Ana içeriğe atla

[RÖPORTAJ] Zhang Yixing - NetEase Röportajı



NetEase: Öncelikle dördüncü albümün harika satışları için seni tebrik ederim Yixing.

Yixing: Teşekkürler, teşekkürler. Gerçekten destekleri için hayranlarıma teşekkür etmem gerek.

NetEase: Bu yeni işini üretmek çok stresli miydi?

Yixing: Hiç stres yoktu demek imkansız. Böyle dersem yalan olur. Belki de ben hep çabucak gerilen, bir şeyler eksik kaldı mı diye endişe eden biri olmuşumdur. Ama kalbimin derinliklerinde daha çok keyif var. Müzik üretmek kendimi çözmenin anahtarını bulmamı sağladı.

NetEase: Kendini ne şekilde çözmüş oldun?

Yixing: Müzik yapmak insanın sessiz kalıp kendi içine iyice bir bakmasını gerektiriyor. O noktada ifade etmek istediğim şeyleri şarkılarıma kattım. Bu süreç, kendinizi düzenlemenizi ve bir şeylerle aktif olarak yüzleşmenizi mümkün kılıyor. Örneğin geçmişte beni sorgulayan insanların beni anlamak istemelerini sağlamak için ne yapabilirim diye düşünürdüm. Şimdi tamam boş ver diyorum. Eğer benden şüphe duymak sizi mutlu ediyorsa öyle olsun. En önemli şey sizin ne tür bir insan olduğunuzu bilmeniz.

NetEase: Sen ne tür bir insansın?

Yixing: Ben biraz inatçı ve biraz da paranoyak biriyim.

NetEase: Antilerine söylemek istediğin bir şey var mı?

Yixing: Beyaz lotus ve antiler, biz de bir ikiliyiz!

A/N: Beyaz lotus Yixing’e antiler tarafından takılan, onun saf ve iyi biri numarası yaptığını ima eden bir lakap.

NetEase: Sana “trafik yıldızı” demelerini sorun ediyor musun?

Yixing: Etmiyorum. Bana göre bu aşağılayıcı bir terim değil. Basit bir şekilde önyargılı değerlendirmelerle ortaya çıkmış bir ifade. Görünüşe göre herkes trafik yıldızı olmayı hiç kabiliyet sahibi olmamaya eşdeğer sayıyor. Dolayısıyla bu etiketi söküp atmak yerine trafik yıldızlarına karşı bu ön yargıyı kırmayı tercih ediyorum. Şöyle bir söz var, “Birini dedikodulardan tanıma.” Umarım herkes yargılama yapmadan önce karşısındaki insanı anlamaya çalışır.

A/N: Trafik yıldızı ifadesi geniş bir hayran topluluğu olan ama halk arasındaki tanınırlığı nispeten daha eksik kalan kişiler için kullanılıyor.

NetEase: Neden popülaritenin azaldığını söylüyorsun?

Yixing: Haha bence bu kaçınılmaz bir şey. Mesela şu anda, dans kabiliyetim ve şarkı söyleyişim 20'li yaşlarımın başındaki halime göre daha güçlüdür ama fiziksel gücüm kesinlikle sekiz yıl öncesiyle eşit değil. Popülarite konusunda da böyle. Ben yaşlanacağım ve hayranlarım da yaşlanacak. Kendi meşgul hayat yollarında yürüyecekler. Bu insanlara duygusal ancak sakin hissettiren bir şey. Ben bu durgun sular derin olur ilişkisinin de çok iyi olduğunu düşünüyorum. Herkesin sevgisi ne kadar sürecek? Bu öznel olarak karar verilen bir şey değil mi? Dolayısıyla bana göre popülarite yalnızca bir açı. İyi bir netice ortaya konduğu sürece spot ışıkları muhakkak üzerinizde parlayacak. Ben sadece…Sıkı çalışmaya devam edeceğim.

NetEase: Hiç durmadan, sürekli kendini çalıştırıyorsun. Yorgun hissettiğin olmuyor mu?

Yixing: Nasıl desem,” Yapabilirdim” cümlesiyle gelen pişmanlıktan korkuyorum. Yapabilirdim ama her şeyimi ortaya koymadım bu yüzden iyi sonuçlanmadı. Bu yüzden yorgun olup olmadığımı düşünmektense arkamda hiç pişmanlık bırakmamak için elimden geleni yapıyorum.

NetEase: Şimdilerde çok kullanılan bir ifade var, “Yaşlanmaya başlamak”. Belirtilerini gösterdiğini düşünüyor musun?

Yixing: Bunu biliyorum. İnternete girdiğimde farkına varıyorum. Vay canına, neden herkes “Pek bir şey yapamadan yaşlandım.”, “90'lılar artık orta yaşlı sayılıyorlar.” diyor? Bunu nasıl söylesem? Ben de 90'lı yıllarda doğdum. Ama 60 yaşında birinin dahi yapmak istediği bir şey, gitmek istediği bir yer yok mudur? Haksız mıyım?

NetEase: Belki de insanların çoğu belli şeylerin belli yaşlarda yapılması gerektiği şeklinde bir kafa yapısına sahiptir. Ve yaşları ilerledikçe güçlerinin hırslarına yetersiz geldiğini hissediyorlardır.

Yixing: Bu kafa yapısına saygı duyuyorum ama ben böyle bakmıyorum. En azından bir kısım insanlar bu cümleyi kendilerini rahatlatmak için kullanıyorlar. En önemlisi tutkulu olduğunuz ya da sevmediğiniz şeyleri açıkça görmek. Tutku duyduğunuz o şeye doğru koşmak söz konusu olduğunda hiçbir şey için geç değildir. Yaş sadece bir sayı ve nasıl bir insan olduğunuzla hiçbir alakası yok.

NetEase: Bir insanın yaşının gelişimini kısıtlayacağına dair bir bakış açısı var.

Yixing: En azından benim için durum bu değil. Kendime böyle bir bahane bulmaya izin vermediğimi söyleyebilirsiniz.

NetEase: Anlıyorum. Konuyu değiştirelim. Bu yıl yapmak istediğin bir şey var mı?

Yixing: Bir oyunda şampiyon olmak sayılıyor mu? Şaka yapıyorum. Doğrusu stres atmak için bir tatile çıkmak istiyorum. Gideceğim yer fark etmez. Geçen yıl REKNOW çekerken pek çok yeni şey denemiştim. Yarış arabası ve tank sürdüm, hatta balık tutmaya gittim. Daha önce hiç yarış arabası sürmemiştim, ilk defa 225 km hızla gittim. Bir yarış arabası için çok hızlı sayılmasa da kendi sınırlarımı zorlamış oldum. Çoğu şeyi yapmaktan kaçınabilirsiniz ama yaptığınızda ve başarılı olduğunuzda, “Ay Zhang Yixing bunu yapabiliyorsun.” diye düşünüyorsunuz. Bir başarı duygusuna kapılıyorsunuz. Ayrıca her yerin kendine has kültürü var. Bunları tecrübe ettikten sonra sahip olduğunuzu sandığınız %99’luk bilginin tüm dünyanın %1’ine bile denk olmadığını anlıyorsunuz. Belki de dünya sizin düşündüğünüz gibi değildir.

NetEase: Senin “balans/denge” felsefen kariyerinde hayatı bulmaya mı gönderme yapıyor? (İş ve hayat arasında denge kurmak)

Yixing: Öyle de diyebilirsiniz. “Balans” komik bir ifade değil. Bu aslında bir tutum, daimi olarak uymanızı ve hayatın içinde en doğru noktayı bulmanızı gerektiren bir durum. Kendi yolunuzu bulun.

NetEase: Birkaç yıl sonra nasıl olacağını hiç düşündün mü?

Yixing: Ben yine ben, Zhang Yixing olacağım.

NetEase: Yixing, bu röportajın sloganını hâlâ hatırlıyor musun?,

Yixing: “Farklı bir dünyanın ihtişamına açılmak”, değil mi?

NetEase: Sence röportaj yeterince farklı ve ihtişamlı mıydı?

Yixing: Hmm…Bence Netease çok fazla tutumu olan bir kuruluş.

NetEase: Bu kibar bir yorum değil, değil mi?,

Yixing: Hmm sizce?

NetEase: Ben…(temel performans göstergesi atıldı)



*Lütfen çevirilerimizi kaynak belirtmeden 
kullanmayınız. Teşekkürler.*


Çeviri: Mira @Layixingturkey
Trans: Lonlyxing

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

[PROGRAM ÇEVİRİ] Idol Producer 1. Sezon Tüm Bölümleri

Idol Producer 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İzleme Linki 2: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Idol Producer 1

Zhang Yixing'in Geçmişine Biraz Göz Atmaya Ne Dersiniz?

Anlatımlar 2005'ten bu yana Yixing'in sadık hayranı olan Tang Tang isimli bir kıza ait. Lay 2005 yılında Çin'de Star Academy programında yer aldığı sıralarda kendi baidu forumuna sahipti. Bu kişi, forumu onca yıl boyunca yöneten hayran. Hayranlarıyla buluşmada: Lay ile birkaç kez buluştuk. Onlardan biri gerçekten sıcak bir gündü fakat akşam fazlasıyla rüzgarlı oldu.  Arkadaşımla ben epey gergindik ama Lay gerçekten uyumlu, sıcakkanlı ve arkadaş canlısıydı tüm o zaman boyunca gülümsedi. Oturdu ve bizimle bir süre arkadaş gibi sohbet etti, hiç de gösterişli bir tavır sergilemedi. Üstelik bizim ricamız üzerine gitar çaldı ve dans etti. Arkadaşım Changshalı olmadığından ona çevreyi göstermeye gidecektik, dışarı çıktığımızda havanın iyice soğuduğunu farkettik. (kısa kollu giyiyordum) Lay bize baktı ve ''Bugün rüzgar çok kuvvetli. TangTang (hayran) kısa kollu giymiş neden sana çevreyi daha sonra göstermiyoruz, hadi içeri girelim. Sizinle biraz daha sohbet edeceği

[PROGRAM ÇEVİRİ] Go Fighting Bölümleri

Go Fighting 1. Sezon 1. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 2. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 3. Bölüm İzleme Linki: Tık tık İndirme Linki: Tık tık Go Fighting 1. Sezon 4. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 5. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 6. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 7. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 8. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 9. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 10. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık Go Fighting 1. Sezon 11. Bölüm İzleme Linki:  Tık tık İndirme Linki:   Tık tık