelerim vardı. Çünkü bu bir yarışma, kaybetmek istemiyorum ama kaybetmekten korkmuyorum. İnsanların kimliğim yüzünden bu program hakkında ne düşüneceğinden daha fazla endişe duyuyordum.” diyerek gülümsedi.

Zhang Yixing’in endişeleri sebepsiz değil. Programda söylediği gibi, “Ben hâlâ bir müzisyen olduğumu söylemek için buradayım.” Her ne kadar Zhang Yixing geçmişte müziğe duyduğu sevgiyi ve tutkuyu daima vurgulamış olsa da nahoş bazı sesleri kaçınılmaz olarak kendine çekti. Dış dünyadan yorum almaya alışmış olsa bile birçok insanın, dikkatle yaptığı müziğine yönelik fikirleriyle yüzleşirken bir hassasiyet izi taşıyor. Kıdemlileri tarafından onay almayı ve yaptığı işlerin herkes tarafından sevilmesini umuyor.

Zhang Yixing utangaç bir şekilde, “Başta kıdemli müzisyenlerle iş yapmaya cesaret edemedim. Çünkü beni sevmeyeceklerinden endişe ettim.” dedi. “Ama sonra işlerin hiç de öyle olmadığını gördüm. Görünen o ki, herkes diğerlerine önyargıyla bakıyor ama sonra hiç de öyle olmadığını görüyoruz. Onların her biri çok iyi.” Heyecanla GAI ile aynı sahnede yarışmanın keyfinden söz etmeye başladı ve Zheng Jun hocanın kendisine verdiği tavsiyelere olan minnettarlığını ifade etti.

Onunla röportaj yapmadan önce “Joker” şarkısını özellikle birkaç defa dinledim. Sonra sosyal medyada şarkının yapım sürecini anlatan videoya denk geldim. Videoda bir araya getirilen her parçanın sebeplerini detaylıca anlatırken son derece profesyonel ve hevesli görünüyordu.

“Bence herkesin kendi hayalleri ve hedefleri olmalı. O zaman pek çok yaratıcı ürüne ve sağlıklı, güçlü bir şekilde serpilen canlılık dolu şeylere sahip olurlar.” Zhang Yixing “Joker” filminden öğrendiği şeylerden söz etti. “Bilirsiniz, çoğu zaman “seçilmiş olma” olasılığı çabanızdan büyük olmalıdır. Ben şahsen pek çok kişi tarafından görülebildiğim için çok şanslı olduğumu düşünüyorum. Dolayısıyla bana göre sıkı çalışmak, zaten sahip olduklarımı ileriye taşımama yardımcı olabilir.”


“Zhang Yixing çok tembel biri”

Sıkı çalışma ifadesi Zhang Yixing’in kimliğinin ve öz değerlendirmesinin neredeyse ayrılmaz bir parçası oldu. Weibo’ya @sıkıçalışsıkıçalışdahasıkıçalışx olarak kaydolduğundan beri adını hiç değiştirmedi. Bir keresinde başka bir röportajında, “Eğer bir gün Weibo adımı değiştirirsem büyük bir şey olmuş demektir. Ya da artık sıkı çalışmak istemediğim anlamına gelir bu yüzden adımı Zhang Yixing yaparım.” demişti.

Şaşırtıcı bir şekilde, “Bence Zhang Yixing çok tembel biri.” dedi. “Ne demek istediğimi anlıyor musunuz? Kimliğim ve Zhang Yixing arasında farklılıklar var. Zhang Yixing bir şey yaparken insanların kendisini cesaretlendirmesine ihtiyaç duyuyor. Ancak ona baskı yaparsanız hareket ediyor. Aslında pek çok insanla benzer. O da normal biri. Eğer yapacak bir şey yoksa dışarı çıkar, alışveriş yapar, birkaç kıyafet alır. Ama gerçekten bunu yapsaydım şu anda olduğum kişi olamazdım.”

Ona, “Sıkı çalışmanın karşılığını verdiğine inanan biri misin?” diye sordum. “Bunu tanımlamak için karşılığını vermek sözcüğünü kullanabileceğinizi düşünmüyorum. Bana kalırsa, ‘geri bildirim’ almak yeterince iyi.” dedi bana. “Çünkü sıkı çalışan herkesin karşılığını alamadığını biliyorum. Eğer iyi bir geri bildirim aldıysam çok tatmin olmuş hissediyorum. Belirtmek gerekirse, henüz tatmin olmadığım bir şey var. Müziğe dair hayallerim henüz tümüyle gerçekleşmedi.”

Röportajın sonunda Zhang Yixing, birdenbire adımı sordu. Biraz tereddütle ona adımı söyledim. Gülümsedi ve “Xu hanım, elli yıl sonra ben hâlâ şarkı söylüyor olursam ve siz de hâlâ muhabir olursanız bugün yaptığımız gibi bir sohbet etme fırsatımızın olmasını umuyorum. O zaman size bugünkü çabalarımın herhangi bir sonuç verip vermediğini söyleyeceğim.” dedi.

Muhabirin Yixing İle Alakalı Weibo Paylaşımı

Bu yazı muhtemelen röportaja ek olarak bir dipnot olacak.

Öğleden sonra uyandığım zaman Aaron bana bir link gönderdi ve "Hey, röportaj yayınlandı." yazdı. Üstünkörü göz gezdirip uyumaya devam ettim. Tamamen uyandıktan sonra yazdığım röportajı tekrar okudum.

Bu arada makalenin uzunluğu nedeniyle kısaltılması biraz üzücü oldu. Zhang Yixing'in bir oyuncu olarak gösterdiği çabalar hakkında konuştuğumuz bazı kısımlar çıkarıldı. O, sıkı çalışmayı gerçekten çok seven bir insan.

Arkadaşlarıma "sıkı çalışmayı" az çok seven insanların kendilerinden hoşnutsuz olduklarını söylerdim hep. Yalnızca daha sıkı çalıştıkları zaman hedeflerine daha da yaklaşabildiklerini hissederler çünkü.

"Trafik" kelimesine olan yanlış hükmümüz benim için de geçerli. Uzun bir süre sanatçılarla bu etiket altında yüzleşemememe neden oldu ya da birçoğu kafamda etiketlenmişti bile. Ta ki farklı insanlarla sıklıkla iletişime geçene dek. O zaman, herkesin aynı olmadığını fark ettim. Yapmamız gereken ilk şey önyargılı olmamak ve onları nispeten tarafsız bakış açısıyla görmektir.

Zhang Yixing çok açık sözlü biri. Düşündüğü/söylemek istediği şeylerden bahsetti ve fark edemediğim bazı küçük detaylara da ara sıra dikkatini verdi. Pazarlama ekibinin bana epey özgürlük tanıması ve sorularımı değiştirmemesi ise tümüyle bir sürpriz oldu. Bana yalnızca, "Yanıtlamak istemediği bir soru olursa Zhang Yixing size direkt söyleyecektir." dediler. Fakat Zhang Yixing bütün sorularımı yanıtlamakla kalmayıp düşündüğümden daha fazla konuştu ve bu çok "ilginç"ti. Burada ilginç derken bazı masum kelimeleri bilmeden dile getirmesinden bahsediyorum. (Bence "masum" kelimesi Yixing'i ifade etmek için de kullanılabilir.) Mesela (dilim sürçtüğü için) "Bana 'küçük çocuk' mu demek istiyorsunuz?" diye sordu. Röportajın sonunda özellikle ismimi sorması ise diğer bir konu. Ayrıca bana ciddi bir şekilde dedi ki: "Eğer 50 yıl sonra hâlâ muhabir olursanız, umarım bugün gösterdiğim çabaların güzel sonuçlar alıp almadığını birlikte konuşabiliriz."

Daha önce diğer insanlara bir kez önyargıyla yaklaştığını ve başkalarının da kendisini sevmeyeceğiyle ilgili endişeleri olduğunu söyledi. Ayrıca insanların ona olan övgüleri kalbinde daima özel bir yere sahip oluyor ve röportajlarda sevdiği kıdemlilerinden de övgüyle söz ediyor. Hayalleri var ve azimle sebat etmeye istekli. Hayranı K.K'nin deyişiyle: "Söz konusu hayallerinin peşinden koşmaksa o, yolundan şaşmamakta inatçı birisi."

Makalede bahsettiğim hayran gerçek hayatta tanıdığım, benimle aynı yaşta olan bir arkadaş. Sayesinde bu makalenin içeriğini daha da zenginleştirdim.

Dergideki polaroid fotoğrafları gerçekten çok beğendim. Sanırım yakında internette de paylaşılacak. Millet sabırsızlıkla bekleyin.

Sevgiler.

➽➽➽➽➽➽➽➽➽➽

Lütfen çevirilerimizi kaynak belirtmeden kullanmayınız. Teşekkürler

ÇEVİRİ: Mira, Buse @Layixingturkey

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

[PROGRAM ÇEVİRİ] Idol Producer 1. Sezon Tüm Bölümleri

Idol Producer 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1

Zhang Yixing'in Geçmişine Biraz Göz Atmaya Ne Dersiniz?

Anlatımlar 2005'ten bu yana Yixing'in sadık hayranı olan Tang Tang isimli bir kıza ait. Lay 2005 yılında Çin'de Star Academy programında yer aldığı sıralarda kendi baidu forumuna sahipti. Bu kişi, forumu onca yıl boyunca yöneten hayran. Hayranlarıyla buluşmada: Lay ile birkaç kez buluştuk. Onlardan biri gerçekten sıcak bir gündü fakat akşam fazlasıyla rüzgarlı oldu.  Arkadaşımla ben epey gergindik ama Lay gerçekten uyumlu, sıcakkanlı ve arkadaş canlısıydı tüm o zaman boyunca gülümsedi. Oturdu ve bizimle bir süre arkadaş gibi sohbet etti, hiç de gösterişli bir tavır sergilemedi. Üstelik bizim ricamız üzerine gitar çaldı ve dans etti. Arkadaşım Changshalı olmadığından ona çevreyi göstermeye gidecektik, dışarı çıktığımızda havanın iyice soğuduğunu farkettik. (kısa kollu giyiyordum) Lay bize baktı ve ''Bugün rüzgar çok kuvvetli. TangTang (hayran) kısa kollu giymiş neden sana çevreyi daha sonra göstermiyoruz, hadi içeri girelim. Sizinle biraz daha sohbet edeceği

[PROGRAM ÇEVİRİ] Go Fighting Bölümleri

Go Fighting 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 11. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık